Var fødselen så vond som du hadde forventet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Vondere denne gangen, var overraskende mildere enn jeg hadde trodd første gang så forventet samme nå, men den gang ei ;)

Nei, tenkte hele tiden at det blir værre - og plutselig var det over :)

Hadde ingen forventninger egentlig, men var vondt ja! Hadde pressrier i 3 timer så syns ikke det var så behagelig :)
Men om noen spør meg hvor vonde riene var så kan jeg ikke forklare hvis vondt det gjør, for det husker jeg ikke, men husker at det var smertefullt. Rar greie :D

Både ja og nei. Riene i seg selv var overkommelige, men de kom alt for tett! Fikk ikke pause, så da ble det utrolig intenst. To timer med å holde igjen pressrier var verst - klipp, vakuum og spreng da hodet sto i åpningen var bare barnemat i forhold... :P

Jeg syntes riene var skikkelig ille, verre enn jeg hadde sett for meg, helt til epiduralen satt. Da var alt helt greit. Selve det å presse ut babyen var mye greiere enn jeg hadde fryktet.

Nei.

Verre! Mye verre enn med første.

Jeg forventet smerte, men det er umulig å forvente hvordan den smerten føles. Så jeg ble ikke spesielt overrasket over hvor vondt det var. Hadde ingen smertelindring, så jeg følte "the real deal". :)

Mye vondere enn ventet, og riene var hele tiden så tette at det nesten ikke ble noe hvile imellom. Hadde ikke noe smertelindring som hjalp...

Førstegangs så kunne ikke forestille meg smerten på forhånd. Ba om epidural etter 10 timer med sinnsykt vonde rier, og jeg som hadde planer om "naturlig fødsel", hah!

Var vondere enn jeg hadde sett for meg. Selve pressingen synes jeg ikke var så fælt.

Nei, mer slitsomt enn vondt. Ikke i nærheten av hva folk prøvde å skremme meg med :p Pressrier i 3 timer uten å få lov å presse var nok det kjipeste. Hadde gode pauser mellom riene og klarte meg fint med 2 paracet :p

Synes den var værre. Kan ikke huske at det var så vondt med de to første. Kanskje like greit, for da er det ikke sikkert vi hadde hatt denne jenta ;)

nei :) hadde forventet at det var værre! har dog hatt veldig sterke menssmerter.. så regna med det var noe i den gata.. men det ble liksom ikke værre (sett bort i fra den ene timen fra 8-9cm..den var vond men overkommelig) føler meg igrunn heldig!

Det var mye verre, og jeg var i tillegg helt utslitt, så jeg trodde vel egentlig at jeg kom til å dø. Noe som der og da virka helt ok.. :o

Fødselen var ikke i nærheten av så ille jeg trodde det kom til å være.. var helt fantastisk! :) rask og uten komplikasjoner og smertelindring!

Back
Topp