Var barnet deres planlagt?

ORIGINAL: lenemor

Så dette spørsmålet på en av de andre terminklubbene, og så ble jeg nysgjerrig... Hadde dere planlagt å bli gravide, og hvor lang tid tok det før den satt??

Selv bestemte vi oss i oktober at vi skulle bli prøvere på nyåret (hadde tenkt å starte prøvingen i februar/mars i år), men når han fridde til meg 3. desember bestemte vi oss for å begynne å prøve med en gang. Første pillefrie dag på 11-12 år var søndag 4. desember, nyttårsaften fant jeg el-slim, og 1. januar satt den...[:D]

Ja, vi planla å bli gravide. Men det gikk veldig fort, så ble litt sjokkert at den satt så fort.. Vi bestemte oss sånn i slutten av november å prøve sånn ordentlig.. Jeg hadde siste mens 9.desember.. så den satt ganske fort ja..[:D] Veldig rart å tenke på egentlig.. Dette er min første gang jeg er gravid, men samboern min har en datter fra før.
Jeg merket forandringer og tenke jeg skulle ta testen.. kjente mensmurringer så jeg tok test 6. januar men trodde at det var mensen som skulle komme. Men nope, jeg var gravid ja[;)]

ORIGINAL: lenemor

Så dette spørsmålet på en av de andre terminklubbene, og så ble jeg nysgjerrig... Hadde dere planlagt å bli gravide, og hvor lang tid tok det før den satt??

Selv bestemte vi oss i oktober at vi skulle bli prøvere på nyåret (hadde tenkt å starte prøvingen i februar/mars i år), men når han fridde til meg 3. desember bestemte vi oss for å begynne å prøve med en gang. Første pillefrie dag på 11-12 år var søndag 4. desember, nyttårsaften fant jeg el-slim, og 1. januar satt den...[:D]

Hei, vi hadde planlagt å bli gravide. Men ting skjedde fortere enn vi trodde hehe...Her satt den i løpet av første mnd[:D]

jøss ja, denne var planlagt...eller det vil si, for snart tre år siden sluttet jeg på p-sprøyta, og da ble vi enige om at vist det skjedde, så skjedde det;) men det varte og rakk og ingenting skjedde! I oktober i fjor, ble vi litt bekymra, og vi bestemte at jeg skulle dra til legen å sjekke ut hvordan det sto til....kanskje vi ikke kunne få barn? Legen ville sende oss videre til fertilitetsklinikken...så da var det bare å vente..enda mer! vi bestemte oss i desember for å dra til thailand i januar, sammen med noen venner. Vel...da avreisedatoen kom, så skulle jeg også ha mensen...men den kom ikke...ante ugler i mosen...tok en test etter noen dager, den var negativ, testet igjen etter enda noen dager OG VIPS...POSITIV!!! Nå er jeg ti uker på veg og foreløpig termin er 24.sept;)

begge gangene[:D]
første gang tok det en evighet, føltes i vertfall sann.
denne gang gikk det til på første[;)]

med Celina så ble hun født i begynnelsen av 2000, det var det året vi hadde tenkt å begynne å prøve. Men hormonene på p-pillene måtte jo ut av kroppen først, så jeg sluttet med pillen i slutten av april 99, i slutten av mai 99 så var jeg gravid. Verdens vakreste "uhell" med andre ord [:D]

Denne gangen var det "planlagt". Starta med prøvinga i juni\ juli ifjor, men den satt jo ALDRI, begynnte å bli litt frustrerte for det var jo så lett sist. Fikk en SA i slutten av November, og det var på en måte deilig, for da visste vi at vi fikk det til. Hadde en mens til, og da fant vi ut at pgav en gedigen oppussing av badet (mugg, sopp og råte i vegger som måtte rives og skiftes ut i dyre dommer) gjorde at vi fant ut at vi ville vente. Og da satt den gitt [:D] Etter det første "sjokket", så fant vi jo ut at det var veldig riktig med sistemann nå, for storesøsteren vil nemlig være 6 1\2 og skolejente innen spiren kommer ut. Føler at å ha større aldersforskjell enn det ville gi oss to enebarn, og det har vi ingen ønsker om

var planlagt, men det gikk litt forterre enn forventet. Men det var bare positivt!!! kunne ikke hatt det bedre....

Back
Topp