valp som jokker...

ORIGINAL: Heddaholm

ORIGINAL: !lykkepillen©

ORIGINAL: Mesaana

ORIGINAL: meggi

I kombinasjon med et bestemt nei, vil hunden fort forstå at et lett tak i nakkeskinnet og nei betyr det samme.
En rolig og bestemt stemme har også mer for seg en rop og skrik, men regner med dere viste det.

Hunder er hunder, ikke menneskebarn.

Kan ikke se at noen har nevnt noe som helst om rop og skrik da men ? [8|]
Uansett, stå på hvis du selv mener at å ta valpen etter nakken er en bra ting., Johoo liksom.,.,[:-]
Hunder er hunder, ikke menneskebarn ? er du seriøs nå ? vi skal vel ikke begynne å bite dem i samme slengen da vel ?

Klart jeg er seriøs, vist en hund ikke blir behandlet som en hund, blir den forvirret og stresset for den ikke skjønner dine  tegn og signaler. Har sett flere hunder som blir behandles som mennesker, de fleste av de hundene har det ikke bra psykisk, de er stresset og forvirret.
Heller ingen som har sakt noen om å skade hunden, men det er snakk om å bruke en hunds tegn og signaler som er mer naturlig for dem og letter for dem og forstå og der med gi med mindre psykisk belastning.

I de fleste tilfeller er det letteste og overse de når de gjør noe de ikke har lov til eller lede de en annen vei. Men jokking krever at de får beskjed om deres plass i flokken, og dytte de vekk og si nei forteller ikke en hund at den har lavere rang en eieren.

Helt enig med deg om at en hund også kan "taes" på denne måten. Mange som jeg kjenner som tar hunden sin på "hundespråket". Om det så er å bite i nakken (selvfølgelig ikke så det gjør skikkelig vondt), knurre, gjespe osv.. Leste en veldig bra bok en gang: Hundens signaler med en eller annen forfatter.. (husker ikke navnet) og den er kjempebra!

Hundens dempede signaler av Turid Rugaas...[:D]

Yes! En veldig bra og lærerik bok synes jeg[:D]

har ikke hund, men har hatt en del hunder oppgjennom og syns hundetrening er veldig morsomt, og det at ingen hunder er like gjør der mer utfordrende og spennende.

Har veldig lyst på hund da, kanskje jeg skal lese den boken uansett.

Det er greit og vite hva som fungere og ikke, men liker også og vite hvorfor. Og da mener jeg det er veldig viktig og skjønne hunden og hva en annen hund ville gjort i samme situasjon. Har også lært at det er det du får best respons for.

Hunder skal behandles med respekt og forståelse. Ikke som et menneske, hvordan hadde du reagert vist noen hadde behandlet deg som en hund?? ( spørsmål til alle hundeeiere[;)]) En hund får det ikke bedre av å bli behandlet som et menneske, tvert i mot!

For å lære en hund ordet nei, så kan du feks legge frem 3-4 godbiter på bakken. Valpen vil prøve å ta godbitene, men du legger på ordet nei når den nærmer seg og roser den med godbit etterpå. Sånn at han skjønner at han får godbit for å la være å ta godbitene

Så når hunden igjen får kommandoen NEI når den jokker, så vil den igjen ha godbit for å la være ? selvfølgelig er det mange forskjellige måter å dressere en hund på, ørti mange måter, og som en annen sa her inne, noen hunder lærer ikke på samme måte, jeg ga en ide om hvordan jeg ville begynt å ta fatt i dette jokke problemet, UTEN å måtte ''ta'' i valpen, men å måtte lære en hund betydningen av ordet nei eller noe sånt er igjen Nett det samme som å begynne å faktisk lære at å jokke er en ''fy-fy'' ting, men da uten å rose hunden med noe godteri.,., Som igjen en annen sa innpå her, som er en annen fin ide å lære hunden på at dette er en dum ting å gjøre, er å rose hunden ved å aktivisere den med noe annet den faktisk liker å gjøre.,., *gosj* dette ble rotete nå

