Vannkopper?

Syns det ser helt likt ut som vannkoppene vi hadde her i huset i alle fall. Og man kan få vannkopper med enn en gang, jeg kjenner flere som har opplevd det.
Det ligner veldig på fugleloppe bitt. Så likedan ut som de jeg hadde i sommer. De kommer i klaser også. Ang. vannkopper, så kan man faktisk få det flere ganger.

Men det er sjeldent, og jeg syns det da er litt spesielt at både jeg og mannen har fått det også.

Men det er sjeldent, og jeg syns det da er litt spesielt at både jeg og mannen har fått det også.
Hadde vurdert om det var fugleloppe bitt da gitt. Har dere dyr? Spesielt katter er eksperter på å dra med seg slikt inn i hjemmet

Ligner litt på det eldste fikk for 1 mnd siden, og etter noen dager fikk hun fryktelig vondt i ryggen. Viste seg at hun hadde fått helvetesild. Hun hadde vannkopper for 9 år siden, men legen mente det kunne komme av stress pluss at faren til ei venninne hadde hatt vannkopper. Gikk over etter ei uke med medisiner.

Dette har var i 9 dager nå. :/

Det har vi tenkt på, ja. Vi hadde katt før og da hadde vi lopper en gang. Det er noe dritt!
Her hjalp Eurax veldig og den hydrokortison kremen (den uten resept) veldig på kløen. Begge fåes kjøpt på apotek. Husker jeg rett, så skal den helst ikke brukes på spedbarn og barn under 3 år. Men hadde jo vært en idé å finne ut av hva det er med sikkerhet før man behandler symptomer. Fugleloppe bitt og vannkopper er jo i seg selv veldig plagsomt, så håper dere finner ut av det :-(

Jeg syns det ligner på bitt, vegglus kanskje? De suger blod fra kroppsdelen som ligger ubeskyttet om natten altså nakne armer og ben som ligger utenfor dyna. Håper du finner ut hva det er.

Jeg syns det ligner på bitt, vegglus kanskje? De suger blod fra kroppsdelen som ligger ubeskyttet om natten altså nakne armer og ben som ligger utenfor dyna. Håper du finner ut hva det er.

Det håper jeg også. Har fått ny legetime imorgen til en ny turnuslege (hurra...). Jeg må sikkert mase meg til en blodprøve...

En liten oppdatering:
Var hos ny lege idag som var ærlig og sa hun ikke var sikker på hva det var, så hun hentet en eldre lege, en som jeg stoler på. Han sa at det nærmeste han kom var bitt, og sa det nok kom fra den hytta vi var på.

Det hjelper å følge magefølelsen!

Jeg fikk dem også til å ta blodprøve for å se om hun har hatt vannkoppene, så nå venter jeg i spenning. ;)

Synes det ser ut som molusker. De blir væskefylt og sprekker. De smitter. Og klør men ikke mye. Ikke farlig, ingen behandling. Tar opptil 2 år før de forsvinner.

Fuglelopper kan de siste bildene ligne på men ikke de to første.

En liten oppdatering:
Var hos ny lege idag som var ærlig og sa hun ikke var sikker på hva det var, så hun hentet en eldre lege, en som jeg stoler på. Han sa at det nærmeste han kom var bitt, og sa det nok kom fra den hytta vi var på.

Det hjelper å følge magefølelsen!

Jeg fikk dem også til å ta blodprøve for å se om hun har hatt vannkoppene, så nå venter jeg i spenning. ;)
Godt de tok prøver da.
Hvordan er det nå da?

Sånn utslett har jeg ved puppene.. vett ikke hva det er da ..

Back
Topp