Vann i kroppen - allerede!

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Ødemene sånn at man ser ut som elefantmammaen selv har (takk Gud!) ikke meldt seg enda, men en god del vannansamlinger har kommet og blitt merkbart ila den siste uken særlig. Det er så jeg kjenner det i hendene og får søkk etter fingeren på leggene jo lenger utpå dagen vi kommer. Er ikke det fryktelig tidelig å begynne med dette? :wtf: Jeg husker overhode ikke nå vannet kom sist, men etter å ha levd lavkarbo i et halvt år før graviditet og ikke spor av vann i kroppen omtrent, føler jeg nå at jeg begynner å bli «klumpfot» igjen. De 3-4 kg jeg har fått opp er garantert minimum halvparten vann ...

Jeg er jo den som legger på meg 2-3 kg vann når jeg har mensen, så jeg er vel bare en samler da. Men ...uhujujubuhu! :arghh:

Flere?
 
Har heldigvis ikke startet på den samlingen der ennå. Bortsett fra fostervann da, men det er ikke så mange dl. Regner det kommer i bøtter og spann når sommeren nærmer seg og det blir varmt.
 
Jeg kjører rolige vann-legger til vanlig, så blir spennende å se åssen det blir nå! Foreløpig ikke sååå ille, men går fra vanlig legg til lett tømmerlegg iløp av en arbeidsdag :D
 
Det begynner å samle seg vann i skrotten her også, merker jeg. Selv mannens sokker gir sokkemerker, og det blir krater på leggene.
Håper virkelig ikke at det blir like ille som med første, da hadde jeg termin i slutten av september og kunne stikke fingeren mer enn 2 cm inn på leggen pga vann. Lånte crocs i str 44, og selv de ble for trange.
 
Det begynner å samle seg vann i skrotten her også, merker jeg. Selv mannens sokker gir sokkemerker, og det blir krater på leggene.
Håper virkelig ikke at det blir like ille som med første, da hadde jeg termin i slutten av september og kunne stikke fingeren mer enn 2 cm inn på leggen pga vann. Lånte crocs i str 44, og selv de ble for trange.

Sånn var jeg også. Husker jeg fikk på meg sko på morgenen, og så hang det liksom hud som valker over skoa fra anklene når ettermiddagen kom. Det så helt jævlig ut!
 
Sånn var jeg også. Husker jeg fikk på meg sko på morgenen, og så hang det liksom hud som valker over skoa fra anklene når ettermiddagen kom. Det så helt jævlig ut!
Når jeg tenker over det tro jeg jammen at jeg vil hoppe over sommeren i år. Går heller for vår til og med august. :D
 
Når jeg tenker over det tro jeg jammen at jeg vil hoppe over sommeren i år. Går heller for vår til og med august. :D

Mmmhm. Jeg har gjort dette før med ultimo julibaby. Enda jeg hadde svangerskapsforgiftning i første svangerskap, var det svangerskapet på sommeren som ga meg ødemarka av en annen verden. Det var ...ja ...
 
Jeg vet ikke hva jeg snakker om, men skulle ønske at noen av alle kg jeg legger på meg var vann. Det er så mye lettere å kvitte seg med vann enn med fett etter fødsel.
 
Tydelig at vannet har begynt å komme. To kilo opp på under to uker! :(

Det er liksom det som har skjedd her også. På 3-4 uker har jeg lagt på meg like mange kilo og som sagt kjenner jeg vannet godt, så det er i alle fall minst halvparten av vekten ...men det føles så "feil". Urk. Dog skal jeg virkelig ikke klage hvis det denne gangen er vann og ikke fett jeg legger på meg, slik marithe skriver. Jeg har slitt med stor vektoppgang i mine tidligere svangerskap, dvs. hhv. 27 kg og vel 15 kg. Hvis jeg kunne klart meg på ikke noe mer enn 15 og en del er vann, så blir jeg faktisk lykkelig.
 
Det er liksom det som har skjedd her også. På 3-4 uker har jeg lagt på meg like mange kilo og som sagt kjenner jeg vannet godt, så det er i alle fall minst halvparten av vekten ...men det føles så "feil". Urk. Dog skal jeg virkelig ikke klage hvis det denne gangen er vann og ikke fett jeg legger på meg, slik marithe skriver. Jeg har slitt med stor vektoppgang i mine tidligere svangerskap, dvs. hhv. 27 kg og vel 15 kg. Hvis jeg kunne klart meg på ikke noe mer enn 15 og en del er vann, så blir jeg faktisk lykkelig.
Første gang gikk jeg opp 30kg og ca 0,5kg var vann, om jeg ikke regner med fostervannet.
 