Prøver bare å komme med poenget som er altså å ikke ha behov for å måtte ta valpen etter nakkeskinnet, men å lære den på en annen måte., for all del, begynn å lær en hund betydningen av nei oppunder all jokkingen med godterier på gulvet, men dette handlet faktisk om jokking, og jokking only.,., Hvem vet om Gitte87 i det hele tatt aldri har fått hunden til å forstå betydningen av ordet nei ? samboeren hennes har tydeligvis klart det, da skal hunden allerede vite at Nei ikke er en ting man har Lov til, og Nei skal bety like mye fra en person til en annen !!!

Ja, valpen har skjønt hvilken plass samboeren til gitte har og respektere det, men valpen har enda ikke skjønt hvilken plass den har i forhold til Gitte, og ikke vite det gjør den stresset, derfor må hun på en klar og tydelig måte fortelle hunden hvilken plass den har, så de ikke er noen som helst tvil for hunden. Og forvirre den med kommandoer som den ikke skjønner forvirrer den bare mer og hjelper lite,og det vil ta lang tid før den finner sin plass, noe som igjen vil tære på psyken til hunden.

Hunder skal behandles med respekt og forståelse. Ikke som et menneske, hvordan hadde du reagert vist noen hadde behandlet deg som en hund?? ( spørsmål til alle hundeeiere) En hund får det ikke bedre av å bli behandlet som et menneske, tvert i mot!

Det er ingen, absolutt ingen innpå her som mener man skal behandle en hund som et menneske, men det finnes jo grenser på hvordan man skal behandle dyret på også da ? ikke jungelboken av en verden vi lever i, men for all del ikke noe Paris opplegg med klær på hunden og bære dem konstant heller, slik at de får bein problemer., Men å begynne å bite en hund, ta dem i nakkeskinnet for å vise hvem som er sjef skal være helt unødvendig rett igjennom, men som jeg selv skrev myyye lengre tilbake, flott for dere, stå på.,.,!! ta dere av dyret på den måten dere selv synes er best, men ikke kom hit og begynn å lag et styr over at jeg mener at det er helt Unødvendig og ty til slikt (?)

Ja, valpen har skjønt hvilken plass samboeren til gitte har og respektere det, men valpen har enda ikke skjønt hvilken plass den har i forhold til Gitte, og ikke vite det gjør den stresset, derfor må hun på en klar og tydelig måte fortelle hunden hvilken plass den har, så de ikke er noen som helst tvil for hunden. Og forvirre den med kommandoer som den ikke skjønner forvirrer den bare mer og hjelper lite,og det vil ta lang tid før den finner sin plass, noe som igjen vil tære på psyken til hunden

Akkurat, valpen har da skjønt betydningen av ordet nei !!!!! og det ordet skal bety like mye fra hver eneste person som om det selv kom fra sambo !!
Hvis det er snakk om hvilken plass den har til gitte, så har du selv kjørt deg ut på tuppetur, ikke jeg som kom med all snakket om å lære hunden først betydningen av ordet Nei var det kansje ??

Ja, valpen har skjønt hvilken plass samboeren til gitte har og respektere det, men valpen har enda ikke skjønt hvilken plass den har i forhold til Gitte, og ikke vite det gjør den stresset, derfor må hun på en klar og tydelig måte fortelle hunden hvilken plass den har, så de ikke er noen som helst tvil for hunden. Og forvirre den med kommandoer som den ikke skjønner forvirrer den bare mer og hjelper lite,og det vil ta lang tid før den finner sin plass, noe som igjen vil tære på psyken til hunden

Akkurat, valpen har da skjønt betydningen av ordet nei !!!!! og det ordet skal bety like mye fra hver eneste person som om det selv kom fra sambo !!
Hvis det er snakk om hvilken plass den har til gitte, så har du selv kjørt deg ut på tuppetur, ikke jeg som kom med all snakket om å lære hunden først betydningen av ordet Nei var det kansje ??

