Vannkopper

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Har prøvd og søkt litt rundt men finner ikke helt det svare jeg lurer på...
Min datter var sammen med en jente på 8 år mesteparten av 17 Mai var mye bæring og klemming... Og deling av flasker osv, i dag fikk jeg melding av mamman til denne jenta at hun hadde fått vannkopper for ett par dager siden... Hadde over 50vannkopper nå...
Hvor stor sjangs er det for at min datter kan være smittet?
Og er det fårlig for babyen om den blir født om storesøsesøster har fått evt vannkopper?

Takk for svar
 
det smitter ikke så mye mer  før enn et par dager før utbruddet ettersom jeg har skjønt.(og frem til alle har tørket inn)
Så om hun først har fått det nå og dere ikke har vært sammen siden 17 mai så har hun nok ikke blitt smittet av denne jenta ihvertfall.
 

har akuratt hatt 2 gutter med vannkopper, di som mine gutter smitta fikk utbryddet 16 dager etter på. 

å med tanke på fødsel fikk jeg beskjed om at hvis di forsatt hadde tegn til vannkoppper  fikk di ikke komme på besøk eller vær i nærheten av babyen pga smittefare..

 
#3# skrev:

har akuratt hatt 2 gutter med vannkopper, di som mine gutter smitta fikk utbryddet 16 dager etter på. 

å med tanke på fødsel fikk jeg beskjed om at hvis di forsatt hadde tegn til vannkoppper  fikk di ikke komme på besøk eller vær i nærheten av babyen pga smittefare..


Ja,fra man blir smittet til man blir syk kan det ta opptil 3 uker.Men man smitter ikke andre mer enn 2 dager FØR man har fått det selv....

 
ok får bare håpe hun ikke får det da, så hun kan få se lillebrøster når h*n kommer
 
Back
Topp