Var det teit av meg? Oppdatert

ORIGINAL: Krøllo

ORIGINAL: Pijah

Ja, det syns jeg var teit gjort. Langt over streken faktisk.  Stygt gjort å skremme barn på den måten.
Enig i at det er stygt gjort det han har gjort også, men det finnes voksne måter å takle det på.

Om han kommer hjem og forteller dette til sine foreldre, så vil de spørre hvem dette var. "det var mamman til ***", og så har du igrunn bæsja grundig på leggen. Klart de finner ut hvem de er, og hva du driver, om de vil det.

Haha at jeg har kommet med en hvit løgn er ikke i nærheten av hva den ungen der har gjort. Så hvis foreldrene hadde kommet til meg så hadde jeg ikke brydd meg, det er de som skulle følt seg dum for at deres unge kan gjøre slikt mot andre.

Den hvite løgnen er at du var politi. Hadde du stoppet der, hadde det vært greit, da hadde det vært bare den hvite løgnen. Men, du presterer faktisk å true han med å sende folk etter han, da er det IKKE greit lenger.
Min mening.
Og hvorfor skal du synke ned på et slikt lavnivå, det er jo bare idiotisk! Og når du spør om vi syns det var teit av deg, så må jeg få lov å si at ja, jeg syns det var teit av deg.

Så jeg hadde glemt å skrive at jeg skulle sende folk fra jobben for å gi han BESKJED, ikke for å ta han fysisk. Jeg blir sint når jævelunger slår små barn, så om det er lavmål av meg å bry meg så får du bare syntes det.

Syns du det er rart vi reagerer når det står at du skal sende folk? Ordet beskjed, er ganske sentralt for at den setningen betyr noe annet.
Og ja, jeg syns det er lavmål å ty til trusler om politi! Hadde du truet med rektor/lærer eller en samtale til foreldrene hans, hadde det vært noe helt annet, for da bruker du de riktige kanalene.
Det selvsagt ikke lavmål å bry seg, men trusler er.

Jeg er helt enig i at jævelunger trenger en oppstrammer, men som sagt syns jeg du var teit som taklet det på denne måten.

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Ja, det syns jeg var teit gjort. Langt over streken faktisk.  Stygt gjort å skremme barn på den måten.
Enig i at det er stygt gjort det han har gjort også, men det finnes voksne måter å takle det på.

Om han kommer hjem og forteller dette til sine foreldre, så vil de spørre hvem dette var. "det var mamman til ***", og så har du igrunn bæsja grundig på leggen. Klart de finner ut hvem de er, og hva du driver, om de vil det.

Din mening om det, jeg mener uansett at en slik rakkerunge fortjener en beskjed som han faktisk hører etter på.

Haha at jeg har kommet med en hvit løgn er ikke i nærheten av hva den ungen der har gjort. Så hvis foreldrene hadde kommet til meg så hadde jeg ikke brydd meg, det er de som skulle følt seg dum for at deres unge kan gjøre slikt mot andre.

Er vel kanskje litt forskjell på ett barn og en voksen? [8|] En voksen bør i allefall klare og ta opp slikt på en litt bedre måte, ved f.eks. og gå til foreldrene til dette barnet el.

Jeg hadde i allefall blitt steike forbanna på deg om det var mitt barn du snakket slik til. Om du hadde kommet med den unskyldningen der hadde ikke det utgjort noen forskjell. Du kunne kommet og snakket med meg, du kunne snakket med lærerene, rektor osv. Det er da verdt ett forsøk før man lyver og skremmer barn?

At jeg hadde blitt så forbanna på deg har ikke noe med at jeg hadde akseptert mitt barns oppførsel, h*n skulle virkelig fått høre det h*n også!

Og jeg mener at en slik frekk, umoden, voksen fortjener en beskjed hun hører på. Håper noen gir deg den også en dag! [:-][8D]

Trenger ikke komme med slikke frekke kommentarer til meg, snakk om å være umoden...

Noen får ta meg også en dag da! [8D]

Jeg ser i allefall på oss, to "voksne" ([8D]), som mer jevnbyrdig enn deg som voksen og en 6. klassing.

Du kjenner ikke meg , så å komme med slike utsagn sier bare litt om deg, like barnslig og frekk som 12 åringen du da. Kanskje det var din rakkerunge jeg ga beskjeden til?!

