Vannet har gått, venter på rier

Å herlighet du er heldig du [emoji33]

Alt i alt en veldig grei fødsel ja[emoji4] er førstegangs, så ante ikke hva jeg gikk til, Hehe. Er glad vannet gikk da, hvis ikke hadde jeg antagelig ikke vist at jeg var i fødsel før 9cm, kunne fort blitt ufrivillig hjemmefødsel da[emoji85]
 
Å herlighet så spennende!! Gledet meg til det er min tur[emoji3]
Masse masse lykke til! Kanskje litt seint men...[emoji14]

Er det noen av dere førstegangsfødende som har født før termindato? Jeg har nemmelig 20 dager igjen til termin nå, å føler liksom på meg at babys kommer før tia[emoji14]
Men veit jo at det er lite sannsynlig som førstegangsfødende.
 
Å herlighet så spennende!! Gledet meg til det er min tur[emoji3]
Masse masse lykke til! Kanskje litt seint men...[emoji14]

Er det noen av dere førstegangsfødende som har født før termindato? Jeg har nemmelig 20 dager igjen til termin nå, å føler liksom på meg at babys kommer før tia[emoji14]
Men veit jo at det er lite sannsynlig som førstegangsfødende.

Førstegangsfødende her også. Vannet gikk 17 dager før termin og mini kom 14 dager før. Var så innstilt på overtid, så ble veldig overrasket :)
 
Kom en liten kar her i dag kl 13.39 etter en intens og lang fødsel. Riene startet kl 06 i går morges etter vannet gikk kl 04, men disse var litt uregelmessig men til tider vonde. Valgte å dra til føden rundt kl 12 fordi jeg følte jeg trengte en sjekk pga vannavgang. Jeg hadde da 2 cm åpning og 0.5 lang livmorhals, så de valgte å la meg bli værende da jeg har korte fødsler i familien. Fødselen gikk inn i aktiv fase fra kl 19 med 4 cm åpning og regelmessige tette og vonde rier. Var utslitt når kl var 12, da hadde jeg 6 cm åpning så fikk epidural. Dette hemmet riene litt så fikk da også litt drypp. Når kl var 7 i dag morges hadde jeg 9 cm og tenkte at nå kan det umulig være lenge til, kjente veldig på at han presset seg nedover. Men epiduralen hemmet riene litt, så de begynte å bli litt uregelmessige og lite effektive, og siden jeg hadde sovet veldig lite fikk jeg derfor slappe av litt en stund. Etterhvert skrudde de ned epiduralen og satt opp dryppet og da ble riene effektive igjen. Men hadde ikke 10 cm før kl 10, men etter det dabbet riene av igjen så ble til at vi utsatte pressefasen. Begynte med den kl 12.45 og 13.39 var han ute etter noen heftige og intense storm pressrier som kom veldig hyppig. Alt i alt en fin fødsel til tross for litt panikk og hyperventilering på slutten. Absolutt verdt strevet nå ❤️❤️
 
Kom en liten kar her i dag kl 13.39 etter en intens og lang fødsel. Riene startet kl 06 i går morges etter vannet gikk kl 04, men disse var litt uregelmessig men til tider vonde. Valgte å dra til føden rundt kl 12 fordi jeg følte jeg trengte en sjekk pga vannavgang. Jeg hadde da 2 cm åpning og 0.5 lang livmorhals, så de valgte å la meg bli værende da jeg har korte fødsler i familien. Fødselen gikk inn i aktiv fase fra kl 19 med 4 cm åpning og regelmessige tette og vonde rier. Var utslitt når kl var 12, da hadde jeg 6 cm åpning så fikk epidural. Dette hemmet riene litt så fikk da også litt drypp. Når kl var 7 i dag morges hadde jeg 9 cm og tenkte at nå kan det umulig være lenge til, kjente veldig på at han presset seg nedover. Men epiduralen hemmet riene litt, så de begynte å bli litt uregelmessige og lite effektive, og siden jeg hadde sovet veldig lite fikk jeg derfor slappe av litt en stund. Etterhvert skrudde de ned epiduralen og satt opp dryppet og da ble riene effektive igjen. Men hadde ikke 10 cm før kl 10, men etter det dabbet riene av igjen så ble til at vi utsatte pressefasen. Begynte med den kl 12.45 og 13.39 var han ute etter noen heftige og intense storm pressrier som kom veldig hyppig. Alt i alt en fin fødsel til tross for litt panikk og hyperventilering på slutten. Absolutt verdt strevet nå [emoji173]️[emoji173]️

Gratulerer så mye med lille gutten[emoji173]️ Håper du kommer raskt til hektene igjen, godt jobba! Du er super woman!!!
 
Håper du finner tilbake til kreftene fort og klarer å nyte den lille til det fulle! Gratulerer!! :D
 
Gratulerer [emoji1]
 
Back
Topp