Det hjelper lite at hunden vet betydningen av ordet nei, når den ikke respektere den ordet kommer fra og så lenge hunden mener den har høyere rang en den som fortvilet prøver å ta kommandoen så gir den blanke f... i hva den personen står å sier til den.

Sitat. Meg: Hunder er hunder, ikke menneskebarn. Du: er du seriøs nå ? vi skal vel ikke begynne å bite dem i samme slengen da vel ?

Jeg tolker det som at du syns det er feil å behandle en hund som en hund og at det er bedre å behandle de som et menneskebarn.

En hund, har en helt annen psyke enn som hos oss, de har andre instinkter en oss. Feks: Når du smiler og og er glad, flekker du tenner og er truende for en hund.

Du ser ikke en annen hund dytte vekk en annen hund som jokker på de, enten så underkaster de seg eller så sier de klart og tydelig fra at de ikke god tar dette.

Trodde dette var kunskap alle hundetrenere hadde, men det er vel like mange forfattere av oppdragelse av hunder som det er forfattere av oppdragelse av barn.[:D]

Noen vits i å begynne å krangle over noe som det her, og bli krass mot hverandre?

Som med barneoppdragelse er oppdragelse av hunder helt individuellt..

Jeg tolker det som at du syns det er feil å behandle en hund som en hund og at det er bedre å behandle de som et menneskebarn

Tror det rabler litt for meg nå jeg, så fordi jeg mener, og står sterkt på å ikke måtte ta en hund etter nakkeskinnet, eller trenge å bite dem, så betyr det at jeg behandler dyret som et menneskebarn ?   Hallooo, kansje ikke det er meg det rabler for, men noen av dere det allerede har rablet for

Jeg tolker det som at du syns det er feil å behandle en hund som en hund og at det er bedre å behandle de som et menneskebarn

Tror det rabler litt for meg nå jeg, så fordi jeg mener, og står sterkt på å ikke måtte ta en hund etter nakkeskinnet, eller trenge å bite dem, så betyr det at jeg behandler dyret som et menneskebarn ?   Hallooo, kansje ikke det er meg det rabler for, men noen av dere det allerede har rablet for

Hva mente du med den settningen da?? At hunder ikke vet å oppdra sine egne valper??

En hund er en hund uansett, og den beste måten og oppdra de på er å gjøre det på så tilnærmet lik måte som andre hunder vile gjort det. Det er det språket de av instink vil forstå og reagere på.

Igjen, hadde du likt og bli behandler som en hund?? Hadde ikke du blitt fornærmet vist jeg knep deg i nakken og knurret?? Et barn vil du løfte vekk fra det barnet ikke har lov til og si nei og forklare hvorfor det ikke er lov, og et barn vil skjønne deg, en hund vil ikke skjønne hva du vil frem til siden det ikke er det språket hunden kan.

Hva mente du med den settningen da?? At hunder ikke vet å oppdra sine egne valper??

Som sagt, vi er ikke hunder, vi er mennesker, hunder selv vet GODT at vi ikke er som dem og ikke vil bli som dem, samle sammen en gjeng med hunder og et menneske i en flokk, ALLE hundene vil lyde mennesket ( etter oppdragelse fullført selvfølgelig )  men hundene vil ALLTID prøve å bite, slåss, knurre mot de andre hundene blant dem for å hele tiden teste dominanse og hvor de hører til på rangen.,
 en hund - de aller fleste ihvertfall - vil ikke gjøre dette mot mennesket, En hund skjønner godt at vi ikke er som dem, de skjønner utmerket og vet fullstendig forskjell på et menneske og en annen hund.,
 men igjen sier jeg, jeg har ikke sagt at de skal behandles som et menneske, men finnes jo grenser for hvor langt ned i dems verden vi skal gå for å lære dem !!!!   *gosj*

ORIGINAL: Bitzyh

Mesaana-
Ville bare si at jeg er enig i hva du sier, har tatt gamle bikkja mi 1-3 ganger sjøl fordi han ikke skjønte ordet nei. Mere skal det faktisk ikke til.. er jo ikke sånn at man kaster bikkja inn i veggen heller dah!