Første gang gikk jeg opp 30kg og ca 0,5kg var vann, om jeg ikke regner med fostervannet.

Ja, jeg gikk vel bare ned 14-15 av de 27 kiloene jeg la på meg med førstemann før jeg ble gravid igjen og la på meg alt sammen en gang til. Etter det har jeg vært ganske stabilt tung, men jeg gikk ned nesten 20 kg før faren min døde i 2014. Så la jeg på meg alt sammen før jeg gikk ned 16 kg nå før jeg ble gravid. Jeg kommer faen meg aldri til å bli kvitt denne forbanna overvekten!! :arghh::arghh::arghh:
 
Det er liksom det som har skjedd her også. På 3-4 uker har jeg lagt på meg like mange kilo og som sagt kjenner jeg vannet godt, så det er i alle fall minst halvparten av vekten ...men det føles så "feil". Urk. Dog skal jeg virkelig ikke klage hvis det denne gangen er vann og ikke fett jeg legger på meg, slik marithe skriver. Jeg har slitt med stor vektoppgang i mine tidligere svangerskap, dvs. hhv. 27 kg og vel 15 kg. Hvis jeg kunne klart meg på ikke noe mer enn 15 og en del er vann, så blir jeg faktisk lykkelig.
Ja, det er jo absolutt enklest å få vekk vannvekt. Gikk opp 40kg med første, og etter en uke var det 7kg igjen. De forsvant også kjapt.
Er bare redd bekkenet ikke vil tåle så mye ekstra vekt. Vekta viste et høyere tall ved start denne gangen enn de andre to siden jeg hadde gått opp en del ved sykdom og etter at pappa døde, så risikerer jo raskt å bli tyngre enn noensinne denne gangen. :(
 
Ja, det er jo absolutt enklest å få vekk vannvekt. Gikk opp 40kg med første, og etter en uke var det 7kg igjen. De forsvant også kjapt.
Er bare redd bekkenet ikke vil tåle så mye ekstra vekt. Vekta viste et høyere tall ved start denne gangen enn de andre to siden jeg hadde gått opp en del ved sykdom og etter at pappa døde, så risikerer jo raskt å bli tyngre enn noensinne denne gangen. :(

Du er sånn som går opp du også ja, når noe påvirker deg ... Da pappa ble syk, og så når han døde, så gikk mamma bare ned i vekt. Jeg tok visst over vekten hennes, for jeg gikk tilsvarende opp, hvis ikke mer. Og jeg trøstespiser ikke, så hva det skyldes er jammen ikke godt å si. Drittkropp. Da jeg var gravid sist la jeg på meg bare jeg så på mat, om jeg så spiste et eple så var det bare pil opp, opp, opp ... Kunne like gjerne gi faen og spise sjokolade, konkluderte jeg med, etterhvert. :bag::knegg:
 
Du er sånn som går opp du også ja, når noe påvirker deg ... Da pappa ble syk, og så når han døde, så gikk mamma bare ned i vekt. Jeg tok visst over vekten hennes, for jeg gikk tilsvarende opp, hvis ikke mer. Og jeg trøstespiser ikke, så hva det skyldes er jammen ikke godt å si. Drittkropp. Da jeg var gravid sist la jeg på meg bare jeg så på mat, om jeg så spiste et eple så var det bare pil opp, opp, opp ... Kunne like gjerne gi faen og spise sjokolade, konkluderte jeg med, etterhvert. :bag::knegg:
Sånn har det blitt her også. Det skal sies at sunn mat ikke ble prioritert i den verste tida, så det ble mye drittmat. Men uansett skulle det blitt jevnet ut litt mer, jeg satt jo nesten aldri stille. :p
Men er genetisk disponert for overvekt, så etter fødsel er det tilbake til trening og null usunt. :)
 
Hadde såvidt antydning til litt hovne legger (under sokkekanten) med nr to. Da var det utrolig varm i hele juni, og han kom i juli. Er det noe man kan gjøre for å forhindre det??
 
Det hjelper vel litt med støttestrømper, samt å benytte enhver mulig anledning til å ligge med beina høyt. Og holde blodtrykket nede...
 
Det hjelper vel litt med støttestrømper, samt å benytte enhver mulig anledning til å ligge med beina høyt. Og holde blodtrykket nede...
Ille nok å skulle ha på støttestrømper på fly. Hater stramme klær:)
 
Det hjelper vel litt med støttestrømper, samt å benytte enhver mulig anledning til å ligge med beina høyt. Og holde blodtrykket nede...

Sånn sett har jeg flaks, har den ultimate graviditetssengen nå vil jeg påstå, Tempur med mulighet for å heve både hode- og fotende. Jeg hevet fotenden såvidt i natt, faktisk.
 
Back
Topp