Vannet har gått, venter på rier

Mamsi91

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
For en times tid siden gikk vannet mitt. Våknet av at jeg måtte på do, også kjente jeg noe rant litt og når jeg reiste meg piplet det nedover bena mine og etterlot seg en dam på gulvet. Fortsatte og renne litt og noe av det var en anelse rosa. Ringte føden og fikk beskjed om å avvente så lenge det ikke var missfarget og jeg ikke hadde rier. Kjenner bare litt murring i ryggen nå. For dere der vannet gikk først, hvor lang tid tok det før riene startet? Kjenner jeg er skikkelig spent nå. Og litt skummelt :eek: Er 39+0.
 
Så spennende!
Jeg fikk aldri rier etter at vannet gikk, måtte få riedrypp etter 2,5 døgn. Håper det kommer naturlig hos deg. Lykke til :)
 
Så spennende!
Jeg fikk aldri rier etter at vannet gikk, måtte få riedrypp etter 2,5 døgn. Håper det kommer naturlig hos deg. Lykke til :)
Huff. Det jeg er redd for. Jeg kjenner litt sånn mensmurringer nå, men er førstegangs så vanskelig å si hva det er :eek:
 
For en times tid siden gikk vannet mitt. Våknet av at jeg måtte på do, også kjente jeg noe rant litt og når jeg reiste meg piplet det nedover bena mine og etterlot seg en dam på gulvet. Fortsatte og renne litt og noe av det var en anelse rosa. Ringte føden og fikk beskjed om å avvente så lenge det ikke var missfarget og jeg ikke hadde rier. Kjenner bare litt murring i ryggen nå. For dere der vannet gikk først, hvor lang tid tok det før riene startet? Kjenner jeg er skikkelig spent nå. Og litt skummelt :eek: Er 39+0.
Hos meg gikk vannet ved første fødsel. Det skjedde på natten rundt 3-tiden. Målt 3 cm og jevnlige vonde, rier kl.15. Var ikke vondt før da. :) Du har ringt sykehuset og har du fått time til vannkontroll? Det fikk jeg, og dro aldri fra sykehuset etter det ;)
 
Da vannet gikk forrige gang var jeg inne på sjekk og registrering. Da sa jordmor at jeg hadde litt rier (jeg kjente de ikke). Ble sendt hjem for å vente på skikkelige rier. Hadde rier som ga seg ca fem timer etter vannavgang og etter 12 timer kom de virkelige riene.

Masse lykke til :)
 
Spennende :D masse lykke til!!!

*for å svare på spm ditt også, når mitt vann gikk så skjedde det like etter jeg hadde tisset. Det bare rant nedover lårene mine foran do. Gulvet ble veldig vått men jeg trodde kanskje jeg hadde tisset mer liksom. Men lukten var litt som søtt gammelt popcorn med svakt rosa i seg. Riene kom aldri så ble satt i gang dagen etter.

Satser på en super fødselopplevelse for deg! Nå er du i gang og snart har du et lite nurk i armene dine :love7
 
Vannet mitt gikk kl 15.00 ca. Og 22.00 var d blitt regelmessige rier. Førstegangsfødende jeg. Er vel såå forskjellig fra person til person dette. Lykke til. Er vel ikke lenge til du har vidunderet på brystet [emoji1]
 
Fremdeles bare sterke menssmerter og en del blodslim når jeg er på toalettet. Hvor vondt skal det være før man gjør noe? De kommer ganske regelmessig men vanskelig å telle syns jeg.
 
Jeg begynte å få rier så smått ca.2 timer etter vannet gikk. 5,5 time etter vannet gikk var han ute.
Jeg reiste til sykehuset lenge før jeg synes det var vondt, men det var pga forventet styrtfødsel.. så vanskelig det der. Ta deg heller en tur på sykehuset for sjekk viss du føler deg usikker hjemme :)
 
Fremdeles bare sterke menssmerter og en del blodslim når jeg er på toalettet. Hvor vondt skal det være før man gjør noe? De kommer ganske regelmessig men vanskelig å telle syns jeg.
Prøv å ta tiden på rien, og tiden mellom riene, så får du en pekepinn på om de er regelmessige. De tar seg jo mer og mer opp når du nærmer deg, så hvis de er regelmessige og øker i styrke kan du jo ringe føden og spørre
 
Masse lykke til forresten :D
 
Så spennende! Det at det kommer blodslim tyder på at det du kjenner gjør en jobb, så det er bra :)

Hvor du er nå er det viktig å ikke stresse veldig med å få rier, det er liksom ikke noe du får gjort til eller fra. Så spis, drikk, prøv å slappe av, sov hvis du klarer. Bruk dusjen og varmeomslag hvis du syntes det kan hjelpe for kroppen.
Masse lykke til! :)
 
Med første gikk vannet på i halv 4 tiden på natten, og halv 4 på dagen var hun ute. Med nr 2 satt de i gang (startet med å ta vannet), og 5 timer etter var han ute.
 
Forrige gang hadde jeg rier veldig lenge uten at jeg skjønte at det var rier, trodde det skulle være mye vondere! Så bruk rietelleren i appen her, og ta tiden[emoji4] blir de regelmessige, (at de varer ca 60 sekunder, og at det kommer 2-3 ganger iløpet av 10 min) så ring føden og snakk med dem[emoji4] på meg ble ikke riene skikkelig vonde før jeg gikk i aktiv fødsel[emoji6] kommer Ann på smerteterskel, alt er individuelt[emoji4]
Lykke til!
 
Sniker fra mai[emoji4]
Da vannet mitt gikk hadde jeg ingen smerter/rier, kun litt "menssmerter" i ryggen. Ettersom vannet mitt var misfarget ble jeg tatt inn på sykehuset og hadde da 6cm åpning (uten å ha kjent riene), først når jeg hadde 9cm åpning kjente jeg riene [emoji4]
 
Hos meg startet riene 6 timer etter vannavgang. Men det var nok bare masrier, de var ikke noe særlig vonde. Etter 12 timer dro jeg inn til føden og de valgte å heller la meg sove enn å fortsette med de riene. Så denne gang skal jeg ikke sitte og stresse med rieteller - når det er alvor kjenner man det!
 
Sniker fra mai[emoji4]
Da vannet mitt gikk hadde jeg ingen smerter/rier, kun litt "menssmerter" i ryggen. Ettersom vannet mitt var misfarget ble jeg tatt inn på sykehuset og hadde da 6cm åpning (uten å ha kjent riene), først når jeg hadde 9cm åpning kjente jeg riene [emoji4]
Å herlighet du er heldig du [emoji33]
 
Back
Topp