Kjenner flere mennesker som vrir bikkja i øra så han/hun piper - og DET synes jeg blir feil[:)] ta de litt i nakkeskinnet er det ikke noe farlig med... hva med katter?? mora løfter barna sine i nakkeskinnet, og det har jeg og gjort på kattungene[:)]

Bra det er flere som er enig med meg.[:D]

Kanskje de skjønner et menneske måte og kommunisere på over tid, men det vil tære på psyken til hunden, da er det bedre og gjøre det en annen hund ville gjort i kombinasjon med det et menneske ville gjort, da skjønner de mye fortere hva du sier og mener.

Og jeg er helt enig at det ikke er rett og gjøre en hund vondt, men de får ikke vondt av å bli tatt i nakkeskinnet eller knepet lett over nesen eller i øra.

Jeg har også tatt katten min i nakke skinnet når den var liten, nå knurrer jeg dypt nede i halsen og stivner til og ser ho mørkt i øya når hun gjør noe hun ikke har lov til. Det skal også sies at hun er 2 år og gjør nesten aldri noe hun vet hun ikke har lov til.[;)]

En voksen katt får vondt vist du løfter den etter nakkeskinnet, siden huden blir litt strammere når den blir eldre. Kattunger er løsere i skinnet så det skal være lettere for mora å flytte de.

En hund er en hund uansett, og den beste måten og oppdra de på er å gjøre det på så tilnærmet lik måte som andre hunder vile gjort det. Det er det språket de av instink vil forstå og reagere på.

Andre hunder ville ha bitet, knurret og til og med begynt å jokke på tilbake.,., skal vi ikke begynne md det i samme slengen å da vel ?

Dere er jo så sabla for å bite og ta en hund i nakkeskinnet, skjønner ikke at dere ikke heller mere i mot å oppdra en hund uten å måtte ty til slikt ?
Vi lever ikke i hundenes verden, de lever faktisk i vår

Som sagt, vi er ikke hunder, vi er mennesker, hunder selv vet GODT at vi ikke er som dem og ikke vil bli som dem, samle sammen en gjeng med hunder og et menneske i en flokk, ALLE hundene vil lyde mennesket ( etter oppdragelse fullført selvfølgelig )  men hundene vil ALLTID prøve å bite, slåss, knurre mot de andre hundene blant dem for å hele tiden teste dominanse og hvor de hører til på rangen.,
en hund - de aller fleste ihvertfall - vil ikke gjøre dette mot mennesket, En hund skjønner godt at vi ikke er som dem, de skjønner utmerket og vet fullstendig forskjell på et menneske og en annen hund.,
men igjen sier jeg, jeg har ikke sagt at de skal behandles som et menneske, men finnes jo grenser for hvor langt ned i dems verden vi skal gå for å lære dem !!!!   *gosj*

Vist en ikke vet hva en gjør vil hundene fort forstå at menneske ikke er sjefen, uansett oppdragelse. Men vist du vet hva du gjør så vil hunden lese av kroppspråket og holdningen din at du er sjefen og ly ditt minste vink, vist hunden er vel oppdratt selvfølgelig.

Det er mange nyanser i måten vi ter oss på som vi ikke ser og oppfatter selv, men som hunden legger merke til meg en gang. Frykt og usikkerhet oppfatter hunden lenge før du selv er klar over det.

Og hva er galt med å tre inn i deres verden?? Er ikke det en del av å vise forstålese og respekt??

