ORIGINAL: Heddaholm
ORIGINAL: !lykkepillen©
ORIGINAL: Heddaholm
ORIGINAL: Mesaana
ORIGINAL: meggi
I kombinasjon med et bestemt nei, vil hunden fort forstå at et lett tak i nakkeskinnet og nei betyr det samme.
En rolig og bestemt stemme har også mer for seg en rop og skrik, men regner med dere viste det.
Hunder er hunder, ikke menneskebarn.
Kan ikke se at noen har nevnt noe som helst om rop og skrik da men ? [8|]
Uansett, stå på hvis du selv mener at å ta valpen etter nakken er en bra ting., Johoo liksom.,.,[:-]
Hunder er hunder, ikke menneskebarn ? er du seriøs nå ? vi skal vel ikke begynne å bite dem i samme slengen da vel ?
Klart jeg er seriøs, vist en hund ikke blir behandlet som en hund, blir den forvirret og stresset for den ikke skjønner dine tegn og signaler. Har sett flere hunder som blir behandles som mennesker, de fleste av de hundene har det ikke bra psykisk, de er stresset og forvirret.
Heller ingen som har sakt noen om å skade hunden, men det er snakk om å bruke en hunds tegn og signaler som er mer naturlig for dem og letter for dem og forstå og der med gi med mindre psykisk belastning.
I de fleste tilfeller er det letteste og overse de når de gjør noe de ikke har lov til eller lede de en annen vei. Men jokking krever at de får beskjed om deres plass i flokken, og dytte de vekk og si nei forteller ikke en hund at den har lavere rang en eieren.
Helt enig med deg om at en hund også kan "taes" på denne måten. Mange som jeg kjenner som tar hunden sin på "hundespråket". Om det så er å bite i nakken (selvfølgelig ikke så det gjør skikkelig vondt), knurre, gjespe osv.. Leste en veldig bra bok en gang: Hundens signaler med en eller annen forfatter.. (husker ikke navnet) og den er kjempebra!
Hundens dempede signaler av Turid Rugaas...[:D]
Yes! En veldig bra og lærerik bok synes jeg[:D]
har ikke hund, men har hatt en del hunder oppgjennom og syns hundetrening er veldig morsomt, og det at ingen hunder er like gjør der mer utfordrende og spennende.
Har veldig lyst på hund da, kanskje jeg skal lese den boken uansett.
Det er greit og vite hva som fungere og ikke, men liker også og vite hvorfor. Og da mener jeg det er veldig viktig og skjønne hunden og hva en annen hund ville gjort i samme situasjon. Har også lært at det er det du får best respons for.
Hunder skal behandles med respekt og forståelse. Ikke som et menneske, hvordan hadde du reagert vist noen hadde behandlet deg som en hund?? ( spørsmål til alle hundeeiere[;)]) En hund får det ikke bedre av å bli behandlet som et menneske, tvert i mot!