Vanskelig å holde hemmelig?

jente94

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Ikveld var jeg på fest med jobben som har vært planlagt i flere uker, jeg drakk vann fra en GODT vasket øl boks! De vet jo at jeg er ei "partyløve" og takker sjeldent nei til en fest, nå skal jeg ut på byen med noen veninner, morsomt å høre på hvor mye dumt/morsomt fulle folk egentlig sier! Haha :p

Har noen av dere kommet i en lignende situasjon enda? :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fordelen med to relativt tette. Før folk visste at jeg er gravid så brukte jeg unnskyldningen "jeg ammer" ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Er ikke ofte jeg er på fest lenger, men skal på bursdagsfest om noen uker tilfeldigvis, så da blir det et dilemma.... lurer på om jeg skal skylde på noen medisiner jeg kunne ha gått på pga en sykdom jeg har. :p

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app
 
Jeg bruker "sorry, dårlig og går på penicilin så æ kan ikke drikk" :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal på hyttetur til helgen, uten barna.. hadde jeg enda hatt med de hadde unnskyldningen vært grei. De andre har med barn så er bare snakk om å "ta seg en øl".. lurer på hva jeg skal gjøre.... kan kanskje ta med ølboksen på do og fylle den med vann.. takk for tips;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Senest i går kveld kom vi i samme dilemma. For over en uke siden avtalte vi med et vennepar at vi skulle møtes ute for å ta en øl og "catch up". Hun er også min kollega og vi kjenner hverandre veldig godt. Jeg har en følelse av at hun mistenker noe siden jeg ellers trener veldig mye, men har måttet slutte med all trening etter at jeg begynte på dette ivf-forsøket (som forøvrig ingen vet om). Så i går da, så la samboeren min og jeg en plan, om at vi måtte klare å få kjøpt en alkoholfri øl til meg slik at det i alle fall så ut som om jeg drakk. De kjenner meg såpass godt og vet at jeg gjerne tar meg et glass vin eller øl når vi er ute. Heldigvis løste det seg fint siden de satt et stykke unna baren da vi kom inn og bestilte. Ikke enkelt å bortforklare hele tiden heller, og jeg hater å lyve! Skal prøve å unngå slike sosiale tilstelninger noen uker fremover nå :)
 
Var på lønningspils igår, og da ble det antibiotika som fikk skylden :p Liker ikke å lyve til folk, men de hadde blitt veldig mistenksomme hvis jeg bare ikke hadde drukket, hehe! Neste helg er det 50-års lag for svigermor, vet ikke helt hva jeg skal si da.. Også kommer det tur med jobben i slutten av mars hvor det garantert blir noe "godt i glasset". Typisk at det skjer så mye akkurat nå, men altfor tidlig å si det til folk! Ordner seg vel :)
 
Sist jeg var gravid var det mange som reagerte på at jeg ikke drakk, men nå kommer ingen til å reagerer. har ikke drokke på maaange mnd pga intoleranse :)
Unnskylder med jobb, tidlig opp, sjofør eller har en avtale etterpå så må dra om litt :p
 
Jeg bruker "sorry, dårlig og går på penicilin så æ kan ikke drikk" :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Brukte antibiotika igår, men kan jo ikke bruke den unnskyldningen helt til det er trygt å fortelle folk om det. I tillegg er jeg superdårlig til å holde på hemmeligheter, så dette tror jeg blir vanskelig, haha! :)
 
De jeg snakker mest med vet at jeg er gravid, så det er egentlig ikke veldig vanskelig - selv om jeg gjerne skulle fortalt det til alle jeg møter. :p Men er veldig glad for at jeg er avholds, for da er det ikke rart om jeg ikke drikker.
 
Neste helg skal jeg i bursdag til ei god veninne, har ei tom vinflaske jeg skal fylle med alkoholfri vin :p var overaskende lett å ta med seg øl på bade å fylle opp med vann når folk var begynt å bli brisen så tror jeg blir å gjøre det neste helg hvis jeg er i form til det da :p på byen igår så fikk jeg foresten gratise drinker siden de var uten alkohol, hehe bartenderen sa at siden han ikke visste hvordan han skulle lage en god alkoholfri drink så skulle jeg få gratis, fikk både eple juice, brus og vann med smak og alle drinkene så kjempefine ut :p jeg skal vente med å skylde på anitbiotika til kvalmen kommer, for det reagerer jeg veldig på og blir så utrolig kvalm av det at jeg ligger å brekker meg :b


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har vært både- og! Før var jeg "partyløva" på hjemplassen, helt til jeg flytta til byen og ble opptatt av styrketrening. Det siste året (2013) har jeg kun vært ute en sjelden gang, kanskje annen hver mnd. Så heldigvis trenger jeg ikke bruke unnskyldninger så ofte.. :D men typisk, for i helga har de i klassen mast om at jeg må bli med ut..... Penicilin og syk var unnskyldninga her, hohohoho :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har aldri vært noe særlig til drikker. Aldri vært ute på fest, og aldri vært full. I starten av dette året bestemte jeg meg også for å bare bli avholds, da slipper jeg å forklare så mye når folk spør hvorfor jeg ikke vil ha drikke, både som gravid og ellers. Bare sier jeg er avholds, og det er sant. Noen spør jo om grunnen, og den har jeg også.. men ikke alltid jeg orker å fortelle :) Skjønner godt hva du mener med å se/høre hvor mye dumt andre gjør i fylla... det har jeg sett/hørt mange ganger :p
 