Og hva er galt med å tre inn i deres verden?? Er ikke det en del av å vise forstålese og respekt??

igjen så sa jeg ikke noe om at det var galt å tre inn i dems verden, jeg sa, Hvor langt skal man inn i dems verden ?

Igjen så begynne folk å kjøre seg langt utpå gresset,
det gjelder fremdeles Gitte som kansje er litt for ''snill'' med valpen sin, og ''lar'' den drive på,

Tviler på hun har frykt eller redsel mot den, men det vet bare hun selv best.,
Vi kan selvfølgelig begynne eller rettere sagt fortsette diskusjonen videre langt vekk fra hva innlegget faktisk handler om.,.,

Men jeg igjen står på mitt, dere står på deres, jeg synes det er feil rett igjennom å oppdra en hund på noen av de forskjellige måtene som her er blitt fortalt.,

Skulle heller skjønt det var noe å lage styr av, hvis det var jeg som ville ty til ''stygge'' ting og bla bla bla, men nå var det faktisk jeg som ga henne en ide om hvordan jeg ville prøvd det, på en mer mindre fysisk måte.,

Tydeligvis vil noen av dere ta dette langt forbi emne om jokkingen, noen ville absolutt få fram at jeg mente at en hund skal behandles som et menneske ?????? Hva skjedde liksom ?????
Noen synes at biting og nakkeskinn var en suuper løsning, noen synes ikke., IGJEN så sier jeg, stå på, kos dere, rull rundt med hunden, bit den og jokk i vei for å vise deres plass på rangen, men det finnes faktisk andre måter, UTEn å måtte leve dems verden UTEN å la dem bli behandlet som et menneske.,¨
Så ser jeg det begynner å handle om katt plutselig også, vi skal ikke finne noe skarpt noe å klore den også litt da ????

ja siden vi var så sinnsykt bra i gang med å snakke videre ut om noe helt annet liksom.. Johooo

igjen så sa jeg ikke noe om at det var galt å tre inn i dems verden, jeg sa, Hvor langt skal man inn i dems verden ?

Igjen så begynne folk å kjøre seg langt utpå gresset,
det gjelder fremdeles Gitte som kansje er litt for ''snill'' med valpen sin, og ''lar'' den drive på,

Tviler på hun har frykt eller redsel mot den, men det vet bare hun selv best.,
Vi kan selvfølgelig begynne eller rettere sagt fortsette diskusjonen videre langt vekk fra hva innlegget faktisk handler om.,.,

Men jeg igjen står på mitt, dere står på deres, jeg synes det er feil rett igjennom å oppdra en hund på noen av de forskjellige måtene som her er blitt fortalt.,

Skulle heller skjønt det var noe å lage styr av, hvis det var jeg som ville ty til ''stygge'' ting og bla bla bla, men nå var det faktisk jeg som ga henne en ide om hvordan jeg ville prøvd det, på en mer mindre fysisk måte.,

Tydeligvis vil noen av dere ta dette langt forbi emne om jokkingen, noen ville absolutt få fram at jeg mente at en hund skal behandles som et menneske ?????? Hva skjedde liksom ?????
Noen synes at biting og nakkeskinn var en suuper løsning, noen synes ikke., IGJEN så sier jeg, stå på, kos dere, rull rundt med hunden, bit den og jokk i vei for å vise deres plass på rangen, men det finnes faktisk andre måter, UTEn å måtte leve dems verden UTEN å la dem bli behandlet som et menneske.,¨
Så ser jeg det begynner å handle om katt plutselig også, vi skal ikke finne noe skarpt noe å klore den også litt da ????

Skjønner ikke hvorfor du virket så provosert?? Du er med på å styre diskusjonen selv, jeg svare deg bare og gir deg argumenter og eksempler på hvorfor jeg mener det jeg mener. Og prøve å vise forståelse er ikke så dumt.[;)]

Dessuten er det ingen ting som heter våres verden, det er alles verden. Vi er smartere og har lettere for å tilpasse oss, er det ikke mer rett at vi skal ta hensyn til de som ikke er så "priviligert"??

