Vannet har gått!!!

...og ingen baby i sikte enda....:smiley-angry017

Har ul termin 4. Oktober og er andre gangsfødende (10 år siden sist). Hodet var og er ikke festet. Ringte KK (bergen) når vannet gikk og fikk beskjed om å vente på rier hjemme. Siden vannet gikk etter kl 00:00 blir det ikke evt kontroll på obs.posten før fredag morgen hvis ting ikke starter av seg selv.

Riene startet rundt kl 06 og varte opp i mot minuttet og kom ganske raskt regelmessig med 5-6 min mellomrom. "Riene" var vonde, men helt grei å komme seg igjennom. Skjønte at det måtte mer til, men ringte KK på nytt ca 08:30 og fikk beskjed om å komme inn. Brukte god tid og kjøre innover ca 10:30. I bilen dabbet det hele av og jeg hadde en sammentrekning. Ble undersøkt av jordmor og hun fant 1 liten cm og en baby som fremdeles lå høyt oppe = lite effekt av "riene". Fikk beskjed om å reise hjem å vente på skikkelige rier :arghh: Vel hjemme var alt helt rolig så jeg har fått meg noen timer søvn nå, men begynte å få sammentrekninger igjen for en times tid siden. Håper på at det tar seg opp igjen nå I løpet av kvelden :) ellers stiller vi friske og opplagte på kontroll i morgen tidlig - kvir meg, men er samtidig skikkelig spent!
 
Skal man ikke skynde seg på føden hvis det er vannavgang?!? (Mulig det bare er når man (som meg) har GBS!)

Uansett, lykke lykke til og tenk! Om noen timer er du mamma :)

Ikke på KK i Bergen iallfall ☺
 
Ikke på KK i Bergen iallfall ☺

Uff, nei er jeg som blander med når man har GBS, for da må baby ut innen 18 timer etter vannet har gått pluss antibiotika osv.

Så kjedelig at det dabbet av! Krysser fingrene for at det tar seg opp i kveld og natt :) du får gå seg en tur og håpe tyngdekraften hjelper babyen lengre ned!
 
Huff så kjedelig :(
Håper det kommer ordentlig i gang i løpet av kvelden / natta.
Lykke til :)
 
Back
Topp