Vann i kroppen...

NitaH

Andre møte med forumet
Hei er nå i uke 27 og har begynt og merke at jeg er blitt litt hoven i leggene og føttene. Er det vanlig med "vann i kroppen" så tidlig i svangerskapet?
Kan det være teng på svangerskaps forgiftning?
Noen som har noen erfaring med dette?
 
Hei,har vært hoven i fingrene lenge,og jeg har ikke svf.Vann i kroppen er helt normalt[:)]
 
Det er godt å høre,[:)] leste engang ett sted at det kunne ha noe med svangerskapsforgifting og gjøre men det var som oftes mot slutten av svangerskapet. En beskymring[:D]
 
Det er vanlig å ha vann i kroppen når man har svangerskapsforgiftning, men det er så vanlig blant gravide generelt at man på ingen måte behøver å ha svangerskapsforgiftning fordi om man har mye vann i kroppen.
 
Dersom du imidlertid får plutselig økning av veskemengden (kan f.eks. oppdages ved plutselig vektøkning) bør du kontakte lege snarest, for det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning.
 
Jeg tror jeg begynte å få vann i kroppen rundt uke 20, så uke 27 er ikke spesielt tidlig, nei. Om ikke noe mer skulle inntreffe (økende blodtrykk og protein i urinen) så tror jeg nok du kan ta det ganske så med ro![:)]
 
Back
Topp