Blir for dumt dette her! Du spør, og får svar, og får takle det! Jeg synes det er frekt og umodent av en voksen person og takle dette på den måten! Man fremstår ikke som noe godt forbilde i en slik situasjon, og man bør forsøke og takle den på en litt bedre måte.

Er dette noe som haqdde skjedd gang på gang, og man hadde forsøkt alt annet, da kqan jeg forstå at man går til ett siste desperate forsøk.

Men, nå skal jeg gå og hente pøbelbarent mitt! [8D]

ORIGINAL: *nr3imagen*

Ja, det synes jeg var stygt gjort, rett og slett! [&:]

Ja må være noe av det fæleste man kan si asså, en hvit løgn er kjempe slemt. Særlig når det er til en 12 åring som er kjempe slem mot andre barn.[8|][&:]

Hvor har jeg sagt at det er det fæleste man kan? Jeg synes det var stygt gjort. punktum.

By the way: DU spurte om meninger her!

ORIGINAL: Marlu

Men du, HI. Du er jo overbevist om at du gjorde det rette. Greit nok. Men hvorfor spørre "var det teit av meg?" for og så forsvare deg selv [8|] Kunne du ikke bare skrevet "dette har jeg gjort idag" hvis du hadde en trang til å fortelle det...

Og hvordan forsvarte du ovenfor sønnen din at du løy?

ORIGINAL: Trude Ellerei.

hah... som om ingen andre her inne har gjort en spontan handling, som ikke var kjempelur....[8|]
Tror det er mange som bør klatre ned fra sin pidestall og gå til speilet.
Jeg tror ikke jeg hadde utgitt meg for å være politi, noe som dessuten er svært ulovlig, men jeg fordømmer ikke handlingen.
Jeg forstår reaksjonen, og jeg har også tydd til hvite løgner/nødløgner i "kampens hete" når jeg har blitt provosert.
Men om det var teit? - ja det var teit, men jeg måtte le litt også, for det var ganske kult å gi ham en tankevekker. Når han er i den alderen, så tåler han å bli snakka til.

Så hvis man ikke har oppført seg perfekt hele livet så har man heller ikke "rett" til å kritisere andre for oppførsel man synes dårlig om? [8|] Ser ikke at noen av de som kritiserer HI i denne tråden (etter at hun faktisk spør etter meninger om det hun har gjort) samtidig påstår at de selv er perfekte og aldri gjør noe galt. Usaklig.

Din mening om det, jeg mener uansett at en slik rakkerunge fortjener en beskjed som han faktisk hører etter på.

Er vel kanskje litt forskjell på ett barn og en voksen? [8|] En voksen bør i allefall klare og ta opp slikt på en litt bedre måte, ved f.eks. og gå til foreldrene til dette barnet el.

Jeg hadde i allefall blitt steike forbanna på deg om det var mitt barn du snakket slik til. Om du hadde kommet med den unskyldningen der hadde ikke det utgjort noen forskjell. Du kunne kommet og snakket med meg, du kunne snakket med lærerene, rektor osv. Det er da verdt ett forsøk før man lyver og skremmer barn?

At jeg hadde blitt så forbanna på deg har ikke noe med at jeg hadde akseptert mitt barns oppførsel, h*n skulle virkelig fått høre det h*n også!

Og jeg mener at en slik frekk, umoden, voksen fortjener en beskjed hun hører på. Håper noen gir deg den også en dag! [:-][8D]

Trenger ikke komme med slikke frekke kommentarer til meg, snakk om å være umoden...

Noen får ta meg også en dag da! [8D]

Jeg ser i allefall på oss, to "voksne" ([8D]), som mer jevnbyrdig enn deg som voksen og en 6. klassing.

Du kjenner ikke meg , så å komme med slike utsagn sier bare litt om deg, like barnslig og frekk som 12 åringen du da. Kanskje det var din rakkerunge jeg ga beskjeden til?!

NÅ derimot, syns jeg du senket deg ned til et skikkelig lavmål! [8|]

Synes det var bra gjort jeg![:D]

Hadde det vært et lite barn er det noe helt annet. Håper han fikk seg en lærepenge. Kan aldri ta "bøllene" tidlig nok[:D][:)]

Forresten, så pripne mange plutselig var blitt her nå da[:-]

Jeg kan forstå du ble kjempesint og det var en spontan handling..

