Vannavgang

Lykke til. Krysser fingrene for at ungen holder seg inne.

Krysser fingrene! Måtte han bli i magehuset noen uker til!!

Lykke til! Håper den lille blir litt til før hun velger å komme ut :)

Det kommer til å gå bra uansett om hen kommer nå eller etter uke 34 :) Skjønner det ikke var dette du hadde sett for deg!
Jeg er bare nysgjerrig, hvorfor får man antibiotika? [emoji4]

Det kommer til å gå bra uansett om hen kommer nå eller etter uke 34 :) Skjønner det ikke var dette du hadde sett for deg!
Antar det er fordi barnet ikke har det sterilt i livmoren etter at vannet har gått. For å forebygge infeksjon.

Det er også mulig at hun allerede har en infeksjon i kroppen som man ikke ønsker at skal påvirke fosteret.

Masse lykke til med rugingen![emoji173]️ Krysser fingrene for at babyen blir en stund til! Har de sagt noe om hva som kan være grunnen til at vannet går så tidlig?

er fordi det er hull i fosterhinna og derfor lett kan komme bakterier oppi der. fosterhinna og fostervannet hindrer jo bakterier og sånt fra å komme inn i livmoren, men hos meg er det nå brutt så selv om ett evt hull er lite så er bakteriene enda mindre. infeksjonsprøvene var foreløpig fine men de passer på en evt utvikling, blir det infeksjon så blir jeg satt igang med en gang tror jeg. fordi babyen kan bli dårlig om den blir angrepet av bakterier og infeksjon i tillegg.

Masse lykke til med rugingen![emoji173]️ Krysser fingrene for at babyen blir en stund til! Har de sagt noe om hva som kan være grunnen til at vannet går så tidlig?
jeg var forkjøla med feber i helga, så noe virusinfeksjon det kan ha trigget det og jeg har hatt mye ubehagelige og til tider vonde kynnere som også kan ha trigga til det. litt uvisst i grunn, virker ikke som det er noe infeksjon der nede eller uvi heller.

er fordi det er hull i fosterhinna og derfor lett kan komme bakterier oppi der. fosterhinna og fostervannet hindrer jo bakterier og sånt fra å komme inn i livmoren, men hos meg er det nå brutt så selv om ett evt hull er lite så er bakteriene enda mindre. infeksjonsprøvene var foreløpig fine men de passer på en evt utvikling, blir det infeksjon så blir jeg satt igang med en gang tror jeg. fordi babyen kan bli dårlig om den blir angrepet av bakterier og infeksjon i tillegg.

Ja, da skjønner jeg det er lurt med antibiotika ja! Bra du er i gode hender :) Vi er heldige som har så flott svangerskaps- og fødselsomsorg :D

jeg var forkjøla med feber i helga, så noe virusinfeksjon det kan ha trigget det og jeg har hatt mye ubehagelige og til tider vonde kynnere som også kan ha trigga til det. litt uvisst i grunn, virker ikke som det er noe infeksjon der nede eller uvi heller.
Er så mye som kan skje altså! Bra du ikke viser tegn til infeksjon i alle fall og at du får antibiotika for å forebygge. Håper ting holder seg slik.[emoji4]

ja de er raske og flinke her på ahus i allefall. føler meg godt ivaretatt og fulgt opp. hun på tlf skjønte jo at det var vannavgang før jeg selv nesten. jeg trodde nemlig ikke det før det virkelig begynte å renne.

Lykke til med utgongen, håper han holder seg inn en stund til:) så får du forsøke å hvile og slappe av nå som du hsr muligheten:)

Har en veldig merkelig følelse og trykk i magen. Alt føles veldig annerledes og magen er konstant kantete og skjeiv. Men det er kanskje normalt siden det er lite fostervann igjen nå? De sjekker meg og følger med og må si ifra om jeg får vondt i magen. Har bare litt vondt innimellom. Vet jo det vil dannes nytt fostervann men det vil mest sannsynlig lekke framover å sa de.

Masse lykke til [emoji170]
Godt de har fått satt andre lungemodningssprøyte nå. Dere er i de beste hender og jeg håper lille blir inni magehuset noen uker til [emoji92]

Krysser fingrene for dere at alt går bra:Heartred
Håper du har støttende samboer og familie rundt deg sånn trår til og hjelper til. Ta vare på deg selv og babyen i magen nå:Heartred

Back
Topp