Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Å sette grenser er vanskelig, men absolutt verdt det.Men akk kor vanskelig det er å si i fra om sånne ting ..
Har ikke fått noen slike spørsmål denne gangen, men jeg husker forrige gang at jeg gladelig annonserte til en venninne at jeg var gravid og fikk tørt tilbake "åja, skal du beholde det?"
Enslig og gravid, sier jeg bare...
"Hvem er faren?!"
"Har du fått deg type??" (Alle mine venner og bekjente vet at jeg er lesbisk...)
"Hæ, hvordan skal du få til det?"
"Er du sikker på at du vil få barn alene? Det blir sikkert kjempevanskelig!"
Takk for støtten, liksom... Jeg forstår at folk blir overraska, og jeg forstår at de blir nysgjerrige, men det må gå an å være litt mindre direkte i måten å spørre på. Så får man ganske fort inntrykk av om dette er noe jeg synes det er greit å snakke om eller ikke. Jeg har prøvd å bare svare kort at det er donorbaby og at det er nøye planlagt, men da vil de ha all informasjon om hvilken donor jeg har brukt, hvorfor jeg ikke har venta og en gang til om det er helt sikkert at det er planlagt... Som om man blir spontant gravid med donor.
Enslig og gravid, sier jeg bare...
"Hvem er faren?!"
"Har du fått deg type??" (Alle mine venner og bekjente vet at jeg er lesbisk...)
"Hæ, hvordan skal du få til det?"
"Er du sikker på at du vil få barn alene? Det blir sikkert kjempevanskelig!"
Takk for støtten, liksom... Jeg forstår at folk blir overraska, og jeg forstår at de blir nysgjerrige, men det må gå an å være litt mindre direkte i måten å spørre på. Så får man ganske fort inntrykk av om dette er noe jeg synes det er greit å snakke om eller ikke. Jeg har prøvd å bare svare kort at det er donorbaby og at det er nøye planlagt, men da vil de ha all informasjon om hvilken donor jeg har brukt, hvorfor jeg ikke har venta og en gang til om det er helt sikkert at det er planlagt... Som om man blir spontant gravid med donor.

I dag fikk jeg kommentaren "Oi da, hvordan skjedde det?" da jeg fortalte jeg er gravid til en person jeg bare kjenner litt. Med et tonefall som tilsa at hun synes det var både rart og dumt. Jeg svarte bare at hun kan jo google det hvis hun lurer på det![]()
Ikke vet jeg men hun hørtes skikkelig skuffa og sur ut, som om hun synes synd på meg.. men jeg synes absolutt ikke synd på megHvorfor skulle det være dumt?

Jeg syns også at jeg får i overkant mye private spørsmål nå for tiden.
Endel av de har jeg jo egentlig ikke noe i mot å svare på, men kanskje ikke forran en hel gjeng når vi sitter og spiser på jobb.
"hvordan er formen, kjenner du deg fin?"
"Nei, nå skal du høre, jeg har jo vært så forstoppa i det siste...." sånt går jo ikke.. bare fordi enkelte spør og graver, så kan jeg liksom ikke ta igjen.
Akkurat om det var planlagt har enkelte spurt meg om, og jeg bare ler av det. Betyr jo at de enten ikke kjenner til livssituasjonen min så veldig godt, eller at de tror jeg har noen veldig rare prioriteringer.