Og når det kommer til det med biting i nakken.. så er det faktisk en metode som er mye brukt/anbefalt blandt dressurtrenere .,.,Synes du fremlegger det som om at hun driver med hundevold jeg da.. Tror hun snakker om å ta valpen litt i nakken..
For all del, del med meg , en metode som er brukt av mange dressurtrenere ? hmm spennendes, har aldri hørt om en dressurtrener som har oppfordret til slikt, har selv hørt om knipsing på snute og div andre ting, men aldri biting noen som helst steder på en valp eller et voksent dyr.,
Nei jeg har ikke bare referert til henne vedr dette med biting på snuter, i nakkskinn og sånt, og kniping og ta i nakken osv, dette gjelder flere her inne, og det har jeg også skrevet, ikke DEG som i henne personlig men dere har jeg prøvd å forholde det til.,., Sier ikke at noen driver med vold i den forstand, men sier at det finnes andre metoder enn å ty til slikt som flere har sagt er helt normalt., mange ting er normalt i dag., klapse til hunden, knipse, bite, dytte, hive vegg i mellom, alt dette er helt forskjellig til eieren og hunden.,men det trenger vel ikke å være en av de første metodene man prøver vel ?
Mange eiere i dag klarer ikke , eller har rett og slett ikke tålmodighet til å oppdra hunden på en humanisk måte, så de tyr til krefter og får hunden til å bli underdanig like kjapt som ingenting, men noen derimot, har tålmodighet igjen som lønner seg mer i lengden og alle vil ha det mye bedre enn at hunden faktisk ikke bare skal lye eieren men er redd også.,.,
Men helt på ekte, dette gidder jeg ikke, har prøvd å avslutte dette et par ganger nå, men tydeligvis er det ikke jeg som legger opp til mere diskusjon, det er noen av dere som ikke klarer å la ting ligge.,.,
Hadde aldri trodd at man skulle komme så langt ut og vekk fra hoved spørsmålet og råd som gitte lurte og spurte etter, men tydeligvis gjorde dette det, igjen sier jeg stå på deres, kose dere med hår i munnen hver gang bikkja ikke lyer, jeg gjør mitt, deres gjør deres., Natta