Var det teit av meg? Oppdatert

ORIGINAL: Tvilling74

Tror nok heller jeg ville tatt å snakket med rektor/klasseforstander til denne gutten så de kunne ha snakket med han.
Ikke alltid det nytter å ta det videre. Jenten min ble plaget fysisk og psykisk fra 1 til 4 klasse alt fra å bli pisket på fingrene til å bli truet om å bli drept osv, denne jenten plager veldig mange andre også, skolensskrekk rett og slett... og det nyttet ikke å snakke med foreldrene for de var akuratt lik som jentungen og skolen bare unskyldte det gang på gang, og sa at vi måtte bare respektere at ***** er slik... jadda... glad vi byttet skole, men synn for de andre som blir plaget av denne frekke jentungen.

ORIGINAL: alruto

Jeg kunne nok funnet på å gjøre det samme[X(]

Greit at mange her syntes det var teit av meg, jeg tenkte ikke særlig over hva jeg sa når jeg snakket til han der og da. Men å komme med andre usaklige kommentarer som går på min personlighet er jo bare helt unødvendig. Dere kjenner ikke meg. Syntes dere det var teit, så si JA DET VAR TEIT, syns helt ærlig det er dere som er barnslig som kommer med stygge kommentarer som ikke har med saken og gjøre.

Jeg har heller aldri sagt til dette barnet at han er en Jævelunge, jeg har skrevet det 1 gang her inne, noe han aldri finner ut, men det er jo fordi jeg mener at barn som gjør stygge ting mot andre barn er noen skikkelige jævelunger.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

for alt vi veit så var det kanskje de andre barna som blei kasta i bakken som begynte..

For det jeg vet så var det ikke det, Han rampungen stjal luene deres, kastet de oppi ett tre slik at de ikke fikk tak i de, og etterpå kastet han barna i bakken.

ORIGINAL: *Queen*

Det syns jeg var å dra det litt langt.. Ungen er 6 år, barn er slik.
Så å skremme han slik var vell litt unødvendig.

Og hadde noen sakt noe slikt til min unge, istede for å informere meg om saken så hadde jeg rett å slett blitt litt sint. 

BARN ER SLIK?[:o]

det er da vitterlig ikke noe UNNSKYLDNING for mobbing![>:][>:][>:]

en 11-12 åringen klarer da fint å skjønne at man ikke gjør slikt!

ORIGINAL: Krøllo

Greit at mange her syntes det var teit av meg, jeg tenkte ikke særlig over hva jeg sa når jeg snakket til han der og da. Men å komme med andre usaklige kommentarer som går på min personlighet er jo bare helt unødvendig. Dere kjenner ikke meg. Syntes dere det var teit, så si JA DET VAR TEIT, syns helt ærlig det er dere som er barnslig som kommer med stygge kommentarer som ikke har med saken og gjøre.

Jeg har heller aldri sagt til dette barnet at han er en Jævelunge, jeg har skrevet det 1 gang her inne, noe han aldri finner ut, men det er jo fordi jeg mener at barn som gjør stygge ting mot andre barn er noen skikkelige jævelunger.

Nå snakker jo du om guttungen, og kaller jam jævelunge uten at du kjenner ham, så da må du vel nesten tåle og høre noe om hva man synes om din handling også, selv om man ikke kjenner deg!

Når jeg sier "slik frekk, umoden voksen", så er det jo fordi jeg mener du var det i den situasjonen. Jeg sier jo ikke at du som person er frekk og umoden. Og såpass må du nesten tåle når du kan fare frem med andre slik som du gjør med dette barnet.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Haha!!!¨
Syns det var rimelig fantastisk gjort,hahah!!
Håper drittungen skjelver i buksene.

Syns det var barnslig av deg jeg..

Jeg ville tatt det opp på en mer voksen måte..
Først hadde jeg gitt han klar beskjed om hva jeg synes , og om ikke det hadde hjulpet så hadde jeg tatt det opp med han , en lærer og evt foreldrene og forklart han alvoret i det.

det er vel i grunn dumt å spørre om det var teit av deg når du ikke tåler svarene.. for det var teit av deg og barnslig !

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Nå snakker jo du om guttungen, og kaller jam jævelunge uten at du kjenner ham, så da må du vel nesten tåle og høre noe om hva man synes om din handling også, selv om man ikke kjenner deg!

Når jeg sier "slik frekk, umoden voksen", så er det jo fordi jeg mener du var det i den situasjonen. Jeg sier jo ikke at du som person er frekk og umoden. Og såpass må du nesten tåle når du kan fare frem med andre slik som du gjør med dette barnet.

Nå gjorde han noe med den meningen at han skulle plage andre, noe som er slemt!!!!

Min handling var for å stoppe denne guttungen i å plage andre barn mer. Jeg gjorde det kanskje ikke på den pedagogisk riktige måten, men jeg gjorde iallefall noe. Og jeg er ganske sikker på at det var en handling som virket , i motsetning til mange andre metoder.

det er vel i grunn dumt å spørre om det var teit av deg når du ikke tåler svarene.. for det var teit av deg og barnslig !

