Var graviditeten planlagt? Hadde dere prøvd lenge?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hadde dere planlagt å bli gravide nå? Kanskje hadde dere prøvd lenge, før testen endelig viste positiv? Eller kom det hele som en stor overraskelse? :)
 
Ikke helt planlagt [emoji28] vi skulle begynne prøvingen rundt 2-3 sykluser etter SA i mars, men rakk bare å få mensen en gang, for nå er jeg gravid [emoji173]️ men absolutt ønsket! Bare litt sjokkert over hvor fort ting går, og at «hopp av i svingen» ikke er en veldig bra prevensjonsmetode for oss [emoji23][emoji173]️
 
Planlagt, og satt på første forsøk! :smiley-bounce012Litt overrasket da vi begge er 38 år, og har hørt av mange at vi må belage oss på at det vil ta lengre tid pga. alder.. herlig å vite at vi er såpass fruktbare enda! :hello2
 
Vi hadde planer om å begynne å prøve til sommeren, men fant ut i februar at vi skulle slutte med vanlig prevensjon og heller gå over til litt mer «usikre» metoder, siden vi ønsker oss barn og er i en situasjon der det hadde gått helt fint. Jeg var bortreist hele uka jeg skulle ha eggløsning denne gangen, så dette kom som en stor overraskelse
 
Vi hadde planer om å begynne å prøve til sommeren, men fant ut i februar at vi skulle slutte med vanlig prevensjon og heller gå over til litt mer «usikre» metoder, siden vi ønsker oss barn og er i en situasjon der det hadde gått helt fint. Jeg var bortreist hele uka jeg skulle ha eggløsning denne gangen, så dette kom som en stor overraskelse

Har ikke vært utro altså [emoji28] Men det viser seg at sædcellene tydeligvis kan overleve ganske mange dager i livmoren [emoji1]
 
Planlagt og ble gravid i pp4. Begynner jo å bli voksen med mine 33år og har trolig ikke god nok eggløsning hver periode i følge gynekolog, så glad for at det ikke tok lengre tid og krysser alt jeg har for at vi ikke trenger flere forsøk!
 
Sluttet å bruke prevensjon i oktober, og skulle la det skje når det skjer... i mars var vi veldige utålmodige og fant eggløsningen min, då satt det:)
 
Impulsivt planlagt :joyful: bestemte oss i julen for å prøve på en siste liten sammen. Klaffet for oss i pp4, skrekkblandet fryd å få positiv test:joyful: vi gleder oss, men samtidig kjenner jeg at jeg gruer meg litt også... men det går nok fort over når mini er her:dummy:
 
Ikke planlagt, men veldig ønsket :)
Planen var at jeg skulle slutte på prevensjon etter sommeren. Men et halvt år fra eller til gjør vel ikke noe. Må bare omstille oss litt [emoji4]
 
Ikke planlagt, men veldig ønsket :)
Planen var at jeg skulle slutte på prevensjon etter sommeren. Men et halvt år fra eller til gjør vel ikke noe. Må bare omstille oss litt [emoji4]

Vi hadde planlagt, men jeg hadde kalde føtter så valgte bare å hoppe i det. Tenkte faktisk over at det er risiko å føde i jula ut fra når jeg hadde el, meeeen tenkte det var dårlig karma å være så kalklert ;)
 
Vi hadde planlagt, men jeg hadde kalde føtter så valgte bare å hoppe i det. Tenkte faktisk over at det er risiko å føde i jula ut fra når jeg hadde el, meeeen tenkte det var dårlig karma å være så kalklert ;)

Like greit å bare hoppe i det tenker jeg :) har jo 9 mnd på oss til å faktisk bli klare også :)
Skal ikke se bort i fra at det er et par som popper ut i slutten av desember her inne. Men håper de fleste av oss holder ut til nyåret :smiley-angelic001
 
Ja, bestemte for en stund siden å slutte på p-piller i april. Første dag uten pille var 1.april, og 29 april fikk jeg positiv test. Føler meg privilegert som blir så raskt gravid! Håper bare den sitter til termin[emoji1374]
 
Like greit å bare hoppe i det tenker jeg :) har jo 9 mnd på oss til å faktisk bli klare også :)
Skal ikke se bort i fra at det er et par som popper ut i slutten av desember her inne. Men håper de fleste av oss holder ut til nyåret :smiley-angelic001

Her skal jeg prøve å ta det mest mulig med ro til jul foråsidetsånn! :joyful:
 
Back
Topp