vannfødsel

TinaBonnie

Andre møte med forumet
Hei! Er det sånn at førstegangsfødende ikke får vannfødsel uansett? hvis de ønsker og forholdene ligger til rette for dette med babyn og alt?
 
Har jeg aldri hørt om...
 
Det skal ikke være noe i veien for det, med mindre du blir satt igang :)
Det er det eneste jeg har hørt hvertfall, at om man blir satt igang så får man ikke vannfødsel..
 
På mitt sykehus (ahus) kan førstegangs føde i vann. Jeg var i gang med det med min første, men valgte å gå ut av vannet i siste liten:)
 
så populært som det er å føde i august, så tror jeg vi får være glad om vi får en fødestue når den tid kommer. Hersens barnehagefrist.
 
så populært som det er å føde i august, så tror jeg vi får være glad om vi får en fødestue når den tid kommer. Hersens barnehagefrist.
Huff ja, egentlig ikke tenkt på det, men det er jo sant! Ikke helt planlagt akkurat det fra denne fronten men..
 
Huff ja, egentlig ikke tenkt på det, men det er jo sant! Ikke helt planlagt akkurat det fra denne fronten men..

ikke vi heller, det bare ble sånn. og kjenner allerede jeg blir irritert når jeg tenker på hvor mange som kommer til å kommentere timingen!! woooaah!
 
Jeg hadde planer å få i juni hehe, men det tok jo litt lengre tid en planlagt å bli gravid hehe. Ikke alle kan bli gravid på første forsøk :p

Jeg takket nai til badekar sist jeg fødte, badekar under riene altså. Tenkte det ikke skulle ta så lang tid, men angrer jo på det. Neste gang skal jeg ligge i badekaret til de drar meg ut ;)
 
Akkurat som alle har mulighet til å "time" graviditeten sin? Vi prøvde i et halvt år før denne spiren satt, så om noen synes det er dårlig timing får de en på tryne....

Uansett, det er vel opp til sykehuset hva de kan tilby deg, men jeg har aldri hørt om at man ikke få vannfødsel fordi det er første gang. Det må vel i så fall være at man har oppdaget noe annet underveis som gjør at man ikke får føde i vann i så fall tenker jeg. Og så er det jo ikke alle steder man får føde i vann, men bare får bruke badekaret som smertelindring.

Jeg har veldig lyst til å føde i vann, og det kan man på sykehuset her, og jeg er førstegangs. :)
 
Jeg vil være mye i vann, men må nok opp for å få den sprøyte i ryggen etterhvert gitt :p grugleder meg til epidural, nålskrekk, fødselskrekk og sykehusskrekk... Hahaha jeg sliter!!! :p
 
Etter en litt uheldig episode i utlandet har jeg angst for å kle av meg og at fremmede tar på meg. Skal ta opp dette med jordmor, slik at vi kanskje kan jobbe med dette fremover. Er litt derfor jeg vill i vann også. Slipper at 5 stykk står å ser rett hjem hvis dere skjønner! :')
 
Etter en litt uheldig episode i utlandet har jeg angst for å kle av meg og at fremmede tar på meg. Skal ta opp dette med jordmor, slik at vi kanskje kan jobbe med dette fremover. Er litt derfor jeg vill i vann også. Slipper at 5 stykk står å ser rett hjem hvis dere skjønner! :')

haha! Tror ikke du er den eneste med den angsten ;) Under min fødsel var det da bare en jordmor tilstede, og samboer sto ved hodet mitt hele tiden :) Så var bare 1 jordmor som hadde full innsikt ;)
 
haha! Tror ikke du er den eneste med den angsten ;) Under min fødsel var det da bare en jordmor tilstede, og samboer sto ved hodet mitt hele tiden :) Så var bare 1 jordmor som hadde full innsikt ;)

Jeg hadde to jordmødre, en sykepleierstudent og en barnelege tilstede. Det hjalp ikke at samboeren min puttet trynet sitt ned for å se "å der kommer hode", Syns han kunne holdt seg langt borte der fra, men men han tok ikke skrekken.
 
Spørs om du har "normal" graviditet/fødsel og om det er ledig rom med badekar :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Akkurat som alle har mulighet til å "time" graviditeten sin? Vi prøvde i et halvt år før denne spiren satt, så om noen synes det er dårlig timing får de en på tryne....

Uansett, det er vel opp til sykehuset hva de kan tilby deg, men jeg har aldri hørt om at man ikke få vannfødsel fordi det er første gang. Det må vel i så fall være at man har oppdaget noe annet underveis som gjør at man ikke får føde i vann i så fall tenker jeg. Og så er det jo ikke alle steder man får føde i vann, men bare får bruke badekaret som smertelindring.

Jeg har veldig lyst til å føde i vann, og det kan man på sykehuset her, og jeg er førstegangs. :)

Enig. Vi prøvde i 10 mnd liksom. Jeg er født sent på året selv, så først ville jeg ikke babyen skulle bli det, men etterhvert som man prøver lenge betyr ikke sånt noe lenger. Etter forrige fødsel var jeg veldig glad jeg hadde planlagt minst mulig. Så det kommer jeg ikke til å gjøre nå heller. Eneste er at jordmor skal sende brev/beskjed om at jeg må få komme med en gang jeg merker tegn til fødsel, pga sist så gikk det så fort. At de ikke sender meg hjem igjen og sånn. For denne gangen bor vi lengre unna sykehuset...
 
Back
Topp