Vanne ut pinnekjøttet..

Når jeg leser tråden her så kjenner jeg at jeg gruer meg til å lage pinnekjøtt :p (har hittil vært så bortskjemt at jeg spiser hos mamma eller svigers julaften) full noia for at der skal bli for salt eller usalt :p likevel er jo katastrofen større om kjøttet er for salt :p er det for tamt kan man jo alltids salte litt etterpå :) men jeg synes mer synd på de som skal slite med denne svoren på svineribba ;)

Eg synes ikkje det er godt. Må ha litt smak :) Er ofte den største feilen "nybegynnarar" gjer med pinnekjøtt å vatne den for mykje, for redde å vatne for lite.

Vel, første gangen jeg vannet ut pinnekjøttet vannet jeg det ut alt for lite. Var som å helle salt i munnen ;) Men vi spiser røkt pinnekjøtt (ordentlig røkt, ikke sånn aromatilsatt), så vet ikke om det har noe å si på saltmengden eller noe annet. Salt var det i hvert fall! Grøss og gru.. :P

Vel, første gangen jeg vannet ut pinnekjøttet vannet jeg det ut alt for lite. Var som å helle salt i munnen ;) Men vi spiser røkt pinnekjøtt (ordentlig røkt, ikke sånn aromatilsatt), så vet ikke om det har noe å si på saltmengden eller noe annet. Salt var det i hvert fall! Grøss og gru.. :P

Røkt pinnekjøtt er ikkje favoritt, men erfaring tilseier at den bør vatnast litt lengre. Om eg skulle laga den typen, hadde eg lagt det på ettermiddagen dagen før.

Back
Topp