Vanskelig start...

Januarbaby2015

Andre møte med forumet
Jeg er gravid (6+5), og kjæresten min vet nå plutselig ikke om dette er noe han ønsker. Han tviler på hele forholdet sier han, selv om han ikke har sagt noe om dette før jeg fant ut at jeg er gravid. Han blir pappa uansett, for abort er ikke aktuelt for meg, men jeg skulle så inderlig ønske at han ville satse på meg og barnet.

Vi har ikke vært sammen så lenge (6mnd), men i løpet av den korte tiden har jeg (vi) gått gjennom mye vanskelig - og han har støttet meg og vært der for meg gjennom alt. Dessverre har alt det vanskelige gjort at jeg har vært unormalt irritert, sint, lei og generelt vanskelig å ha med å gjøre, så når han tenker på meg nå tenker han kun på alt som er negativt. Jeg forsøker å få ham til å forstå at det ikke er sånn jeg skal være, men føler ikke at jeg når helt frem. Han er låst i et veldig negativt tankemønster som han ikke klarer å snakke med meg om.

Han har nå lovet å snakke med en psykolog (noe jeg gjør allerede for å bearbeide alt vi har gått gjennom i det siste), og jeg håper vel at h*n vil klare å få ham til å innse at han bør gi dette en sjanse. Vi har det kjempefint sammen, deler mange av de samme interessene og utfyller hverandre på en god måte i de fleste situasjoner. Så jeg er ikke i tvil om at vi har den rette "grunnmuren" for å bygge et solid og godt forhold hvor vi begge føler oss vel.

Jeg mistenker at han rett og slett har litt angst for hele situasjonen siden det har gått så fort, og det er ikke utelukkende rosa bobler i mitt hode heller, men jeg forsøker i det minste å gjøre det så positivt som mulig. Jeg skal tross alt bli mamma, og han skal bli pappa! Det er da vitterlig noe å glede seg over, og satse alt på, eller..?

Noen som har innspill/tanker de vil dele om dette? Noen som har vært i en lignende situasjon?

Tenker det ordner seg etterhvert. La han tenke litt, og så får dere lage mange positive opplevelser sammen og tenke mindre på det negative :)

Klem

Går nok bra :)

Termin 13 januar❤️❤️

Han trenger kanskje bare å bearbeide det litt? Håper det ordner seg for dere:)

Termin: 6.januar 2015❤️

Jeg ble gravid bare uker etter at jeg møtte samboeren min. Vi fikk såklart begge to sjokk, men bestemte oss for at dette var noe vi ville. Vi flyttet sammen, og så begynte problemene.
Jeg var mye kvalm og dårlig, og i MYE dårlig humør. Kunne glefse for den minste ting, og gråte 2 sekunder senere.
I tillegg fikk han ett skikkelig sjokk når han innså hvordan fremtiden hans så ut. At han kom til å måtte nedprioritere fester, guttekvelder, alenetid og fritid for å være med meg og barnet. Det var en innmari tøff tid, men vi snakket oss igjennom det meste. Jeg tenkte det samme da, som du tenker nå, at vi utfyller hverandre, og passer for hverandre, men man MÅ jobbe for det..
Nå venter vi nr to, og vi har vært sammen i over 3 år.. Kunne ikke sett for meg livet mitt uten han.. Håper det går bra og at dere har en fremtid som en liten familie sammen :)

Håper det ordner seg for dere :)

Termin 01.01.2015 <3
Sent from my iPhone using BV Forum

Håper og tror det vil ordne deg for dere:-)<3

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Skjønner godt det blir mte tanker og usikkerhet. Det ER en stor omveltning. Det vet jeg alt om, men i hvertfall for min egen del, er det det beste som kunne skjedd.
Håper han kan få prate med noen så han ser litt annerledes på det.

