vannet gikk, Meeen...

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
vannet gikk i går klokken rett før 20 på kvelden var nede til sjekk 2130 ca, og plask der gikk den innerste vannsekken også i følge jm var det det som skjedde ihvertfall hun så jo på og mente det var minst en halv liter fostervann. men riene ble aldrig regelmessige / vonde nok. så ble sendt hjem på permisjon kaldte hun det ? og sa jeg skulle ringe idag for og avtale tidspunkt og komme ned til sjekk for vurdering av igangsettelse.. men hva om fødselen ikke setter seg ordentlig igang av seg selv, hvor lenge kan jeg gå med vannavgang da? har rier men kanskje bare 4 i timen som varer rundt ett minutt, også konstant vondt i rumpen av alle plasser =P Noen andre som opplever / har opplevd dette? jeg er 39+4 idag !!! =)

Usikker på hvor lenge man kan gå før de setter deg i gang. Jeg ble satt i gang etter 24 timer sist, men det var pga misfarget fostervann, da haster det litt mer. Spennende da, ikke lenge til du har babyen hos deg uansett nå :) masse lykke til!

Skjedde begge ganger med meg :) På Ullevål har de som regel at ungen skal ut innen 48 timer etter vannavgang. Det er litt ulike regler på ulike fødesteder, men du skal uansett ikke gå for lem\nge pga infeksjonsfare.

Med første gikk vannet 8 på morgenen. Dro på sykehuset for sjekk, sendt hjem. Ny avtale kl 10 dagen etter. Da startet riene så smått. Skulle igangsettes kl 14, 30 timer etter vannavgang, men trengte ikke, siden riene tok seg opp. Fødte klokken ett på natten, 41 timer etter vannavgang.

Med nr to, som nå er to og en halv uke gammel, gikk litt vann på nattmorgenen. Inn til sjekk på formiddagen, og fikk igangsettingsakupunktur. (aner ikke om det hadde noe reell effekt) Riene startet på kvelden, og barnet ble født 25 timer etter vannavgang.

Du har med ganske stor sikkerhet ungen din i armene en gang i løpet av de neste to døgnene :) Lykke til!

Med første slapp jeg nok unna igangsetting fordi jeg gikk og gikk, slik kyrne gjør når de skal føde, His du har energi og bekken til det vil jeg anfefale det :) Tyngdekraften hjelper veldig på fortgang i sakene :)

Med første slapp jeg nok unna igangsetting fordi jeg gikk og gikk, slik kyrne gjør når de skal føde, His du har energi og bekken til det vil jeg anfefale det :) Tyngdekraften hjelper veldig på fortgang i sakene :)
Takk for tips, det gjør konstant vondt når jeg går så det er nok effektivt , men gjør så vondt men prøver og gå mest mulig innimellom ihvertfall :p skal ringe nå snart og høre hva det blir til ihvertfall siden jeg måtte ringe og få tidspunkt for sjekk for man skulle vist bli vurdert innen 24timer her om man må settes igang eller ikke , de ser an min og babyen helse osv..de vil jo ikke sjekke modning når vannet har gått da så jeg vett ikke status der nede , men hadde værtfall 2-3cm åpning for 2 uker siden så håper riene og vannavgangen har gjort litt mer fremgang i det minste...

Usikker på hvor lenge man kan gå før de setter deg i gang. Jeg ble satt i gang etter 24 timer sist, men det var pga misfarget fostervann, da haster det litt mer. Spennende da, ikke lenge til du har babyen hos deg uansett nå :) masse lykke til!
ja da setter de nok igang fortere om det er missfarging ja. Hehehe ja nei det føles ikke sånn tror aldrig babyen kommer til og komme , tredjemann er virkelig en luring som de sier ja ;)

Takk for tips, det gjør konstant vondt når jeg går så det er nok effektivt , men gjør så vondt men prøver og gå mest mulig innimellom ihvertfall :p skal ringe nå snart og høre hva det blir til ihvertfall siden jeg måtte ringe og få tidspunkt for sjekk for man skulle vist bli vurdert innen 24timer her om man må settes igang eller ikke , de ser an min og babyen helse osv..de vil jo ikke sjekke modning når vannet har gått da så jeg vett ikke status der nede , men hadde værtfall 2-3cm åpning for 2 uker siden så håper riene og vannavgangen har gjort litt mer fremgang i det minste...
Med 2-3 cm har du jo et godt utgangspunkt :) Når de omsider sjekket meg etter fem timer med regelmessige rier hadde jeg bare 1 cm. Gikk og gikk, og endte med 3 timer i aktiv fødsel med første. Hadde stormrier og ingen pauser, men klarte meg uten smertelindring. Ikke at det burde være noe mål altså! Igangsatt fødsel kan sikkert være helt supert også, selv om noen mener de kan bli ganske heftige. For meg var første fødsel superintens og med ingen pauser, mens nr to var "vanlig", altså uten stormrier. Var jo ikke igangsatt noen av gangene.

Så spennende :) lykke til! Snart har du nok lille i armene dine :)

ja da setter de nok igang fortere om det er missfarging ja. Hehehe ja nei det føles ikke sånn tror aldrig babyen kommer til og komme , tredjemann er virkelig en luring som de sier ja ;)
De lar deg heldigvis ikke gå så alt for lenge uansett når vannet er gått :) så er nok bare snakk om noen dager!

De lar deg heldigvis ikke gå så alt for lenge uansett når vannet er gått :) så er nok bare snakk om noen dager!
Nei ringte dem nå isted, jeg måtte komme inn til sjekk klokken 2 og sjekke at babyen og alt har det fint.... og om ikke noe skjer måtte de sette fødselen igang imorgen.. jeg HÅPER at den kommer godt i gang av seg selv jeg da... har ikke lyst å bli satt igang , har hørt det er mye verre ... har jo født to ganger normalt før så håperhåper =)

Nei ringte dem nå isted, jeg måtte komme inn til sjekk klokken 2 og sjekke at babyen og alt har det fint.... og om ikke noe skjer måtte de sette fødselen igang imorgen.. jeg HÅPER at den kommer godt i gang av seg selv jeg da... har ikke lyst å bli satt igang , har hørt det er mye verre ... har jo født to ganger normalt før så håperhåper =)
Satser på det starter skikkelig av seg selv :) er jo best når kroppen fikser selv!

Satser på det starter skikkelig av seg selv :) er jo best når kroppen fikser selv!
tja, belager meg vell kanskje mest på enn fredag den 13 baby ! så slipper jeg å bli så skufa om det ikke skjer noe i dag,, himla treg baby jeg begynner og bli veldig lei nå !!

Så spennende, masse lykke til! Min forrige kom nesten fredag 13, hodet var ute 23.58, men kroppen kom ikke før 00.02..! :)

Sniker fra april de lar det ikke gå mer enn et døgn før de gjør noe.
Det samme skjedde med meg for 6 uker siden, men jeg ble innlagt på grunn av høy fosterlyd. Ble satt igang med 4 modningspiller dagen etter vannet gikk men fikk bare svake rier. Dagen etter der igjen fikk jeg 2 piller til og på kvelden ble riene intense og 7 timer etter var gutten ute:) han kom altså 3 dager etter vannet gikk, skikkelig tålmodighetsprøve :p

Blir satt igang imorgen tidlig klokken 09 om ingenting er skjedd før det, håper jo på at den starter av seg selv i løpet av kvelden / natta da !!

Krysser fingrene for at du snart er mer i gang av deg selv! :)

Back
Topp