Valp og små barn

løven

Glad i forumet
Vi lurer på om vi skal kjøpe oss en valp, det er en liten og familiær hund. Vi hadde en stor blandings hund når Emma ble født men den måtte vi gi bort grunnet sjalusi [:(]. Og nå vil vi gjerne ha en hund igjen. Er det andre som har hatt valp og små barn samtidig? Har det gått bra?

Ingen??[:)]

Nei, men har planer om det kanskje! Har lyst på hund til sommeren, så planlegg vi barn etter nyttår [:D]

Jeg tenker på det jeg også, hvis det skulle komme et barn til? kan bli mye kanskje. Men valpen er jo ikke valp hele tiden heller [:D]. Syns noe mangler uten dyr i hus ...

Hei hei;)

Jeg tror det skal gå veldig bra[:D]. Så lenge du passer på datteren din så hun ikke gir valpen noen dårlige vibber .. feks at hun lugger og drar i halen.. unngår du dårlige vibber fra barn til valp så skal dette gå veldig bra;) De sier jo det.. at skal du ha barn og hund.. så anskaff deg hunden etter barnet... da unngår man sjalusi osv.. for da kom valpen etter barnet og skjønner sin rang.. viktig for valpen å skjønne at den er nederst i rang..

Ofte det som er problematikken når man har en hund fra før.. så kommer det et barn.. da er hunden som barn flest.. blir sjalu... mye kan unngås der hvis man får hunden til å skjønne at barnet er høyere i rang enn hunden.. ved feks å hilse på hunden til sist.. Feks i den settingen hvor mor akkurat har kommet hjem fra sykehuset.. og folk ønsker å se det skjønne barnet.. at folk som kommer hilser på barnet først.. og så hunden;) (ble litt kronglete fortalt dette.. hehe.. men men)

Lykke til[:D]

Takk for svar[:D]. Vi prøvde mye med den forrige hunden vi hadde, men tror vi innvolverte den litt for mye i ting vi gjorde med Emma. Så mye at den ble forvirret over hvor plassen dens var. Men håper at det skal gå bedre nå når vi ha barnet først ja. Skal se på valper til torsdag [:)]

Vi har valp og 2 barn. Går greit det, men man må passe på ganske mye. Valpen vil mye av tiden prøve å kmme seg over barna på hierarkiet. Men gjør man en insats og følger med går det kjempe bra og de små vil være bestevenner etterhvert.

Lykke til..

Åååå, nå ble jeg misunnelig[:)] VIL ha valp jeg og! Har en kjemenydelig hund nå.. en japansk spisshund.. som er veldig bortskjemt.. spent på hvordan det blir å ta med en lita jente/gutt hjem til hunden min;) Håper jeg slipper sjalusien... men man kan aldri vite... da er jeg heldig som har et par hjem han kan komme til..

En venninne av meg hadde hund før hun fikk barn.. hun hadde da hørt at folk som kom måtte hilse på hunden først.. for å unngå sjalusi.. Den hunden ble meget aggressiv.... av mange årsaker.. blandt annet så trodde hunden at den var høyre i rang enn barnet pga at man hilste på hunden først.. Venninnen min ble da forklart at hun hadde gjort helt feil.. Veldig viktig å vise hunden kjappt hvor den står hen i familien.. og det er nederst.. så da skulle man altså gjøre omvendt.. hilse på hunden først.. da unngår man mye[;)]

Igjen lykke til! Hilsen en som ble "sjalu" [:-]

Har du japansk spisshund ja, det er en slik vi skal ha det. Er de snille? Vi har bare fått posetive ting om de... [:D].

Åååå.. enda mere misunnelig[:)]

Min er i alle fall kjempesnill! Veldig glad i barn[;)] Heldigvis!

Vi har en stoor en da.. Ikke sett så stor Japansk spisshund før.. Kjøpt i Tomter. Søsteren min har også en sånn.. og den er bitte liten;) Veldig nydelige hunder! Ønsker meg en sånn til.. de er så fine;)

Eneste abret kan være at de bjeffer litt.. kan skjære litt i ørene av og til.. men det er det verdt;)

Hvor har dere tenkt å kjøpe hen?

ORIGINAL: Heddaholm

Åååå.. enda mere misunnelig[:)]

Min er i alle fall kjempesnill! Veldig glad i barn[;)] Heldigvis!

Vi har en stoor en da.. Ikke sett så stor Japansk spisshund før.. Kjøpt i Tomter. Søsteren min har også en sånn.. og den er bitte liten;) Veldig nydelige hunder! Ønsker meg en sånn til.. de er så fine;)

Eneste abret kan være at de bjeffer litt.. kan skjære litt i ørene av og til.. men det er det verdt;)

Hvor har dere tenkt å kjøpe hen?

He he så merkelig, vi skal også kjøpe i Tomter...[:D][:D] Har de bare store japanere?

ORIGINAL: Melody

Vi fikk ei lita Rottweiler-tispe i slutten av juni og babyen kom i midten av juli. Det har gått kjempefint! Vi lar aldri valpen og babyen være alene, men passer på at de får hilse og være sammen under tilsyn. Hunden aksepterer babyen fullt ut og er veldig forsiktig og nysgjerrig - er også ekstremt opptatt av å passe på "lillesøsteren" sin, spesielt når hun ligger ute i vogna og sover. Det skal sies at det var veldig slitsomt - hadde aldri klart det om ikke mannen min hadde ferie/fri fra jobb den første tiden. Men det er absolutt verdt det!

