Var fødselen så vond som du hadde forventet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Jeg forventet at det skulle gjøre veldig vondt, og det gjorde det jo. Men følte ikke at jeg ble overrasket over hvor vondt det var, så den var hverken mer eller mindre vondt enn forventet. Dessuten er det jo vanskelig å se for seg den faktiske smerten man forventer. Eller huske for den saks skyld. Som andre her sier venter man hele tiden at det skal bli værre, men plutselig er det over. Det værste var den siste cm hvor jeg måtte presse, men måtte vente.

Hadde forventet at det skulle være kjempe vondt. Jordmoren tok vannet når jeg hadde 4cm og 1 time etter var hun ute. Å jeg hadde aldri behov for smertelindring :)

Smertene underveis var helt overkommelige og jeg jobbet fint, men mot slutten så var smerten så utrolig mer intens enn jeg noen gang kunne forestilt meg! Så for meg var det verre enn forventet, da det ble så overveldende. Når jeg begynte å presse føltes det litt lettere og jeg fikk litt mer "kontroll" igjen, og det gikk bare en halvtime fra jeg begynte til hun var ute, enda jeg var førstegangs! :) Ingen smertelindring annet enn lystgass og badekar, og en stikkpille som ikke fikk tid til å fungere ;)

Haha, nei, ikke i det hele tatt. Gikk så bra :) nå endre fødselen i keisersnitt etter å ha prøvd med vakum, men hun satt fast :p holdt på i mange timer, men smerten var virkelig ikke så ille som jeg trodde det skulle bli og jeg ble ganske satt ut av det etterpå hvor lite smerte det var :)

Håper bare neste fødsel blir like "enkel" :)

Jeg prøvde lystgass i starten, kjente jo at riene var der, men den var mer plagsom en behjelpelig.

denne fødselen var faktisk vondere da han var stjernekikker noe de ikkr viste føre fødselen startet :)

Det var mindre vondt enn forventet. Med første hadde jeg 3 cm åpning og rier med 5 min mellom i to døgn før jeg kom inn på føden. 12 timer med vonde rier selv etter at jeg fikk epudural var han ute..... Så denne gangen var det helt herlig med to timer og 20 minutter fra jeg kom inn på sykehuset med 3 cm og 1 min mellom veene til han var ute etter 3 pressveer :)
Tar ti sånne fødsler framfor en til av den første :P

Back
Topp