Lykke til!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg og min sambo var også bare sammen i 6 mnd før vi fant ut at jeg var på tjukka. Da hadde vi også gått igjenom mye! Mange krangler om økonomi, småting, situasjoner og mye sjalusi (fra min side, av ett veldig stygt forhold fra før). Det var også veldig vanskelig for meg i begynnelsen med tanke på at han allerede hadde ett barn på 5, og jeg var da 18. Han er 9 år eldre enn meg, men ikke i hodet, haha :) Forholdet var egentlig langt ifra sunt og vi gikk ifra hverandre flere ganger (i stillhet), men innen ett par timer fikk vi roet oss ned og klarte ikke tanken på å gå ifra hverandre. Deretter fant vi ut at jeg var gravid, hadde noen små diskusjoner. Nå går vi inn i vårt 3 år sammen, alle kranglene vi hadde i begynnelsen har gjort oss kjempe sterke, økonomien er på topp, kjærligheten brenner, 0 sjalusi, forholdet går fint med min stesønm, alt er topp :D Vi er forlovet, venter vårt andre barn sammen. Og de kranglene vi har nå er om hva vi skal ha til middag ;)

Det som er med dagens folk er at dem gir opp så fort! Det er ikke slik man finner eller får kjærligheten. Man må faktisk satse, gi alt og fighte for ett forhold, uamsett hvor mørkt det ser ut. Man kan ikke få alt servert på sølvfat, det er bare slik det er :) Du får si det til han :)

Tusen takk for svar, alle sammen!

Det er godt å se at det har ordnet seg for flere, det gir meg litt håp om at det kanskje kan ordne seg likevel... :) Han har ordnet seg time hos psykolog og skal få hjelp til å sortere alle tankene. Litt av problemet er at han ikke klarer å bli ferdig med det vi har gått gjennom tidligere, og at han tror at jeg alltid kommer til å være den sure og grinete kjerringa jeg har vært de siste månedene. Håper han forstår at det ikke er tilfelle, og at han må gi meg en sjanse til å vise hvordan det faktisk skal være... :)

I morgen skal vi på ultralyd sammen og få se magetrollet. Håper at det kanskje kan vekke ham litt når han får se at det faktisk er noe inni der? Ikke rare greiene i uke 7, det vet jeg, men spennende likevel.

Hei igjen :)

Da har vi vært på ultralyd, og etter å ha målt tre ganger mente hun bestemt at jeg var 7+6 i dag. :)
Kjæresten var med, og han satt bare og smilte. Stilte masse spørsmål til jordmor (jeg hadde ingen :p) og virket ganske fornøyd da vi gikk. Spurte ham i bilen hva han tenkte nå, og da sa han at han hadde mye å finne utav fremdeles. Men han smilte lurt, så jeg vet ikke... Lov å håpe at den lille reka vi så på skjermen vekket et eller annet i ham? :)

Reka vår hadde forresten en hjerterytme på 120. Det sies vel at lav hjerterytme er gutt? Noen som har erfaring med dette? :)

Da har vi vært på ultralyd, og etter å ha målt tre ganger mente hun bestemt at jeg var 7+6 i dag. :)
Kjæresten var med, og han satt bare og smilte. Stilte masse spørsmål til jordmor (jeg hadde ingen :p) og virket ganske fornøyd da vi gikk. Spurte ham i bilen hva han tenkte nå, og da sa han at han hadde mye å finne utav fremdeles. Men han smilte lurt, så jeg vet ikke... Lov å håpe at den lille reka vi så på skjermen vekket et eller annet i ham? :)

Reka vår hadde forresten en hjerterytme på 120. Det sies vel at lav hjerterytme er gutt? Noen som har erfaring med dette? :)
Hjerterytemn har jeg ikke noe tro på når det gjelder kjønn, småen skulle da ha vært jente, men det ble gutt. Alle disse andre "gutt-eller-jente"-symptomene også, skulle ha vært jente ut ifra resultatene, men så langt ifra :p

Så kost da:). Håpe det ordner seg for dere:). Jeg tror ikke noe på det hjerterytme greine:). Da skulle jeg hatt jente, men fikk gutt:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Hehe, ok. Ser at det varierer veldig om dette stemmer eller ikke hos folk. Svigerinna mi fikk jente, og hun lå på 140 ve hver eneste kontroll. Venninna mi som fikk gutt sier at han varierte mellom 120 og 140. Blir spennende å se. :)

Jordmor mente at det nå var over 90% sjanse for at alt ville gå bra, så jeg kjenner at jeg har fått senket skuldrene endel hakk i dag... ;)

Back
Topp