Vi hadde rottweiler i blandings hunden vår og den var veldig til å passe på og skulle vokte hele tiden... Det syns jeg ble slitsomt. Men det er jo litt søtt også da, de er ekstremt fine

Hei igjen;)

Det kullet jeg kjøpte fra var det i alle fall bare store hannhunder.. Tispene er jo en smule mindre... Tror det bare er en oppdretter i Tomter.. så det er nok samme.. Furulund...?

Vet ikke helt om de bare har store.. men jeg synes de er de fineste.. Jeg bruker ikke min til utstilling.. bare kosehund[:D] men har gjort det èn gang, og da fikk han beste prisen[;)] Broren hans vant masse.. Men vil du ha en stor japansk spisshund så er det viktig å kjenne rasen litt.. sånn at du vet hvordan en stor japaner ser ut som valp;) Søsteren min skulle ha en ENDA større hund enn min.. hehe.. men den gang ei.. det ble en bitteliten en.. Og det var stor forskjell på min søsters valp og min..

Ja det er Towadas kennel, de heter vel Furulund. Vi vil ha en passe stor hannhund vi da. Ikke for stor [:D]. Godt å høre at dere er fornøyde med rasen. Gleder oss kjempemasse til å bort å kikke til torsdag. Da er valpene 3 uker bare.....[:D]

Åh, hellandussen;) 3 uker ja.. Husker når jeg dro for å kjøpe min.. da kom han mot meg i full fart.. så ut som en hvit ullball[;)]... Kanskje de fortsatt har broren hans der.. Du kan jo spørre.. husker ikke hva han het, men min heter Chamino og bor på Siggerud.. da husker de nok meg.. Han er blitt 6 år han nå da..

Han er en stor hannhund på 39 cm høy.. ikke så veldig høyt i hunderaseverden.. men høy til å være Japaner [:)] 

Hvor mye tar de for Japanerne nå? Vet du det?

ORIGINAL: Heddaholm

Åh, hellandussen;) 3 uker ja.. Husker når jeg dro for å kjøpe min.. da kom han mot meg i full fart.. så ut som en hvit ullball[;)]... Kanskje de fortsatt har broren hans der.. Du kan jo spørre.. husker ikke hva han het, men min heter Chamino og bor på Siggerud.. da husker de nok meg.. Han er blitt 6 år han nå da..

Ja de ser jo nesten ut som en liten isbjørn... Hva kikker mann etter hvis mann vil ha en liten/ halv stor japaner da? vet du? De ser kanskje det de oppdretterne..[:D][:D] . Har aldri vært borte i den rasen før, men har lenge vært fasinert av de [:D]. Vannvittig pene. Skal høre om de husker hunden din jeg.. Prisene ligger på 9000 nå. Men vi skal kjøpe fra et kull som ikke blir reg. pga tyvparring på en godt voksen tispe. Så vi får da uten stamtavle til 5000. Skal bare ha den som kosehund vi.
Han er en stor hannhund på 39 cm høy.. ikke så veldig høyt i hunderaseverden.. men høy til å være Japaner [:)] 

Hvor mye tar de for Japanerne nå? Vet du det?

Ble inni boblen din den...[:D]

Det hadde jeg gjort også;) Så lenge man ikke skal bruke den til utstilling så spiller det ingen rolle med stamtavle. Jeg kan bare sammenligne med min søsters valp og min egen.. og da så jeg stoor forskjell. min var rund og hadde masse masse pels samt at han var litt rund som en ball og han ble stor, mens søsteren mins sin var ganske lang, liten pels.. og han ble liten.. nesten mindre enn tispene blir.. Da synes jeg det blir litt stusselig igjen jeg..

Nico tror jeg broren til Chamino (min) heter.. og han har de nok enda.. er født 080506. Han er stor.. litt større enn min.. Mener Nico er ca 40-41 cm høy.. litt for høy til å være Japaner i forhold til utstillinger... men han har alikvel vunnet masse. Moren til Chamino var ikke noe fin.. så aldri faren.. men Chamino ble et prakteksemplar[:D]

Egentlig rart du har valgt den rasen.. ikke for det... den er KJEMPEFIN:), men er så få av den her nede.. nesten ingen som har sett en sånn før når de får se min.. alle blir fasinerte.. nettopp pga at den er så hvit og fin:) Jeg hadde aldri hørt om rasen før jeg så den i en hundebok.. så så på tekstv og så at i Tomter skulle de selge 1.. og da var det kjappt ut der og kjøpe min.. Noe jeg ikke har angret på et sekund;)  Hvor er dere i fra? Har du sett mange Japanere?

To av kollegaene til sambo har  den rasen, og de skryter veldig av den. Også har ikke jeg vært så glad i små hunder, helt til jeg så denne for en stund side [:D]. Liker at det masse pels, liker å stelle pels også. Hae tidligere hatt 2 persere og de krevde sitt stell også [:D]. Jeg er ganske så fasinert av japaneren. Ja tror de har en valp som heter nico der ja...Mener og ha sett det på hj.siden dems.

Back
Topp