Vannkopper i halsen

ostekake

Glad i forumet
MAI 2013
Har ikke klart å spise ordentlig mat på 2 dager nå fordi halsen er så tett pga vannkoppene. Forferdelig bare å svelge vann. Nå har de begynt å sprekke (kjenner det svir i dem), og det blir bare verre.

Noen som har tips om hva som kan hjelpe? Har prøvd alt jeg kan komme på :(

Inne i halsen de læt ikkje gott . Stakkarn. Kan du ikkje drikke kalt før å køla det mer litt sånn att det ikkje svir..

Uff. Jeg vet ikke om vesla hadde i halsen, men hun hadde mange i munnen. I den perioden spiste hun lite, det gikk mest i yoghurt, is og melk/vann, og også dette gikk det lite av. Vet ikke om det er så mye mer å gjøre, alternativt ring legekontoret på dagtid for å spørre om de vet noe råd?

Kan.man få vannkoppene inne i.munnen?
Det visste jeg ikke.

Høres ikke godt ut, god bedring :)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Sikker på det ikke er den munn, hånd, fot syken som går nå ???? Da klarer jo folk knapt få i seg noe pga blemmene i munnen og halsen :rolleyes:

Har kjempe mange fra topp til tå og mange barn rundt meg har hatt vannkopper i det siste, så veldig sikker på at det er det.
Det er godt med kaldt drikke, men hjelper bare akkurat når jeg drikker. Er selve svelgingen som egentlig er verst. Kjennes ut som en gigaklump som sitter fast eller noe samtidig som det er sårt, hovent og full av sår.

Åh, det er du som har det ja, jeg trodde det var barnet ditt. Vil anbefale supper og smoothie med grønnsaker/frukt og f.eks havtegryn, så kan du svelge unna masse næring av gangen raskere, så blir det fort overstått.

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres ikke godt ut hvertfall!!! Spise is... :-) Eller varm melk med honning... Masse go bedring!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Åh, det er du som har det ja, jeg trodde det var barnet ditt. Vil anbefale supper og smoothie med grønnsaker/frukt og f.eks havtegryn, så kan du svelge unna masse næring av gangen raskere, så blir det fort overstått.

Er jeg som er dårlig, ja, så er vel noe verre enn det som er vanlig for barn tror (og håper) jeg.
Det var lurt, får vel bruke stavmikseren så det ikke blir noen klumper.. *Føler meg som en liten baby* :rolleyes:

Er jeg som er dårlig, ja, så er vel noe verre enn det som er vanlig for barn tror (og håper) jeg.
Det var lurt, får vel bruke stavmikseren så det ikke blir noen klumper.. *Føler meg som en liten baby* :rolleyes:

Ja de sier jo det er verre, men Sofie hadde et ekstremt ille tilfelle. Hele fjeset var fullt, og mye i munnen, muligens i halsen også. Så i alle fall at hun hadde i svelget. Så det var flere dager hvor inntaket var ganske lavt, og det gikk som sagt i yoghurt og is, saft og melk.

Egen erfaring fra mandelfjerning tilsier at det er best å være kjapp, få i deg mat som gir mye næring og metter lenge, og hvis du kan drikke det så er det best. hvis du lager smoothie med havregryn, så svelg den før det sveller ut, slik at det kan svelle i magen i stedet. Så blir du mettere men det blir mindre å svelge. :)

Tynn havregrøt kan vel kanskje også være et godt alternativ, eller bare drikk avkok fra havregryn om du er helt ille.

Eller fryste jordbær i blenderen.... Med litt juice, biola eller vann... Og litt søtning... Iskaldt og næringsrikt... Og ikke minst godt :-D Uten klumper ;-)

Eller fryste jordbær i blenderen.... Med litt juice, biola eller vann... Og litt søtning... Iskaldt og næringsrikt... Og ikke minst godt :-D Uten klumper ;-)

Bytt ut søtningen med banan, da slipper man sukker/søtstoffer, og får god og søt smak likevel. :) Jordbær og banan pluss en yoghurt er favorittsmoothien min. Det er det samme hvilken yoghurt, det er bare for konsistens.

Jeg er ikke så gla i banan smaken med Smoothie ;-) Men bruker sukrin, det taes ikke opp i blodet på samme måte som fruktsukkeret i bananen.. Ikke at det har så mye å si akkurat her... Men jeg liker den friske smaken, banan spiser jeg kun alene hehe... Bruker egentlig ikke søtning på dette, liker det best surt og naturlig :-D

Takk for masse tips :) Laget meg en kjapp pose-grønnsakssuppe, moste bitene med stavmikser, og fikk tvingt i meg ca et kvart krus (høres lite ut, men for øyeblikket er det ganske mye) ;)
Smoothie tror jeg at jeg må holde meg unna så lenge det svir. Bare en t-skje med safari bananyoghurt var et mareritt!
Nå er det natta på meg, så krysser fingre for at det er bedre i morgen :)

Uff høres ikke godt ut. Hva med å ta smertestillende? og så hive innpå noe mat når de har best virkning? Uansett god bedring.

Takk for masse tips :) Laget meg en kjapp pose-grønnsakssuppe, moste bitene med stavmikser, og fikk tvingt i meg ca et kvart krus (høres lite ut, men for øyeblikket er det ganske mye) ;)
Smoothie tror jeg at jeg må holde meg unna så lenge det svir. Bare en t-skje med safari bananyoghurt var et mareritt!
Nå er det natta på meg, så krysser fingre for at det er bedre i morgen :)

Prøv smoothie og yoghurt UTEN banan!
Banan var det værste her etter jeg tok mandlene!

God bedring! :)

Back
Topp