Vann i kroppen

Heffy

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Hei:) Litt "plutselig" i dag har hendene mine svellet til dobbel størrelse, jeg får ikke til å lukke hendene igjen (som en knyttneve). Jeg har hatt et enormt sovebehov i dag, og i tillegg kjent meg kvalm. Har tenkt at dette er normale "tegn" nå mot slutten.. Men etter at jeg våknet fra hvilen min nå, og ser at hendene mine har nærmest doblet seg, så blir jeg litt bekymret.

Erfaringer???

Hvor langt er du på vei? Ring føden og hør med dem:) Jeg hadde også myye vann i kroppen mot slutten og måtte inn på sykehuset en gang i uken for å sjekke om jeg hadde svangerskapsforgiftning. De sa også at hvis jeg fikk feber eller ble kvalm måtte jeg ringe med en gang.

Målt blodtrykk og sjekka urin i det siste? Er et tegn på svangerskapsforgiftning, men de er ikke så opptatt av det lenger... Ville ihvertfall ringt om du har pannehodepine og eller synsforstyrrelser. :)

Målt blodtrykk og sjekka urin i det siste? Er et tegn på svangerskapsforgiftning, men de er ikke så opptatt av det lenger... Ville ihvertfall ringt om du har pannehodepine og eller synsforstyrrelser. :)

Har legetime i morgen tidlig. Både lege og jordmor har vært på ferie, så jeg har ikke hatt en time på rundt en måned:-/ Men holder det å vente på legetimen i morgen, eller bør jeg ringe føden?

Hadde hodepine i dag morges, den typen at når du ser opp eller til siden så gjør det vondt, ellers ingenting. Men har sånn varm feberfølelse, ekstremt trøtt og veldig kvalm.

Hadde hodepine i dag morges, den typen at når du ser opp eller til siden så gjør det vondt, ellers ingenting. Men har sånn varm feberfølelse, ekstremt trøtt og veldig kvalm.

Jeg opplevde mye av det samme her om dagen, ringte føden og de ville ha meg inn for en sjekk så vi dro midt på natten. Var ikke svangerskapsforgiftning og symptomene er blitt bedre etterpå, men de var tydelige på at man skal ta slikt på alvor.

Ring føden og forklar hva som skjer og la det være opp til dem om du skal vente eller ta en sjekk allerede nå. Jeg tenkte som så: Heller en tur uten at det er noe enn å la være å dra om det er noe på gang som burde blitt tatt tak i.

Følte litt på å være "til bry" og "hysterisk" først selv, men minner meg selv på at det er for slike ting de er der - ikke bare selve fødselen.

Lykke til!!!

Jeg ville ringt føden å dratt dit for en sjekk!

Siden det er lenge siden sist kontroll ville jeg tatt en Tlf til føden jeg og. Er alltid bedre å ringe for ofte en for lite :)

Hvordan går det?

Jeg har også vært en del kvalm, vondt i hodet og hatt hovvne hender og føtter. Var på kontroll hos lege idag, han reagerte ikke på det så regner med at ting er ok :P Hadde faktisk litt forhøynet blodtrykk også, men ikke noe alvorlig høyt. Det trenger ikke å være noe annet enn svangerskapssymptomer, men er greit å få det sjekka :) Vært i kontakt med føden?

Hei igjen jenter. Kvier meg litt for å ringe føden, selv om jeg vet det går helt fint. Men nå sitter jeg på legekontoret, klar for svangerskapstimen min. Oppdaterer dere når jeg vet noe mer ;) Takk for alle svarene deres!

Oppdatering: Jeg fikk utslag på sukker i urinen hos legen. Det ble tatt blodprøver, målt bp, og blodsukker, i tillegg til blodtrykk. Utenom sukker i urinen, så er alle prøvene fine. Jeg har gått en del opp i vekt siden sist, og symfysemålene "spiker" litt. Legen har sendt brev (elektronisk) til sykehuset her, og forventer at jeg får en telefon derfra i løpet av de nærmeste dagene :)

Godt å høre at det ikke var noe umiddelbart skummelt med prøvene hvertfall, og at de følger det opp i kontakt med sykehuset:) får håpe det ikke er noe i det hele tatt!!

Godt å høre at det ikke var noe umiddelbart skummelt med prøvene hvertfall, og at de følger det opp i kontakt med sykehuset:) får håpe det ikke er noe i det hele tatt!!

Ja, jeg har heldigvis en veldig god lege. Nå er jeg bare utålmodig og spent på når sykehuset ringer ;p

Jeg har gått med mye vann i noen uker nå. Har også synsforstyrrelser og av og til hodeverk.

Bra stabilt blodtrykk og ikke protein i urinen.

Blir kvalm hvis jeg farter for mye.

Vært på sjekk på føden, siden hodeverket kom i helgen, men de mener alt er bra.

Termin på onsdag

Back
Topp