Vann?

maiblomst

Gift med forumet
Når har dere tenkt å begynne med å gi vann til babyene? Det er jo så varmt, så det kan jo være greit å få nok væske i seg!

Vi har allerede begynt såvidt med vann, men det var når jeg har vært på skolen og pappa'n har vært aleine hjemme med gullet uten melk!![:)] (Ikke store mengder, bare slik at han fikk noe å suge på, hihi)[:)] Vet ikke om/hvor mye en skal gi de nå i denne varme jeg, noen andre som vet?![:)]

Jeg fikk beskjed fra helsesøster at de barna som får morsmelk ikke trenger vann, de får i seg nok væske gjennom morsmelken.. så vi gir ikke vann vi, og det fungerer bra virker det til..

Har heller ikke tenkt å gi vann da jeg full ammer. Bare passer på å amme litt oftere slik at han ikke blir dehydrert.

Fikk en bok av jm for lenge siden om amming, og der står at det det selv ikke i tropiske klimaer er nødvendig å gi barna annet enn morsmelk - det er den beste tørstedrikken for de små. Så her blir det ikke noe vann...

ORIGINAL: Trin

Fikk en bok av jm for lenge siden om amming, og der står at det det selv ikke i tropiske klimaer er nødvendig å gi barna annet enn morsmelk - det er den beste tørstedrikken for de små. Så her blir det ikke noe vann...
''

samme her

Vann skal en jo ikke gi babyene!!! Det sa de på sykehuset da en som var sammen med ei thai-dame spurte. For i noen kulturer gir de babyene vann, og han lurte på om det var greit. Jordmora ble illsint ca!!! Babyene skal ha morsmelk eller MME, ikke vann da det forstyrrer fordøyelsen deres på dette tidspunktet etc.

Er det bare jeg som har fått hørt dette??? [8|]
Tenkte også denne tanken da det er så varmt etc. Men morsmelk skulle dekke babyens behov slik at de ikke blir dehydrert. En merker jo om barnet blir slapp og sover ekstremt mye etc, så da er det bare å gi melk!

her er det bare pupp pupp pupp, alt for tidlig å gi så små vann.

ORIGINAL: MsMarte

ORIGINAL: Lunah83

Vann skal en jo ikke gi babyene!!! Det sa de på sykehuset da en som var sammen med ei thai-dame spurte. For i noen kulturer gir de babyene vann, og han lurte på om det var greit. Jordmora ble illsint ca!!! Babyene skal ha morsmelk eller MME, ikke vann da det forstyrrer fordøyelsen deres på dette tidspunktet etc.

Er det bare jeg som har fått hørt dette??? [8|]
Tenkte også denne tanken da det er så varmt etc. Men morsmelk skulle dekke babyens behov slik at de ikke blir dehydrert. En merker jo om barnet blir slapp og sover ekstremt mye etc, så da er det bare å gi melk!

De gav Jenny Othelia vann på sykehuset[;)]

Jeg prøver å gi henne vann pga jeg har kraftmelk tydligvis.. Hun gikk opp en kilo på snart tre uker[8D]

Ja, det er vel forskjell fra sykehus til sykehus med hvilken informasjon som gis. Jeg har i hvert fall nok melk og skal bare gi Sondre melk [:)]

1 kg på 3 uker ja! Det er ikke verst [;)] Hun har det sikkert bare bra! Vet ikke hvor tung min lille Sondre er blitt nå, str.50 er fortsatt litt for stort. Men merker jo at han har blitt litt større! Og i tillegg er bleiene ganske så fulle, så han spiser godt!

ORIGINAL: Trine82

''

samme her

Sign [:)]

her sa de at et par ts med kokt vatn var fint viss det var veldig varmt i sommer. ikkje de store mengder.

Enn når man skal gi bebisene sukkervann da for magen?de gav lucas d på sykehuset,d er jo oxo kokt vann med litt sukker i[;)]jeg har gitt han litt sukkervann pga magen men ikke noe mer utover det..full ammer jeg oxo[:)]

ORIGINAL: seilø

her er det bare pupp pupp pupp, alt for tidlig å gi så små vann.

Sign denne[:)]

Back
Topp