Sniker litt
Jeg hadde det også litt slik da jeg fikk baby omtrent på denne tida i 2018. Selv om det kanskje virker som det hos deg sentrerer seg rundt redsel for sykdom hos baby, så kjenner jeg veldig igjen følelsen av å være redd, stresset, ikke få sove osv.
Jeg turte ikke gå på butikken alene, dro ikke på besøk, fikk nesten ikke sove og omtrent ikke puste store deler av tiden. Jeg hadde ingen håndfast "redsel" å henge det på, og den dag i dag kan jeg ikke sette fingeren på hva jeg egentlig var redd for. Det gikk over! Jeg husker at jeg var nesten tilbake til normalen da vi var på 6-ukerskontroll
Amerikanerne opererer med et begrep de kaller "postpartum anxiety", den litt mindre kjente søsteren til "postpartum depression", altså fødselsdepresjon. Jeg kjente igjen veldig mye av symptomene på dette da jeg googlet det, kanskje du gjør det også? Det høres ut som dette preger deg i ganske stor grad, og selv om det er relativt normalt, ville jeg snakket med helsesøster om det. Og mest sannsynlig går det over, selv om det er utrolig tøft å stå i det nå