Forresten syns jeg dyr på mange områder er smartere en oss.[:D]

For å lære en hund ordet nei, så kan du feks legge frem 3-4 godbiter på bakken. Valpen vil prøve å ta godbitene, men du legger på ordet nei når den nærmer seg og roser den med godbit etterpå. Sånn at han skjønner at han får godbit for å la være å ta godbitene

Så når hunden igjen får kommandoen NEI når den jokker, så vil den igjen ha godbit for å la være ? selvfølgelig er det mange forskjellige måter å dressere en hund på, ørti mange måter, og som en annen sa her inne, noen hunder lærer ikke på samme måte, jeg ga en ide om hvordan jeg ville begynt å ta fatt i dette jokke problemet, UTEN å måtte ''ta'' i valpen, men å måtte lære en hund betydningen av ordet nei eller noe sånt er igjen Nett det samme som å begynne å faktisk lære at å jokke er en ''fy-fy'' ting, men da uten å rose hunden med noe godteri.,., Som igjen en annen sa innpå her, som er en annen fin ide å lære hunden på at dette er en dum ting å gjøre, er å rose hunden ved å aktivisere den med noe annet den faktisk liker å gjøre.,., *gosj* dette ble rotete nå

Prøver bare å komme med poenget som er altså å ikke ha behov for å måtte ta valpen etter nakkeskinnet, men å lære den på en annen måte., for all del, begynn å lær en hund betydningen av nei oppunder all jokkingen med godterier på gulvet, men dette handlet faktisk om jokking, og jokking only.,., Hvem vet om Gitte87 i det hele tatt aldri har fått hunden til å forstå betydningen av ordet nei ? samboeren hennes har tydeligvis klart det, da skal hunden allerede vite at Nei ikke er en ting man har Lov til, og Nei skal bety like mye fra en person til en annen !!!

Jeg kom ikke med forlaget om å gi godbit i forbindelse med jokkingen! Jeg kom med forlaget om godbit - gulv som et element for å lære hunden at nei betyr at den ikke får lov. Når hunden kan ordets betydnig.. så kan du bruke det i settinger. Ikke så lett å forklare for deg skjønner jeg..

Jeg har heller ikke sagt at man skal rose hunden med godterier hvis den slutter å jokke.

Har heller ikke sagt at man skal ta hunden i nakkeskinnet.. det er jeg imot!

Og om gitte87 har lært valpen sin ordet nei... aner jeg ikke.. jeg bare sa at jeg synes det er viktig å lære valpen det.. hvis hun ikke har lært han det. Og det at valpen ikke jokker på samboeren trenger ikke ha noe med at har klart det eller ikke.. Hunder som jokker trenger ikke nødvendigvis å jokke på gud og hvermann.. De jokker som regel på samme personer

ORIGINAL: !lykkepillen©

I kombinasjon med et bestemt nei, vil hunden fort forstå at et lett tak i nakkeskinnet og nei betyr det samme.
En rolig og bestemt stemme har også mer for seg en rop og skrik, men regner med dere viste det.

Hunder er hunder, ikke menneskebarn.

Kan ikke se at noen har nevnt noe som helst om rop og skrik da men ? [8|]
Uansett, stå på hvis du selv mener at å ta valpen etter nakken er en bra ting., Johoo liksom.,.,[:-]
Hunder er hunder, ikke menneskebarn ? er du seriøs nå ? vi skal vel ikke begynne å bite dem i samme slengen da vel ?

Klart jeg er seriøs, vist en hund ikke blir behandlet som en hund, blir den forvirret og stresset for den ikke skjønner dine  tegn og signaler. Har sett flere hunder som blir behandles som mennesker, de fleste av de hundene har det ikke bra psykisk, de er stresset og forvirret.
Heller ingen som har sakt noen om å skade hunden, men det er snakk om å bruke en hunds tegn og signaler som er mer naturlig for dem og letter for dem og forstå og der med gi med mindre psykisk belastning.

