Vannkopper i hus

HappyC

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Det går vannkopper i bhg til storebror og halvparten av nabobarna har nå fått dette! Bør jeg holde storebror unna? Tenkte først at det er like greit at han får det, men er kanskje ikke så greit at minsten får det enda?
 
Ville ikke latt minsten bli syk nå, tror sjansen for at det kan bli alvorlig når de er så små er for stor.
Storebror ble utsatt for smitte når han var 3mnd ca, men tror immunforsvaret mitt beskytta han, fikk vannkopper når han var 1år og da veldig lett :)
Går an å høre med helsestasjonen hva de syns, om storebror burde skjermes eller om det holder å skjerme lille.
 
Hadde vannkopper i hus når jeg fødte nå. Fikk beskjed om av barnelegen på sykehuset at det ville gå fint når de var helt "nye", så lenge mor hadde hatt vannkopper og ammet, da var barnet beskyttet. Og han sa at vi måtte kunne dele tak, men at de ikke behøvde å ta/kose på hverandre. Stiller seg vel litt annerledes etter noen måneder. Smittefaren er der. Vil tro at barnet ditt allerede er smittet hvis vannkoppene allerede synes hos de som har fått... Og hvis det er i nærhet til han. Smitter vel et par dager før utbrudd, og så lenge det er væskende blemmer.

Tvi tvi...
 
Inkubasjonstiden til vannkopper er på to uker, så hvis lillebror eller storebror har vært borti disse barna som er blitt syke, så kan smitten være i kroppen allerede.
 
Back
Topp