Vanskelig å holde hemmelig?

Etter at jeg fikk førstemann har jeg drukket så lite at ingen reagerer på at jeg ikke tar meg et glass øl/vin/GT whatever. Så her er det ikke så mange praktiske vansker rundt det å holde det hemmelig.

Men jeg er en av de som føler at jeg lyver for folk hvis jeg holder noe skjult for de, så er endel venner og noe familie som vet. Litt koselig i starten når det ikke er offisielt ennå syns jeg :) Blir ikke offentlig før ordinær UL, kjenner så mange som har mistet sent. Men er nok flere som får vite før den tid.
 
jeg drikker OFTE vin med jentene, men nå så har det blitt lite gå ut. Jeg har sagt at det er fordi jeg vil tilbringe mer tid med den nye kjæresten min :p Og jentene sa med en gang "ER DU GRAVIIIID???" Så jeg ble ferska med en gang
 
Lettere enn jeg trodde det skulle være :)
Har bare visst det i noen dager selv, så vil nok bli vanskeligere etterhvert. Mistet i oktober, så vil ikke fortelle det til noen før jeg har fått det bekreftet med ul.
Tenker å bestille første svangerskapskontroll og be om ul samtidig (legen har ul på kontoret) i uke 11 - og så sier jeg det evt til nærmeste familie etter det. Resten får vente til etter oul :)
 
Vi har heller ikke lyst til å si noe enda siden vi mista sist. Synes det er kjempevanskelig å holde kjeft samt at jeg stort sett alltid drikker et par glass vin når jeg ikke kjører. Så vanskelig å finne gode unnskyldninger, jeg finnes ikke god på å lyve. Mannen har mer behov for å holde det hemmelig enn meg, og det respekterer jeg :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Skal i bursdag til ei veninne idag og kjøpte alkoholfri vin på polet igår, da jeg kom hjem så jeg at det var 0,5% alkohol i vinen!!! Kjenner jeg blir ganske sur når jeg spør de som jobber der om de kan finne en alkoholfri vin også kommer de med en som er alkohol i... Dro tilbake idag å kjøpte alkoholfri eplecider, og den var det heldigvis 0% alkohol i :p de som jobba der sa at 0,5 er så lite at man kan kjøre bil og at det er mer % i et brød og at gravide kan drikke den.. men jeg tar ikke sjansen på å drikke noe som er alkohol i uansett hvor lite det er..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er så skuffet :( Fikk vite i dag at mannens bestemor har fortalt det til mannens onkel(bestemorens sønn).. Vi ser han nesten daglig(samme med besteforeldrene, ettersom vi bor i leilighet i samme hus som dem), så det var noe jeg virkelig ikke likte. For det første er det en grunn til at vi ikke har sagt det til han enda(tilfelle det går galt+at vi ikke har fortalt det til mine foreldre enda en gang), og for det andre er det jo noe man vil fortelle selv.. Heldigvis var det ikke foreldrene våres eller noe lignende hun fortalte det til, da hadde jeg virkelig blitt skuffet og lei meg!
Så da var det en mindre å fortelle det til :(
 
Skal i bursdag til ei veninne idag og kjøpte alkoholfri vin på polet igår, da jeg kom hjem så jeg at det var 0,5% alkohol i vinen!!! Kjenner jeg blir ganske sur når jeg spør de som jobber der om de kan finne en alkoholfri vin også kommer de med en som er alkohol i... Dro tilbake idag å kjøpte alkoholfri eplecider, og den var det heldigvis 0% alkohol i :p de som jobba der sa at 0,5 er så lite at man kan kjøre bil og at det er mer % i et brød og at gravide kan drikke den.. men jeg tar ikke sjansen på å drikke noe som er alkohol i uansett hvor lite det er..


Sent from my iPhone using BV Forum

Det er like mye som i kefir og nybakt brød, helt trygt med den vinen. :)
 
Er så skuffet :( Fikk vite i dag at mannens bestemor har fortalt det til mannens onkel(bestemorens sønn).. Vi ser han nesten daglig(samme med besteforeldrene, ettersom vi bor i leilighet i samme hus som dem), så det var noe jeg virkelig ikke likte. For det første er det en grunn til at vi ikke har sagt det til han enda(tilfelle det går galt+at vi ikke har fortalt det til mine foreldre enda en gang), og for det andre er det jo noe man vil fortelle selv.. Heldigvis var det ikke foreldrene våres eller noe lignende hun fortalte det til, da hadde jeg virkelig blitt skuffet og lei meg!
Så da var det en mindre å fortelle det til :(
Forstår deg så godt. Håper dere sier ifra at dette ikke er greit. Det er deres nyhet og fortelle ! Har opplevd det samme før så vet hvordan det føles :(
 
Forstår deg så godt. Håper dere sier ifra at dette ikke er greit. Det er deres nyhet og fortelle ! Har opplevd det samme før så vet hvordan det føles :(
Ja, samboer sa heldigvis virkelig ifra. Jeg tør jo ikke å si så mye, men jeg viste tydelig at jeg var skuffet. Vi merket heldigvis at hun angret og hun sa beklager på nytt og på nytt. Det holder ikke, men da vet vi i hvertfall at hun ikke hadde tenkt seg så godt om før det spratt ut av henne, og sånt kan jo skje. Jeg unnskylder henne aldeles ikke, men føler jeg må tenke litt sånn for å ikke bli skikkelig irritert(gjort er jo gjort..) :)
 
Ja, samboer sa heldigvis virkelig ifra. Jeg tør jo ikke å si så mye, men jeg viste tydelig at jeg var skuffet. Vi merket heldigvis at hun angret og hun sa beklager på nytt og på nytt. Det holder ikke, men da vet vi i hvertfall at hun ikke hadde tenkt seg så godt om før det spratt ut av henne, og sånt kan jo skje. Jeg unnskylder henne aldeles ikke, men føler jeg må tenke litt sånn for å ikke bli skikkelig irritert(gjort er jo gjort..) :)
Når de beklager og angrer er det litt greit. Alle gjør feil men da vet hun det. Hos oss så beklaga de ikke og vi kan derfor ikke fortelle mine egne foreldre at vi skal ha barn før det er offentlig for alle!
 
Når de beklager og angrer er det litt greit. Alle gjør feil men da vet hun det. Hos oss så beklaga de ikke og vi kan derfor ikke fortelle mine egne foreldre at vi skal ha barn før det er offentlig for alle!
Ikke sant :) Uff, så leit.. Da blir det litt værre. Da ødelegger det liksom litt av gleden ved å fortelle dem nyheten også :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Holdt på å røpe meg i dag.. Var å så på nye huset vårt og min mor var med. Er stor dusj, så det datt bare ut av meg at "ja, der er det plass til alle fire!". Hun lurte på om det var noe jeg ikke hadde fortalt, prøvde å bortforklare meg, men tror hun har en anelse ;P
 
Back
Topp