I de fleste tilfeller er det letteste og overse de når de gjør noe de ikke har lov til eller lede de en annen vei. Men jokking krever at de får beskjed om deres plass i flokken, og dytte de vekk og si nei forteller ikke en hund at den har lavere rang en eieren.

Helt enig med deg om at en hund også kan "taes" på denne måten. Mange som jeg kjenner som tar hunden sin på "hundespråket". Om det så er å bite i nakken (selvfølgelig ikke så det gjør skikkelig vondt), knurre, gjespe osv.. Leste en veldig bra bok en gang: Hundens signaler med en eller annen forfatter.. (husker ikke navnet) og den er kjempebra!

Hundens dempede signaler av Turid Rugaas...[:D]

Yes! En veldig bra og lærerik bok synes jeg[:D]

har ikke hund, men har hatt en del hunder oppgjennom og syns hundetrening er veldig morsomt, og det at ingen hunder er like gjør der mer utfordrende og spennende.

Har veldig lyst på hund da, kanskje jeg skal lese den boken uansett.

Det er greit og vite hva som fungere og ikke, men liker også og vite hvorfor. Og da mener jeg det er veldig viktig og skjønne hunden og hva en annen hund ville gjort i samme situasjon. Har også lært at det er det du får best respons for.

Hunder skal behandles med respekt og forståelse. Ikke som et menneske, hvordan hadde du reagert vist noen hadde behandlet deg som en hund?? ( spørsmål til alle hundeeiere[;)]) En hund får det ikke bedre av å bli behandlet som et menneske, tvert i mot!

Den boken er absolutt verdt å lese[:D] En veldig fin bok som gir deg innsyn i hundens verden

Ja, valpen har skjønt hvilken plass samboeren til gitte har og respektere det, men valpen har enda ikke skjønt hvilken plass den har i forhold til Gitte, og ikke vite det gjør den stresset, derfor må hun på en klar og tydelig måte fortelle hunden hvilken plass den har, så de ikke er noen som helst tvil for hunden. Og forvirre den med kommandoer som den ikke skjønner forvirrer den bare mer og hjelper lite,og det vil ta lang tid før den finner sin plass, noe som igjen vil tære på psyken til hunden.

Helt enig! Veldig viktig det du her sier[;)]

Skjønner ikke hvorfor du virket så provosert?? Du er med på å styre diskusjonen selv, jeg svare deg bare og gir deg argumenter og eksempler på hvorfor jeg mener det jeg mener. Og prøve å vise forståelse er ikke så dumt

Hvorfor ikke det blir vist så mye forståelse ? åssn kan man det når man er helt i mot det ? selvfølgelig blir jeg provosert av folk som mener at det er den ene rette tingen å gjøre, blir helt dårlig av det.,.,
Jeg er en som svarer for meg,sånn er det, nett som deg også.,
 og går diskusjonen videre utover, så sier jeg igjen hva mine meninger er, betyr og hva de går utpå.,., og slik kan jeg fortsette i en evighet,
kan ikke se at du har sett på de forskjellige alternativene som noen brae alternativer heller, du har selv stått på ditt, og flott er det, liker mennesker med sterke meninger,
men skulle tro , selv de fleste mente at det var lettere å bøye seg ned til en mindre fysisk måte å oppdra valpen på først, enn å sette i gang med nakkeskinn og biting osv som det første alternativet ?

Er ikke sikkert samboeren til gitte har sagt nei til valpen engang.. Valpen er rett og slett bare ikke interessert i å jokke på samboeren. Søsteren min har en hund som jokker veldig mye. Han prøver seg KUN på eier.. og ingen andre.. og vi har heller ikke trengt å si nei til han.. for han prøver seg ikke på oss

Back
Topp