Syntes ditt svar var ok jeg.

Nå gjorde han noe med den meningen at han skulle plage andre, noe som er slemt!!!!

Min handling var for å stoppe denne guttungen i å plage andre barn mer. Jeg gjorde det kanskje ikke på den pedagogisk riktige måten, men jeg gjorde iallefall noe. Og jeg er ganske sikker på at det var en handling som virket , i motsetning til mange andre metoder.

om gutten smilte og sa oki, så tror jeg jammen ikke metoden din funket.. han sitter sikkert å ler av deg nå .. gale dama som later som ho er politi ..

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Rugebolla

nei , haha ikke synd på han . når du er 11/12 år VET du forskjellen på rett og galt , og det å være slem mot de som er mindre enn seg er jo ikke veldig snilt..

Men siden det er så mange som reagerer her , vi får begynne å sende ungene våre på forsvarskurs mot drittunger da , så de får slått fra seg.. kanksje det er bedxre!? At ungene kan ta igjen og gjøre opp seg i mellom  !? [;)]

Det var en uskyldig hvit løgn , og jeg tviler STERKT på at han forteller om det hjemme.. For som sagt , han VET han gjorde noe galt ! Og hvis den hvite løgnen hjalp , så er det jo mange småunger som får fri fra bølla!

Hvordan kan vi forvente at 11-12 år gamle barn vet forskjellen på rett og galt, når voksne mennesker ikke gjørt det? [8|][:-]

Når så mange her inne mener at dette var riktig og gjøre? Er dere klar over at det faktisk er ulovlig og utgi seg for og være politi? Hvordan skal barna vite forskjell på rett og galt, hvis vi voksne lærer de og lyve, true og bryte lovene? [:-]

Lykke til da, hvis du tror du aldri kommer til å true med å rige politiet. Så får vi håpe rutene dine ikke blir knust av snøballer,bilen din herpet eller ungene dine banket til de ikke orker å gå på skolen[;)]

Haha[:D]

om gutten smilte og sa oki, så tror jeg jammen ikke metoden din funket.. han sitter sikkert å ler av deg nå .. gale dama som later som ho er politi ..

Har du aldri sett noen smile med ett nervøst blikk? Det har nemlig jeg, senest idag.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Rugebolla

nei , haha ikke synd på han . når du er 11/12 år VET du forskjellen på rett og galt , og det å være slem mot de som er mindre enn seg er jo ikke veldig snilt..

Men siden det er så mange som reagerer her , vi får begynne å sende ungene våre på forsvarskurs mot drittunger da , så de får slått fra seg.. kanksje det er bedxre!? At ungene kan ta igjen og gjøre opp seg i mellom  !? [;)]

Det var en uskyldig hvit løgn , og jeg tviler STERKT på at han forteller om det hjemme.. For som sagt , han VET han gjorde noe galt ! Og hvis den hvite løgnen hjalp , så er det jo mange småunger som får fri fra bølla!

Hvordan kan vi forvente at 11-12 år gamle barn vet forskjellen på rett og galt, når voksne mennesker ikke gjørt det? [8|][:-]

Når så mange her inne mener at dette var riktig og gjøre? Er dere klar over at det faktisk er ulovlig og utgi seg for og være politi? Hvordan skal barna vite forskjell på rett og galt, hvis vi voksne lærer de og lyve, true og bryte lovene? [:-]

Lykke til da, hvis du tror du aldri kommer til å true med å rige politiet. Så får vi håpe rutene dine ikke blir knust av snøballer,bilen din herpet eller ungene dine banket til de ikke orker å gå på skolen[;)]

Skjønner ikke hva du snakker om jeg altså! [8|]

Selvfølgelig hadde jeg sagt jeg ringte politiet om noen herpet bilen min eller grisebanket barnet mitt igjen. Hva har det med saken og gjøre? Sammenligner du virkelig disse tingene?

Haha!!!¨

Haha!!!¨

ORIGINAL: *Queen*

Det syns jeg var å dra det litt langt.. Ungen er 6 år, barn er slik.
Så å skremme han slik var vell litt unødvendig.

Og hadde noen sakt noe slikt til min unge, istede for å informere meg om saken så hadde jeg rett å slett blitt litt sint. 

Hun skrev 6 klassing men... Stor forskjell på det og 6 år...

Det kunne jeg glatt gjort selv! Og hadde min sønn kommet hjem og sagt at en annen mamma hadde sagt noe sånt til han, så hadde jeg vert fornuftig nok til å tenke at da har nok MIN sønn gjort noe han overhodet ikke burde, og jeg hadde tatt tak i sønnen min og kommet til bunns i saken og heller takket den andre mamman for at hun hadde vett nok til å gi beskjed.

Kjenner alt for godt til de foreldrene som ser på sine barn som skinnhellige uansett hvor stygge de er med andre sine barn, har også lært at det å gi beskjed til voksne det vere foreldre, lærer eller rektor hjelper FINT LITE!!!

At det enkle ofte er det beste er IKKE alltid sant. Her dro du en lettvindt og billig en. Fantasiløst og lite kreativt, syns jeg.

Back
Topp