Vann i kroppen

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Begynner så smått å få litt vann i ben og fingre på kveldene.. Er 28+2.. Fikk ikke vann flr uke 36 forrige graviditet så blir jo litt stressa.. Flere som merker dette?

Ja.. Hatt det noen uker allerede.. Fingre og tær har øket i str.. Anklene har endel ødem rundt på kveldene.. Men ser knokkelen enda iallfall.. Menn det varer nok ikke lenge :(

Forlovelsesringen min har blitt litt for liten, så den går jeg med i et kjede rundt halsen. Det har jeg egentlig gjort i mange uker allerede. Ellers har jeg ikke merket noe særlig:)

Så det er ikke nødvendigvis tegn på svangerskapsforgiftning at det kommer så tidlig?

Jeg fikk svangerskapsforgiftning i første svangerskapet. Har derfor vært på ultralyd i uke 24 på sykehuset, og vet at jeg i hvert fall ikke kommer til å få det før ev mot slutten. Har gått opp en størrelse i sko pga vann i kroppen. Er flere ting enn kun ødemer som spiller inn i en svangerskapsforgiftning.

Merker det også litt i fingrene, og ser merker etter strømpene når jeg tar dem av om kvelden hvis jeg har gått/stått mye..

Trenger nok ikke bekymre deg nei.. :D Jeg hadde litt hovene ben ganske tidlig. Men det kom og gikk.
Nå er jeg 27+4 å merker det spesielt godt på kveldene og på natta. Noen ganger er jeg så varm og hoven i bena at jeg ikke får sove.
Innmari slitsomt. Men det er en del av det å være gravid dessverre.

Man må ha høyt blodtrykk og proteiner i urinen i tilegg for svangerskapsforgiftning! Pluss man har redusert allmentilstand med hodepine! Veldig vanlig med vann :)

Jeg har begynt å få litt de siste dagene. Merker at gifteringen sitter veldig stramt på kveldene, og leggene har begynt å bli litt tykkere. Er 30+2 nå. Fikk litt vann sist også, men synes å huske at det først kom noen uker senere. Er ikke så mye enda, men regner med det kommer til å ta seg opp :-(

Back
Topp