Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei. Ikke ultralyd. Men får høre med doppler viss jeg blir beskymret. Fostervann er det nok ikke mye av, men det er dessverre ikke så mye å gjøre med. Hadde ul den natten det kom så mye og da hadde han fortsatt litt igjen også lager det seg nytt underveis.Sjekker de fostervann og lille med ultralyd hver dag nå som du er innlagt? Om du blir engstelig for bevegelse mens du er innlagt så burde de vel kunne ta en ekstra sjekk. Godt å høre at du fortsatt ligger med lille på innsiden.![]()
. Vi er ca like langt på vei, men jeg klarer ikke engang forstille meg hva du må gå igjennom nå.Nei. Ikke ultralyd. Men får høre med doppler viss jeg blir beskymret. Fostervann er det nok ikke mye av, men det er dessverre ikke så mye å gjøre med. Hadde ul den natten det kom så mye og da hadde han fortsatt litt igjen også lager det seg nytt underveis.![]()
Kan jeg spøre hvilke uke du fødte og hvordan det gikk med barnet? Og lakk du hele tiden etter at det begynte eller var det perioder det ikke kom noe blod/fostervann? TakkUff, du ligger akkurat som jeg lå med eldste, bare at det skjedde 25+2. Det rant blodtilblandet fostervann hele tiden, men til slutt ble det for mye blod og babyen måtte ut..
Det var laaange dager på sykehus, men hver dag er gull verdt for babyen!
Tenker mye på deg, og håper babyen kan holde seg inne MINST til uke 25!!
Lykke til..
Jeg lakk hele tiden ja. Hadde strengt sengeleie, men det rant likevel. Og ved dobesøk, dusj o.l tømte det seg nesten helt. Var innlagt på Ullevål hele tiden, og fikk forskjellige antibiotikakurer, og lungemodningssprøyter, blodprøver hver morgen og kveld, og ul 2 ganger i uka.. Blodmengden varierte veldig, og det kom fra morkaka. Den løsnet en del til slutt, og da ble det for mye blødning. Han ble født 27+4 og veide 1045 gram. Han ble tatt med hastekeisersnitt. Det var mye opp og nedturer, noen dager var værre enn andre. Men vi var på sykehuset til termin, og dagene bestod av kuvøse, ledninger, slanger, cpap, oksygen, blodprøver, lysbehandlinger, pumping og sondemating, røntgen og ultralyd av hode og lunger på den lille kroppen og mye uvisshet, bekymringer og glede.Kan jeg spøre hvilke uke du fødte og hvordan det gikk med barnet? Og lakk du hele tiden etter at det begynte eller var det perioder det ikke kom noe blod/fostervann? Takk![]()
Veldig likt som her høres det ut som, men her har det nesten stoppet opp idag. Er redd det kommer fra morkaken her også.. men de kunne ikke se noe på ul, men det kunne visst komme fra baksiden av morkaken. Syns det er litt skummelt... Fantastisk at det går så bra med gutten deres! Har sluttet med antibiotika nå. Har ingen tegn til infeksjon på noen prøver. Fikk du rier eller smerter mens det sto på?Jeg lakk hele tiden ja. Hadde strengt sengeleie, men det rant likevel. Og ved dobesøk, dusj o.l tømte det seg nesten helt. Var innlagt på Ullevål hele tiden, og fikk forskjellige antibiotikakurer, og lungemodningssprøyter, blodprøver hver morgen og kveld, og ul 2 ganger i uka.. Blodmengden varierte veldig, og det kom fra morkaka. Den løsnet en del til slutt, og da ble det for mye blødning. Han ble født 27+4 og veide 1045 gram. Han ble tatt med hastekeisersnitt. Det var mye opp og nedturer, noen dager var værre enn andre. Men vi var på sykehuset til termin, og dagene bestod av kuvøse, ledninger, slanger, cpap, oksygen, blodprøver, lysbehandlinger, pumping og sondemating, røntgen og ultralyd av hode og lunger på den lille kroppen og mye uvisshet, bekymringer og glede.
Han fikk BPD lungesykdom, og barneastma. Men nå har han ikke et eneste varig mén. Helt 100% frisk og oppvakt gutt.. Ingen som tror på at han er født så tidlig i dag..![]()
Det stoppet opp en gang hos meg også, men begynte igjen etter at jeg hadde litt rier akkurat ei uke før han ble født. Fikk også (svake) rier den dagen han måtte tas ut av magen når blødningene ble ille. De sa de trodde det kom fra baksiden hos meg også, og akkurat som det revna mer når det ble rier. Men kan ikke huske at jeg hadde noe vondt ellers.Veldig likt som her høres det ut som, men her har det nesten stoppet opp idag. Er redd det kommer fra morkaken her også.. men de kunne ikke se noe på ul, men det kunne visst komme fra baksiden av morkaken. Syns det er litt skummelt... Fantastisk at det går så bra med gutten deres! Har sluttet med antibiotika nå. Har ingen tegn til infeksjon på noen prøver. Fikk du rier eller smerter mens det sto på?![]()