Vannkopper i halsen

Har ikke klart å spise ordentlig mat på 2 dager nå fordi halsen er så tett pga vannkoppene. Forferdelig bare å svelge vann. Nå har de begynt å sprekke (kjenner det svir i dem), og det blir bare verre.

Noen som har tips om hva som kan hjelpe? Har prøvd alt jeg kan komme på :(

Hei, er på dag 4 nå med vannkopper. Jeg vet dette er en gammel artikkel, men mange som kan lete etter svar i senere tid (som meg)
Jeg har fått vannkopper i halsen, og i munnen. Og det eneste jeg har funnet som hjelper mot hals smertene er cola.
Kjøp en 4pk med cola, Paracet x2 500g og 1stk pinexforte. (Pinex får du på resept)
Lykke til til alle som søkte opp dette å kanskje fikk et svar som hjelper. God bedring!

Hei, er på dag 4 nå med vannkopper. Jeg vet dette er en gammel artikkel, men mange som kan lete etter svar i senere tid (som meg)
Jeg har fått vannkopper i halsen, og i munnen. Og det eneste jeg har funnet som hjelper mot hals smertene er cola.
Kjøp en 4pk med cola, Paracet x2 500g og 1stk pinexforte. (Pinex får du på resept)
Lykke til til alle som søkte opp dette å kanskje fikk et svar som hjelper. God bedring!

Uff, hørtes fryktelig vondt ut.

Kan godt være du har fått beskjed om dosering av medisiner av legen, men bare sånn til info, så skal man til vanlig halvere mengden Paracet dersom man bruker Pinex Forte eller Paralgin Forte i tillegg, dette fordi Paracetamol er virkestoff i alle de preparatene, og da må man redusere på noe for å unngå overdosering :)
Hilsen sykepleier :)

Back
Topp