Men.. Har du tenkt på at denne gutten kanskje har det helt forjææævelig hjemme, og dette er hans måte å reagere på? Kanskje han kunne trengt hjelp, det er tross alt et barn.

Kan jo såklart ikke tenke på alt hele tiden. Men det riktige er nok å ta det opp med lærer ellernoe slikt.

(Når det er sagt, så forstår jeg ikke at du tør å gjøre noe sånt [8D] Jeg hadde sikkert følt jeg hadde bæsja skikkelig på leggen og vært litt pinlig berørt hvis det ble tatt opp)

Ja, det syns jeg var skikkelig teit

ORIGINAL: Tøsa

Herregud, han får da ikke traumer av dette. Til pass for han.
Han er stor nok til å vite at han ikke skal være slem med andre barn.
Var det noen som snakket om puter under armene?

Ja stakkars, man må jo sette seg ned å prate ut om følelser og slikt med gutten, da slutter han nok å bølle med andre skal du se..

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg kan forstå du ble kjempesint og det var en spontan handling..

Men.. Har du tenkt på at denne gutten kanskje har det helt forjææævelig hjemme, og dette er hans måte å reagere på? Kanskje han kunne trengt hjelp, det er tross alt et barn.

Kan jo såklart ikke tenke på alt hele tiden. Men det riktige er nok å ta det opp med lærer ellernoe slikt.

(Når det er sagt, så forstår jeg ikke at du tør å gjøre noe sånt [8D] Jeg hadde sikkert følt jeg hadde bæsja skikkelig på leggen og vært litt pinlig berørt hvis det ble tatt opp)

Sign. og fortsetter på den tanken...

Eller kanskje han har det helt for jævlig på skolen eller blant andre venner/elever??? Synes det er tragisk å kalle en 6.klassing for en jævelunge.. I og med du regner med at han ikke finner ut at du ikke er politi, så regner jeg med at du vet svært lite om denne eleven.. Og forresten, vet du at sønnen din ikke hadde gjort noe mot han?? Ikke det at en 6.klassing på noen måte skal fly på en 1.klassing, men det kan ligge mye til grunn for at han ikke klarte å beherske seg..

Jeg hadde hvertfall aldri gått så langt. Du som voksen burde tatt det opp på en vanlig måte, altså snakket med lærere/rektor..

Jeg begynte også å tenke på hvilken oppfatning denne gutten sitter igjen med av POLITIET..

Så jeg heller mer og mer mot at JA, det var teit..

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Haha!!!¨
Syns det var rimelig fantastisk gjort,hahah!!
Håper drittungen skjelver i buksene.

enig. nå er det faktisk mange spydig frekke drittunger i den aldern, uten oppdragelse.sikkert fri barneoppdragelse som begynner å komme til syne.
går ikke ann å snakke pent til sånne å være fremmed, da får man garantert stygg ord tilbake.

ORIGINAL: Froskegele

Jeg begynte også å tenke på hvilken oppfatning denne gutten sitter igjen med av POLITIET..

Så jeg heller mer og mer mot at JA, det var teit..

Det slo meg også. Barn skal lære at politiet er positivt, ikke negativt.
Og en 11/12-åring vet som flere sier hva som er rett og galt, men det er ikke alltid de forstår det allikevel.. Stor forskjell på å vite og å forstå..

Jeg syns det er velig feil å "skremme" barn med politiet.
Tenk om de blir redd dem da, hva skal de gjøre da om de en dag faktisk trenger dem til å hjelpe seg???

Så JA det var stygt gjort.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Haha!!!¨
Syns det var rimelig fantastisk gjort,hahah!!
Håper drittungen skjelver i buksene.

Jeg syns det var teit gjort av deg! Det er ingenting du har noe med. Som voksen burde du heller ta det opp med lærer/rektor på skolen!

jeg tenker at det du sa hadde mye mer effekt enn om foreldrene hadde snakket til han aldri så mye [:D]

BV overrasker meg igjen...[:-] Jeg som trodde jeg hadde sett alt..

Helt greit å snøbaske barna sine sånn at de sitter stille i bilen, men dette er uhørt..[8D]

JEG synes det var helt genialt![:D]

Back
Topp