Vanskelig jobbsituasjon..

Onskerbaby2

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg er 5+2 uker gravid og har en tilkallings jobb nå. Jeg har blitt tilbydd 50% fast stilling som renholder. Men jeg er usikker på om jeg skal takke ja til denne. Trenger sårt litt tips fra dere :love7 Jeg tenker hvis jeg blir sykmeldt senere, om formen blir like dårlig som i mine tidligere svangerskap. Da blir jeg uten lønn de 16 første dagene, hvis jeg ikke takker ja til denne stillingen. Far får heller ikke permisjon, men han er selvstendig næringsdrivende, så han kunne gjerne jobbe, sa han..

Hva hvis jeg takker ja til denne stillingen å eventuelt skulle bli sykmeldt om ikke lenge. Bør jeg si fra om graviditeten allerede nå? Jeg tenker også hvis jeg takker nei, også mister jeg babyen, da har jeg heller ingen fast jobb.. Hva ville du gjort?

Hvordan er permisjonsordningene nå? Kan man ta far sine uker når han er selvstendig næringsdrivende? Kan man ta et år ekstra hjemme med barnet hvis man ønsker det??

Hjeeeelp!’:Heartbigred
 
Takk ja til jobben.
Du trenger ikke å si noe om graviditeten før om lenge. Sykemelding har du rett på etter å ha jobbet 4 uker.
Les på nav sine sider for å finne svar på det andre du lurer på ang. Permisjonspenger eller sjekk ut nav foreldrepenger på Facebook :)
 
Takk ja! Dette med sykemelding osv. Tar du når det kommer. Det er jo ikke sikkert du trenger det med en gang. Og du trenger ikke informere om graviditet, selv ikke ved en ev sykemelding.

Fast jobb gir deg trygghet også etter at du er ferdig med permisjon.

Permisjonsordningene kan jeg ikke hjelpe deg med, men det ligger en klistret tråd her inne med informasjon.
 
Hei.

Jeg er 5+2 uker gravid og har en tilkallings jobb nå. Jeg har blitt tilbydd 50% fast stilling som renholder. Men jeg er usikker på om jeg skal takke ja til denne. Trenger sårt litt tips fra dere :love7 Jeg tenker hvis jeg blir sykmeldt senere, om formen blir like dårlig som i mine tidligere svangerskap. Da blir jeg uten lønn de 16 første dagene, hvis jeg ikke takker ja til denne stillingen. Far får heller ikke permisjon, men han er selvstendig næringsdrivende, så han kunne gjerne jobbe, sa han..

Hva hvis jeg takker ja til denne stillingen å eventuelt skulle bli sykmeldt om ikke lenge. Bør jeg si fra om graviditeten allerede nå? Jeg tenker også hvis jeg takker nei, også mister jeg babyen, da har jeg heller ingen fast jobb.. Hva ville du gjort?

Hvordan er permisjonsordningene nå? Kan man ta far sine uker når han er selvstendig næringsdrivende? Kan man ta et år ekstra hjemme med barnet hvis man ønsker det??

Hjeeeelp!’:Heartbigred
Takk ja og selv ville jeg ha informert om at jeg er gravid. De kan ikke trekke et jobbtilbud pga dette. Sjekk også opp at du ikke skal jobbe med noen kjemikalier som kan være skadelig for fosteret :)
 
Takk ja! :)
Men er ikke sykepenger reglene annerledes hvis det er svangerskapsrelatert? Aner ikke om det gjelder i denne situasjonen men kan jo høre med nav? :)
 
Back
Topp