Vannavgang i natt.. Uke 21+4

Han har fått navn men velger å være litt anonym siden det er en del som leser tråden:p Ellers så skulle jeg gjerne ha sagt hva han heter:) Må legge til at jeg håper at opplevelsen min med prematurvannavgang kan gi håp til de som opplever det samme. Det er de få positive historiene som har gitt meg håp om at det kan gå bra! selv om jeg innimellom følte at jeg ikke ville bli en av de.. Vi fikk høre mange ganger av legene hvor usannsynlig det var at det ville gå. Men alle tilfeller er forskjellig så ikke gi opp<3

Tusen takk for alle fine tanker og ord<3 Idag og igår var en gledens dag! Igår fikk jeg holde han for første gang. Han klarte seg utmerket på cpap. Idag flyttet han ut av kuvøsen og over i seng og har ligget uten cpap i hele dag! Han fikk på seg cpapen i natt for å ikke bli sliten men han puster fint selv:happy: Jeg fikk se fjeset hans uten utstyr<3 De fikk veid han for første gang og vekten var samme som ved fødsel! Pappaen fikk ha han på brystet idag og jeg også så klart:) Er uendelig takknemlig:Heartpink
Fantastisk gode nyheter! :D
Tusen takk for at du oppdaterer her midt i denne helt sikkert veldig krevende tiden. Veldig gøy for alle damene her å lese at det går bedre :)

Så fantastisk å høre at han har fått ligge i seng uten cpap, og at dere har fått kose ordentlig med han - og se ansiktet fritt for utstyr. ❤️❤️❤️ Tenk at den lille gutten din er så sterk, og nå har han navn også. Så herlig! Det var veldig hyggelige oppdateringer. :)

Herregud så herlig å høre, kos dere videre med gutten deres :)

Nå begynte jeg å grine <3 så flott at det går bra med lille gutten deres! Har fulgt med litt her for å se hvordan det går med dere.
Stor klem!

Så flott å høre at det er framgang og at dere har fått en opptur etter alt det tunge og vanskelige.
Håper det fortsetter i samme sporet og at gutten deres bare blir sterkere herfra og ut! :) Stor klem ❤️

Tusen takk for alle fine tanker og ord<3 Idag og igår var en gledens dag! Igår fikk jeg holde han for første gang. Han klarte seg utmerket på cpap. Idag flyttet han ut av kuvøsen og over i seng og har ligget uten cpap i hele dag! Han fikk på seg cpapen i natt for å ikke bli sliten men han puster fint selv:happy: Jeg fikk se fjeset hans uten utstyr<3 De fikk veid han for første gang og vekten var samme som ved fødsel! Pappaen fikk ha han på brystet idag og jeg også så klart:) Er uendelig takknemlig:Heartpink
Så fantastisk å lese.. ❤️

Så utrolig herlig å lese oppdateringen din. Er så utrolig glad for at alt har gått bra med den lille prinsen deres. Dere er rå flinke. Mange klemmer herfra ❤

Lillegutt er 2 uker gammel idag! 32 uker i svangerskaps alder imorgen. Han klarer seg fortsatt uten cpap. Nå er det bare vekten som må opp og vi må få til matingen. Han får mat i sonde nå. Jeg har så smått begynt å legge han til brystet, men det blir litt mye for han. Er ikke så lett å suge puste og svelge samtidig men det er forventet. Han prøver uansett iherdig<3 Idag badet jeg han selv for første gang og vi tar han ut og inn av sengen som vi selv vil:happy: Er det forresten noen som har tips for å få opp melkeproduksjonen? Driver å pumper...

Lillegutt er 2 uker gammel idag! 32 uker i svangerskaps alder imorgen. Han klarer seg fortsatt uten cpap. Nå er det bare vekten som må opp og vi må få til matingen. Han får mat i sonde nå. Jeg har så smått begynt å legge han til brystet, men det blir litt mye for han. Er ikke så lett å suge puste og svelge samtidig men det er forventet. Han prøver uansett iherdig<3 Idag badet jeg han selv for første gang og vi tar han ut og inn av sengen som vi selv vil:happy: Er det forresten noen som har tips for å få opp melkeproduksjonen? Driver å pumper...
Da jeg var på nyfødtinntensiven med min gutt (født i uke 30+6) så pumpet jeg vær 3 time til og begynne med, og jeg fikk veeeldig mye melk. Pumpet over 2 l om dagen bare for å få vekk spreng. Så ofte pumping skal øke produksjonen ☺

Så herlig at dere er i gang med å øve litt på å skulle begynne med amming. ❤️ Og at du har fått bade han, og at dere kan kose med han ut av sengen når dere ønsker. Veldig hyggelig oppdatering! :)

Ingen tips herfra, men kjempegøy med så positiv oppdatering!

Sniker litt ;)

Pumping hver 2.time i minimum 20 minutter kan øke produksjonen. Jeg fikk beskjed på sykehuset om å pumpe videre i 10 minutt etter at melken har sluttet å renne, for da tror kroppen at den må lage mer melk. Man produserer også mest oxytocin på natta (melkehormonet) og derfor burde man pumpe på natt også. Veldig slitsomt, men jeg pumpet hver 3.time på natta da for å øke produksjonen og det hjalp godt.

Lykke til med baby, pumping og amming. :)

Så fantastisk med god og positiv oppdatering! :D
Jeg har ingen andre tips enn det som allerede har kommet opp.. Lykke til ':)

Både avsilt havresuppe og vørterøl funka bra for melkemengden hos meg :) den avsilte havresuppa blanda jeg med solbærsaft før jeg drakk den, rask og god virkning :) jeg gikk ved å drikke dette fra å ikke få til å pumpe, til å pumpe bra :)

Back
Topp