Vannfødsel

nov.77

Blir kjent med forumet
Er det noen som har tenkt på å føde i vann?
Noen som har erfaringer med vannfødsel?

Dytter på denne.
Jeg har veldig lyst, vertfall ligge der mens riene er som verst.

jeg tror jeg tar ting som de kommer jeg.

mitt ønske er å fde i vann men vet jo ikke pom det lar seg gjøre før jeg er der...ønsker også å høre andres erfaringer[:D]

Jeg satt i badekar sist under riene, men fødte i seng. Det var utrolig greit å sitte der når det stod på i hvertfall, men var alt for lite badekar til at jeg ville født oppi der. [;)]

Jeg kunne absolutt tenkt meg å føde i vann, men skal føde på Ålesund sykehus og der er
det dessverre ikke tillatt. [:'(]

ORIGINAL: tinatin

Dytter på denne.

[;)]

I utgangspunktet skal jeg føde i vann, med mindre jeg finner ut under fødsel at det ikke passer for meg... Håper virkelig det, for har et stort ønske om det... På ABC på Ullevål har de i alle fall tilbudet til enhver tid[:)]

Kunne kanskje tenke meg det, men ser det an når vi er i gang og hvilke tilbud som er tilgjengelig der og da.[:)]

har lyst til det, men må nesten se det ann når vi er midt oppi det..
dom har bare et kar på gjøvik, så hvis det er flere fødsler på G så er det ikke sikkert jeg får lov..

Jeg ønsker ikke å føde i vann, men kan gjerne ligge i badekar som smertestillende...

jeg skal føde på AHUS, der er det 8 fødeenheter og alle har badekar så det er nesten alltid mulig med vannfødsel.
Jeg har vurdert det, men tror ikke jeg vil føde i vann, men vil gjerne prøve under riene[:D]

Jeg skulle gjerne født i vann, ville det forrige gang også..
Men får ikke det, skal føde på ahus så muligheten er absolutt der..

Men fordi jeg har ett risikosvangerskap får jeg ikke..
Forrige gang ble jeg satt igang og fikk derfor heller ikke..
Det meste skal være helt perfekt om man skal få lov..

ORIGINAL: tinatin

Dytter på denne.

Jeg ser også for meg å ligge i vann når riene er ille. Tenker at det kan være en behagelig smertelindring.....
Men om det blir skikkelig ille så blir det opp av vannet og inn med epidural

Jeg fødte i vann forrige gang! Det var en kjempefin opplevelse og jeg slappet så godt av i åpningsfasen. [:)] Hadde egentlig ikke helt bestemt meg om jeg ville føde i vann eller ikke, men fra 7 cm åpning til babyen var ute tok det 10 minutter..så da var jo den saken grei! Rakk ikke ut..hehe..men det var en kjempefin opplevelse og tutta var sunn og sprelsk!! Anbefales på det sterkeste hvis man har en problemfri fødsel! Jeg vil gjerne gjøre det igjen denne gangen og håper det lar seg gjøre!! Lykke til uansett valg, jenter!![:)][:)]

ORIGINAL: Irmensol

Jeg fødte i vann forrige gang! Det var en kjempefin opplevelse og jeg slappet så godt av i åpningsfasen. [:)] Hadde egentlig ikke helt bestemt meg om jeg ville føde i vann eller ikke, men fra 7 cm åpning til babyen var ute tok det 10 minutter..så da var jo den saken grei! Rakk ikke ut..hehe..men det var en kjempefin opplevelse og tutta var sunn og sprelsk!! Anbefales på det sterkeste hvis man har en problemfri fødsel! Jeg vil gjerne gjøre det igjen denne gangen og håper det lar seg gjøre!! Lykke til uansett valg, jenter!![:)][:)]

nå fikk jeg også litt lyst til å prøve vannfødsel[8D]
Jeg er bare litt bekymra for blod og gugge. Jeg vet at det sikkert ikke er det jeg tenker på når jeg er igang, men det er det jeg tenker på nå.
Har også hørt at det er bedre for barna å bli født i vann fordi det er mindre overgang fra livmoren, så de gråter ofte mindre ved vannfødsel[:D]

å føde i vann høres veldig greit ut(Kunne tenke meg det)....men jeg har ett så kalt høyrisikosvangerskap så da får jeg ikke føde i vann....[8|]

Satt i badekar under riene sist, men for min del hjalp ikke det noe særlig...(tror vannet var for kaldt) Sto i dusjen i sted der jeg kunne finne varmen selv.....det hjalp....[;)]

Det varierer jo litt hvor mye "gørr" det blir når man føder..men det var ikke noe jeg tenkte på under fødselen iallefall..følte meg mer komfortabel og mindre blottlagt ved å føde under vann..[:)] Siden tutta kom så fort sprakk jeg endel..og blodet farget jo vannet da..så det så litt ut som det hadde vært et haiangrep deroppi...uff...hehe..men mange opplever ikke at det er noe særlig gørr idet heletatt!! Det tror jeg ikke du vil tenke på likevel..når det står på er man så i sin egen verden...[:)][:)]

ORIGINAL: Irmensol

Det varierer jo litt hvor mye "gørr" det blir når man føder..men det var ikke noe jeg tenkte på under fødselen iallefall..følte meg mer komfortabel og mindre blottlagt ved å føde under vann..[:)] Siden tutta kom så fort sprakk jeg endel..og blodet farget jo vannet da..så det så litt ut som det hadde vært et haiangrep deroppi...uff...hehe..men mange opplever ikke at det er noe særlig gørr idet heletatt!! Det tror jeg ikke du vil tenke på likevel..når det står på er man så i sin egen verden...[:)][:)]

ja, du har vel rett[:D]
Dessuten så har jeg sett de "educational birthing video"ene som var her og det så ut som det var ganske mye gørr selv om de var over vann, kanskje like greit at det bare "forsvinner" i badevannet[:D]

*Sniker litt*[:D]

Jeg hadde vannfødsel sist og fikk en kjempe flott fødsel!Det lindret veeeldig mye for min del..Husker godt den ene ria jeg var ut av badekaret og skulle prøve og gå på do..Den ria var 10 ganger verre enn de andre,så jeg hoppet fort oppi karet igjen da gitt![:)]Var så avslappet at jeg sovnet mellom riene..da fløt jeg opp sa sambo..hehe,må ha vært litt av et syn..en flytendes flodhest![8D]
Ble ikke mye blod og gørr i det hele tatt..så anbefaler dere og prøve om dere har mulighet da..Noen som blir kvalme og vil opp med en gang,men skader jo ikke og prøve![:D]

Jeg håper så inderlig badekaret er ledig nå til min neste fødsel!

Lykke til uannsett ha valget deres blir da![:)]

*Lister meg stille ut igjen*[8D]

Back
Topp