Vann i kroppen - allerede!

Det kom tidlig til meg og, forsvant litt og kom litt igjennom hele svangerskapet :) Kosthold kan hjelpe mye her :)
 
Jeg har hatt mindre vann i kroppen de siste dagene, så det går litt opp og ned. Men fortsatt 3,5-4 kg opp totalt. Jeg vektlegger ikke det veldig, for selv om bena er mindre vanndige, så kjenner jeg det i fingrene og tenker at det meste av den vekten er vann, fostervann og baby uansett nå.
 
Googlet tips til å redusere ødem :p:

Drikke masse vann
Bruke støttestrømper
Bevegelse
Sitte/ligge med bena høyt

Matvarer som kan hjelpe:

Ananas
Tomat
Vannmelon
Spinat
Melon
Epler
Avokado
Grapefrukt
Pærer
Asparges
Purre
Løk
Grønnkål
Kalkun / Kylling
Fisk
Jordbær
Blåbær
Squash
Paprika

Mat man bør unngå:

Rødt kjøtt
Salt mat
Hvitt brød
Pasta
Sukker
Kaker og kjeks
Is
 
Nå er blodtrykket mitt for høyt også. Men urinen er fin, så det spørs om det ikke er mer relatert til stressnivået mitt i disse dager.
 
Hadde såvidt antydning til litt hovne legger (under sokkekanten) med nr to. Da var det utrolig varm i hele juni, og han kom i juli. Er det noe man kan gjøre for å forhindre det??
Unngå for mye salt og spis mat med mye protein. Støttestrømper som brukes om dagene er et vidunder for mange også. Ha beina mest mulig hevet i løpet av dagen.
 
Det ut som har det har kommet litt her og... og det stresser meg... hadde ikke utslag før uke 29 sist, og det holdt på å ende fatalt for min del... må ta det opp med jm på tirsdag!
 
Lurer på om vannet har begynt å komme i anklene. De virker hovne til tider. Men var ikke plaget med vann og ødem sist heller annet enn i fingrene. Måtte ta av meg gifteringen.
 
Har våknet hver morgen i det siste med masse vann i kroppen[emoji30] stive, hovne fingre og vonde bein... Sist kom det ikke før de siste ukene.... Håper ikke det blir verre
 
Back
Topp