Vannet har gått!

Lykke til :)

Masse lykke til :D

Tusen takk for alle lykkeønskninger! :)

Melina kom til verden kl. 06:46 i dag! :)
Da vi kom inn fredagsmorgen så hadde bare livmormunnen flatet seg ut, hadde ingen åpning. Ble allikevel lagt inn pga. vannavgang :) fikk fødestue med en gang.

Begynte å få sterkere tak utover dagen i går, men de var uregelmessige hele tiden, og kom alt fra 5-20 min og varte i 15-45 sek. Når kl. ble 23:30 i går var jeg sliten, ettersom de var så uregelmessige, og at de på føden ikke ville sjekke åpning pga. infeksjonsfare. La oss til å sove litt, men var satt på antibiotika så jordmor kom inn igjen hos oss i natt for å gi meg ny dose. Da begynte takene å bli vondere og mer regelmessig. Klokken ble så 04, og riene begynte å bli skikkelig vonde, men jeg pustet meg igjennom dem en liten stund før jeg sa jeg ville ha epidural. Jordmor sa jeg måtte vente til jeg var 4 cm for å få det, og med mine uregelmessige rier trodde de ikke at jeg var så åpen enda.. :p
I 05-06 tiden begynte riene å bli "annerledes" - altså, de ble mer intense, og jeg følte jeg måtte "brekke meg/spy" feil vei. Følte jeg måtte presse, så jeg sa til jordmor at jeg trodde jeg hadde pressetrang. Da ville hun sjekke meg, og jadda!!! 10 cm åpning og baby lå klar til å komme ut :) snakk om motivasjonsbooost!!! Trodde jeg nesten ikke hadde noe åpning.. Da var det en deilig beskjed å få :D

Alt i alt: en fin fødselsopplevelse, veldig fornøyd! Smertene var ikke like ille som jeg hadde tenkt! Pressriene var faktisk gode! :)

Vi er så forelsket i jenta vår! 2850g og 46 cm :)

Gratulerer så mye med jenta! Høres jo ut som en fin fødsel selv om den dro ut litt i tid:)

Gratulerer så mye med den lille :)

Takk for fødselshistorie, for at du tok deg tid til det :D gratulerer så mye <3

Gratulerer så masse med prinsessa, kjekt å lese fødselshistorien, og veldig fint det gikk så greit!

Kos deg videre med lille vidunderet <3

Back
Topp