Vannfødsel

Lille♥venn

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Lurer på om jeg skal ha vannfødsel..!
Jeg vil ikke ha epidural uansett, jeg er avskrekket, dessverre, pluss at jeg reagerer særdeles dårlig på de fleste typer smertestillende, så blir en fødsel uten "dop" uansett.
Da kan jeg jo like så godt føde i vann, ikke sant?
Det virker veldig fint og rolig, og jeg elsker vann fra før :p
Så lenge jeg fyller kriteriene, selvfølgelig!
Noen som har prøvd det? :)

Ikke prøvd det, rakk aldri det med førstemann :( Hadde så lyst denne gangen, men det var fullt på fødestuene så da ble det ikke noe av... Virker veldig avslappende med et varmt bad.

Jeg vilke prøve det også, men det ble helt glemt tror jeg ;) men hvorfor ikke epidural?

Å stikke en nål 3-4 cm inn i ryggraden, muligens bomme, ikke få full nytte av det eller bare nytte på en side, etc, alle mulige bivirkninger...
Jeg har uansett ganske grei smerteterskel (sammenlignet med alt annet, snakker da ikke om fødsel :p), og jeg ønsker en naturlig fødsel :)
Epidural er utelukket, alltid vært.
Vil heller jobbe med kroppen enn å ikke kjenne riene slik jeg ville gjort uten, større sjanse for å få rifter hvis jeg presser i utide og...
Men uansett, jeg vil heller føde i vann hvis mulig, enn i seng med lamme bein :p
Er ikke en diskusjon om epidural jeg prøver å starte :)

Å stikke en nål 3-4 cm inn i ryggraden, muligens bomme, ikke få full nytte av det eller bare nytte på en side, etc, alle mulige bivirkninger...
Jeg har uansett ganske grei smerteterskel (sammenlignet med alt annet, snakker da ikke om fødsel :p), og jeg ønsker en naturlig fødsel :)
Epidural er utelukket, alltid vært.
Vil heller jobbe med kroppen enn å ikke kjenne riene slik jeg ville gjort uten, større sjanse for å få rifter hvis jeg presser i utide og...
Men uansett, jeg vil heller føde i vann hvis mulig, enn i seng med lamme bein :p
Er ikke en diskusjon om epidural jeg prøver å starte :)

Prøver ikke starte diskusjon jeg heller, bare lurte ;) men skjønner hva du mener, grua meg til stikkinga jeg også, men kan ærlig ikke huske om det var vondt eller ikke ;) men det jeg vet sikkert er at den gode timen jeg fikk med så og si ingen smerter, den var gull verdt under min fødsel vertfall :) ! Håper det blir som du ønsker, og at vannet funker bra for deg :D

*Sniker fra august*;)
Jeg fødte andremann i vann, og det var en veldig fin opplevelse! Det anbefales hvis man ikke behøver annen smertelindring. Hos meg gikk det så fort at det ikke ble tid til noe annen smertelindring uansett.:) Lykke til med fødsel!

Vurderer det same sjølv, men kan ikkje heilt leggje bort tanken på at det vatnet blir grisete til slutt. Gjer det ikkje det? :$

Ville ikke låst meg helt med tanke på hvilke smertelindring man skal/ikke skal ha :) plutselig skjer det ting som gjør at man ombestemmer seg eller får andre anbefalinger fra jm... :)

Veldig fornøyd med smertelindring i vann, men måtte opp rett fra lille kom pga fosterlyden, så fikk ikke føde i vann :) men vil absolutt anbefale å prøve smertelindring i badekar :)

Jeg hadde planer om det, brukte det først som smertelindring, men jeg ble bare mer kvalm av å ligge i vannet. Så jeg ble ikke værende oppe i der så lenge! Men så endte min fødsel med hastekeisersnitt da, så fikk ikke mulighet. Men det virker egentlig veldig befriende å føde i vann. Jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle ha epidural, men når det sto på som verst så måtte jeg bare. Jeg kjente ikke at de satt epiduralen, eneste som var vondt var at jeg måtte sitte framoverbøyd på sengekanten under riene. Det var grusomt. Men veldig deilig når epiduralen begynte å virke!:)

Jeg skal prøve badekaret. Jordmor sa det ikke var populert på sykehuset der jeg skal føde.
Så det var nok garantert ledig. Men fikk ikke lov å føde i det siden jeg går på blodfortynnene sprøyter.

Hei. Fødte i vann for 3 uker siden. Rakk ikke annen smertelindring. Det var heelt fantastisk. Anbefaler å vente lengst mulig med å gå opp i karet. De sier at når vannet blir kaldere mister man effekten. Så om du sitter i karet lenge mister du lindringen når du trenger den mest. Jeg var i badekaret rett før pressriene startet.

Vurderer det same sjølv, men kan ikkje heilt leggje bort tanken på at det vatnet blir grisete til slutt. Gjer det ikkje det? :$

Vil tro vannet blir like grisete som sengen ville blitt hvis du føder på land? :p
Ser faktisk mindre grisete ut for meg, enn å føde i seng. Dusje gjør du jo uansett etterpå, du skal jo ikke bli i vannet :p
Får vasket baby av før du får den på brystet da! ;p

Ville ikke låst meg helt med tanke på hvilke smertelindring man skal/ikke skal ha :) plutselig skjer det ting som gjør at man ombestemmer seg eller får andre anbefalinger fra jm... :)

Veldig fornøyd med smertelindring i vann, men måtte opp rett fra lille kom pga fosterlyden, så fikk ikke føde i vann :) men vil absolutt anbefale å prøve smertelindring i badekar :)

Har ikke låst meg! :)
Jeg har derimot sagt at epidural er absolutt ikke ønsket her i hus, med mindre noe skjer!
Jeg ønsker ikke smertelindring annet enn naturlige midler :)
Som sagt, jeg kan ikke forutse hvordan ting blir, men det er da vel ganske normalt å komme med ønsker som feks vannfødsel og å ville ha/ikke ha epidural, er det ikke? :)

Ville jeg også!!
Jordmor på innskriving sa det var kjempefine fødsler i vann..
Vi rakk aldri oppi karet så har ikke erfaring..
Har kun hatt akupunktur og lystgass som smertelindring tidligere, men nå med Kamilla rakk jeg ingenting..

Ville jeg også!!
Jordmor på innskriving sa det var kjempefine fødsler i vann..
Vi rakk aldri oppi karet så har ikke erfaring..
Har kun hatt akupunktur og lystgass som smertelindring tidligere, men nå med Kamilla rakk jeg ingenting..

Vil forsåvidt heller ikke rekke smertelindring enn å måtte ta masse av det... :p

Ble ikke grisete til meg. Blødningen kommer ikke med babyen. Men når morkaken løsner å da er allerede meste parten av vannet tappet ut å bebisen ren å pen.:)
Lyset var skrudd av med masse telys så det var helt perfekt:)

Ble ikke grisete til meg. Blødningen kommer ikke med babyen. Men når morkaken løsner å da er allerede meste parten av vannet tappet ut å bebisen ren å pen.:)
Lyset var skrudd av med masse telys så det var helt perfekt:)

Åh, så koselig ❤️ Kan dessverre ikke tenne te-lys med meg, er astmatiker :/ Kanskje jeg skal ta med meg LED-lysene mine? :p

Hadde vannfødsel med nr 2. Helt OK opplevelse. Vannet ble grisete da, og stress å skulle opp av vannet etterpå

Back
Topp