Fortalte det til svigermor idag :)

Naboen vår under er skikkelig hissigpropp og forrige helg kom han opp og skjelte meg ut på grunn av bråk fra den tre-årige gutten til samboeren min ("Nå må dere kontrollere den ungen!!!") Idiot.. Men uansett: Svigermor sa at vi kunne jo ikke få et barn til her, sinnataggen under hadde jo gått i taket hvis babyen hadde hatt kolikk. Samboer bare: Da må vi nesten flytte før november da.. Svigermor bare måpte og trodde han tullet. Hun måtte spørre meg sånn tre ganger før hun trodde oss :) Hun ble veldig glad da, koselig :)
 
Urinveisinfeksjon, jeg har funnet ut at alkohol forværrer. Men sitronvann hjelper, så da blir det en spansk en. Sitronvann er dessuten kjempegodt :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Skal ut med en venninne som nettopp er blitt singel, etter 3 års samboerskap. Plutselig var det mange som skulle være med. Siden jeg bor så nærme Bergen, er det ingen grunn til å ikke ta et glass vin som vanlig under middagen.

De jeg skal med er sykepleiere, vernepleiere osv. Så jeg føler penicillin-løgnen, vil jeg bli fersket ganske kjapt på :p What to do ?
 
Skal ut med en venninne som nettopp er blitt singel, etter 3 års samboerskap. Plutselig var det mange som skulle være med. Siden jeg bor så nærme Bergen, er det ingen grunn til å ikke ta et glass vin som vanlig under middagen.

De jeg skal med er sykepleiere, vernepleiere osv. Så jeg føler penicillin-løgnen, vil jeg bli fersket ganske kjapt på :p What to do ?
Bare si at du ikke har lyst på vell.. Man må jo ikke alltid drikke alkohol selvom man kan liksom.. :)
 
Bare si at du ikke har lyst på vell.. Man må jo ikke alltid drikke alkohol selvom man kan liksom.. :)

Da vil de så klart si " Er du gravid ?" jeg pleier alltid å drikke litt vin til middag med jentene. Så det er ikke så enkelt :p Så når man går fra noe som man pleier å gjøre. Så er det ikke så enkelt. Er også verdens dårligste løgner :p

Men lurte på å si jeg måtte på do. Mens de andre går til bordet. Så løper jeg bort i baren og bestiller meg en alkoholfri øl. :p Må funke det.
 
Da vil de så klart si " Er du gravid ?" jeg pleier alltid å drikke litt vin til middag med jentene. Så det er ikke så enkelt :p Så når man går fra noe som man pleier å gjøre. Så er det ikke så enkelt. Er også verdens dårligste løgner :p

Men lurte på å si jeg måtte på do. Mens de andre går til bordet. Så løper jeg bort i baren og bestiller meg en alkoholfri øl. :p Må funke det.

Det hørtes ut som en god plan, det kan du si! :) Jeg har heldigvis praksis frem til 25. April - og den 21. April er jeg over den magiske grensen :D Så da kan jeg avsløre. Men tenkte å vente til starten av Mai, når jeg er helt ferdig i praksis med både skriving og evaluering :) Praksis er jo slitsomt, masse nye inntrykk og man er ofte sliten og har mye skrivearbeid. Så jeg har skyldt på det, ettersom jeg ikke kan "gå på penicilin" i evigheter ;) Hehe. Har vært med noen venner ute, men de VET at jeg ikke liker å drikke - om jeg ikke skal drikke meg full. Om du skjønner? Skal jeg feste tar jeg den helt ut - eller ingenting. Det vet vennene mine, heldigvis :D Så når de tar et glass vin, pleier jeg å drikke brus, fordi jeg har det synet på alkohol :) Alt eller ingenting, hehe.
 
Det hørtes ut som en god plan, det kan du si! :) Jeg har heldigvis praksis frem til 25. April - og den 21. April er jeg over den magiske grensen :D Så da kan jeg avsløre. Men tenkte å vente til starten av Mai, når jeg er helt ferdig i praksis med både skriving og evaluering :) Praksis er jo slitsomt, masse nye inntrykk og man er ofte sliten og har mye skrivearbeid. Så jeg har skyldt på det, ettersom jeg ikke kan "gå på penicilin" i evigheter ;) Hehe. Har vært med noen venner ute, men de VET at jeg ikke liker å drikke - om jeg ikke skal drikke meg full. Om du skjønner? Skal jeg feste tar jeg den helt ut - eller ingenting. Det vet vennene mine, heldigvis :D Så når de tar et glass vin, pleier jeg å drikke brus, fordi jeg har det synet på alkohol :) Alt eller ingenting, hehe.


Jeg tar den sjelden ut. Men drikker ofte vin med jentene. Har egentlig ikke behov for alkohol. Men man blir jo litt sånn paranoid. Der du føler alle merker det eller ser det :p
 
Back
Topp