Vannkopper - behandling?

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hvordan erfaring har dere med midler og andre lindrende tiltak mot vannkopper?
 
Hvitvask var et klin med lite effekt. Poxclin eller noe sånn het et skum vi kjøpte og brukte. på ungene, det funket rimlig greit. Han som gikk på antihistaminer uansett kldde definitivt minst, lurer på om vi ikke lot søstra også prøve en av dem når det klødde på det mest ekstreme.

Ja, også er min erfaring at når babyer som er 5 dager gammel når de smittes fort kan ende opp med ekstremt mange bittemså vannkopper og en del større og superinfiserte vannkopper og innleggelse på sukehus og intravenøs antibiotika i behandling av infeksjonen. Men det er ikke helt vanlige da.
 
Støtter forslag om Hvitvask. Ga også paracet...
 
Støtter forslag om Hvitvask. Ga også paracet...

Jeg foreslo å droppe hvitvask da det var et klin med meget liten effekt på mine barn

Vi ga paracet mot ubehag og feber i alle fall på yngste, som altså var så bitte lita at det kunne vi ikke gjøre uten videre men det var etter dsamråd med lege.
 
Jeg foreslo å droppe hvitvask da det var et klin med meget liten effekt på mine barn

Vi ga paracet mot ubehag og feber i alle fall på yngste, som altså var så bitte lita at det kunne vi ikke gjøre uten videre men det var etter dsamråd med lege.
Åja,gikk litt fort i svingene da jeg leste.

Her fungerte hvitvask meget bra. Hadde ikke greid oss uten.
 
Åja,gikk litt fort i svingene da jeg leste.

Her fungerte hvitvask meget bra. Hadde ikke greid oss uten.

Vi klarte oss meget mye bedre ed poxclin
 
Vi klarte oss meget mye bedre ed poxclin
Hvordan funker den? Har prøvd hvitvask men er redd den skal tørke ut huden og gjøre at det klør mer. Helsenorge så jeg hadde advarsel mot hvitvask av den grunn (Så det selvsagt etter den var kjøpt inn [emoji849])
 
Hvordan funker den? Har prøvd hvitvask men er redd den skal tørke ut huden og gjøre at det klør mer. Helsenorge så jeg hadde advarsel mot hvitvask av den grunn (Så det selvsagt etter den var kjøpt inn [emoji849])

Skum som smøres på ungen. Kan oppbevares i kjøleskap for ekstra lindrende effekt.
 
hvitvask synes vi fungerte bra. minner på å aldri gi Ibux..

Paracet mot ubehag / kløe. evt også votter på natta
 
Nå er det en stund siden vi hadde det her, men var en spray eller noe på apoteket som vi brukte. Fra aderma tror jeg.
 
Back
Topp