Vanskelig tema

Hei, noen andre som sliter med eller har slitt med angst etter fødsel? Jeg sliter med alvorlig angst etter fødsel. Ser etter alle mulig tegn på sykdom, er kjemperedd og anspent, livredd. Har snakket med helsestasjonen og får hjelp, men føler dette er litt ensomt. Så tenkte å spørre om andre sliter med det samme? Og gode råd setter pris på.


Jeg har også slitt mye psykisk etter fødslene. Men det har blitt bedre og bedre etterhvert som hormonene går ut av kroppen. Er verst de første6 ukene etter fødsel. Men hos meg fant jeg ut hvorfor jeg ble som jeg ble. Jeg ble retraumatisert av fødslene med bakgrunn i tidligere overgrep. Nå som jeg vet hvorfor kroppen reagerer som den gjør er det lettere å takle, og jeg vet at det blir bedre. Håper du har det bedre nå, og får hjelp. Kan være godt å ikke være alene i denne perioden. Men eks dra på besøk til noen du er trygge på mens mannen er på jobb.
 
:Heartred
Jeg har også slitt mye psykisk etter fødslene. Men det har blitt bedre og bedre etterhvert som hormonene går ut av kroppen. Er verst de første6 ukene etter fødsel. Men hos meg fant jeg ut hvorfor jeg ble som jeg ble. Jeg ble retraumatisert av fødslene med bakgrunn i tidligere overgrep. Nå som jeg vet hvorfor kroppen reagerer som den gjør er det lettere å takle, og jeg vet at det blir bedre. Håper du har det bedre nå, og får hjelp. Kan være godt å ikke være alene i denne perioden. Men eks dra på besøk til noen du er trygge på mens mannen er på jobb.
Takk :happy: uff så fælt det du opplevde! Håper det går bra med deg!!!:Heartred

Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter så veldig. Jeg vet jeg elsker barnet mitt, men dette tærer på alle kreftene jeg har :sad010 Kunne trengt noen å henge sammen med på dagen, men i disse dager så er jo det også en risiko. Jeg skal se om jeg finner noen jeg kan trille med nær meg...
 
:Heartred
Takk :happy: uff så fælt det du opplevde! Håper det går bra med deg!!!:Heartred

Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter så veldig. Jeg vet jeg elsker barnet mitt, men dette tærer på alle kreftene jeg har :sad010 Kunne trengt noen å henge sammen med på dagen, men i disse dager så er jo det også en risiko. Jeg skal se om jeg finner noen jeg kan trille med nær meg...

Huff masse klem til deg! Det er en utrolig tung tid å være alene, man er ekstra isolert og da løper tankene og frykten løpsk :( Høres ut som en god idé å få kommet litt ut, i hvert fall bare få sett noen andre mennesker. Hvor i landet holder du til?
 
Huff masse klem til deg! Det er en utrolig tung tid å være alene, man er ekstra isolert og da løper tankene og frykten løpsk :( Høres ut som en god idé å få kommet litt ut, i hvert fall bare få sett noen andre mennesker. Hvor i landet holder du til?
Er på Østlandet. Så her er det nok av folk, kanskje for mange i denne pandemien, men altfor få man kjenner eller kan henge med. Takk ønskemamma91 for støtten. :Heartred
 
:Heartred:Heartred:Heartred
:Heartred
Takk :happy: uff så fælt det du opplevde! Håper det går bra med deg!!!:Heartred

Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter så veldig. Jeg vet jeg elsker barnet mitt, men dette tærer på alle kreftene jeg har :sad010 Kunne trengt noen å henge sammen med på dagen, men i disse dager så er jo det også en risiko. Jeg skal se om jeg finner noen jeg kan trille med nær meg...
Har dere ikke barselgruppe? Føler du det har blitt litt bedre eller har du det på samme måte enda? :Heartred
 
:Heartred:Heartred:Heartred
Har dere ikke barselgruppe? Føler du det har blitt litt bedre eller har du det på samme måte enda? :Heartred


Offesielle barselhrupper her er hvertfall avlyste pga corona, fikk beskjed av helsesøster å bare treffe barnets besteforeldre også. Det går jo ikke ann å isolere seg på den måten, syns det er drit kjipt å ikke kunne ha besøk av veninner liksom, vil jo vise fram baby ☹️
 
:Heartred
Takk :happy: uff så fælt det du opplevde! Håper det går bra med deg!!!:Heartred

Jeg vet ikke hvorfor jeg sliter så veldig. Jeg vet jeg elsker barnet mitt, men dette tærer på alle kreftene jeg har :sad010 Kunne trengt noen å henge sammen med på dagen, men i disse dager så er jo det også en risiko. Jeg skal se om jeg finner noen jeg kan trille med nær meg...

Jeg dro til slektninger av mannen og venninner jeg var trygg på sist. Lå bare å sov/slappet av og var med de. Det hjalp veldig. Denne gangen er mannen hjemme hele barseltiden. Kanskje dere kan vurdere sykemelding å at han tar over noe av din barselpermisjon slik at du slipper å være alene.

Jeg teller ned dagene til barseltiden er over. For da vet jeg at det blir lettere. Men føler det blir lettere for hver dag som går. Prøver å gjøre noe lystbetont hver dag. Å setter grenser for annet barselbesøk fordi jeg vet det sliter meg ut når jeg ikke er på topp. Så alle som ikke er nær får vente med besøk til senere. Pga Corona, så blir det jo litt slik uansett :angelic:

Håper du finner noen å trille med. Kanskje dere har ei Facebook gruppe der du bor. Vi har foreløpig barselgruppe på helsestasjonen her. Skal snart første møte. Håper jeg blir kjent med noen nye der jeg også. Er godt for kropp og sinn å ha noen å trille tur med :Heartred
 
Føler med deg! Ikke lett med sosial kontakt i disse tider, men kanskje du har noen venninner som kan komme på besøk og være med å trille ute? Det er min beste medisin mot vanskelige tanker/følelser. Ikke godt å være alene med det! Jeg bor forresten i Nes kommune. Er ikke med i noen barselgruppe, men har baby på fem uker.
 
Føler med deg! Ikke lett med sosial kontakt i disse tider, men kanskje du har noen venninner som kan komme på besøk og være med å trille ute? Det er min beste medisin mot vanskelige tanker/følelser. Ikke godt å være alene med det! Jeg bor forresten i Nes kommune. Er ikke med i noen barselgruppe, men har baby på fem uker.
Jeg har begynt å komme meg ut med mannen etter jobb. Prøver nå å sove når hun sover og krysser fingrene for lettere dager. Lei av isolasjon, sånn som mange andre.
 
Back
Topp