Valp og baby

Btw. Så utrolig fine og mørke terver du har! :happy: Hvor er de fra?
Ååh, heldig! Thunderwolf`s Braveheart er en av mine favoritt terver!
Btw. Så utrolig fine og mørke terver du har! :happy: Hvor er de fra?
Tusen takk :) Hannhunden vår er veldig mørk, verdens fineste selvfølgelig :D Bare synd han bare har en testikkel "/
Begge to er fra Kennel Nadjarah :)

Folk er jo forskjellige, jeg liker hannhunder bedre fordi jeg liker ikke den "bitchingen" til tispene. Forje hunden var også en hormonbumbe når tispene hadde løpetid et par år. Også var det helt greit, siste årene var han helt gal men kun de 3dagene løpetiden var på det værste! Men når jeg snakker med andre sier de fleste at de syntes tisper er lettere

Derfor tenkte vi å prøve hannhund for de vi syntes det var litt slitsomt med tisper, men etter to år med hannhund så synes vi tipser er lettest :p haha
Men uansett så er de jo flotte begge kjønnene, men som oss mennesker så er det forskjell på kjønnene hos de også [emoji1]
Så godt å høre at dine hannhunder har roet seg ved løpetiden etterhvert, vi hadde en runde nå og den var slitsom. Han spiste ikke, pep og ulte fikk ikke roen stakkar. Så vi var inne på kjemisk kastrering siden han plagdes så mye, men vi vil avvente å se :) Og nå er det ferdig og han er verdens fineste igjen. Så er det så gøy med lærevillige hunder, som ivrer i treningen.
Tror ikke du skal bekymre deg over å få hund og baby, du har erfaring, er forberedt og vet at en hund trenger mer enn kun en luftetur.
Tror det går fint jeg :)

Ååh, heldig! Thunderwolf`s Braveheart er en av mine favoritt terver!

Tusen takk :) Hannhunden vår er veldig mørk, verdens fineste selvfølgelig :D Bare synd han bare har en testikkel "/
Begge to er fra Kennel Nadjarah :)
Stor oppdrett å greier :) Jeg elsker mørk terv, er jo såå nydelig, haha men det er kanskje derfor jeg skal ha groenendael igjen :hilarious: dumt at den vare har en testiklel da. Har du stilt den andre mye?:)
Veldig fornøyd med Thunderwolf, føler meg ganske heldig ja! Måtte tross alt skrive "søknad" men altså det var bare 19spørsmål jeg måtte svare på for å se om jeg var "kvalifisert" haha :hilarious: stor interesse for det kullet tydeligvis.

Derfor tenkte vi å prøve hannhund for de vi syntes det var litt slitsomt med tisper, men etter to år med hannhund så synes vi tipser er lettest :p haha
Men uansett så er de jo flotte begge kjønnene, men som oss mennesker så er det forskjell på kjønnene hos de også [emoji1]
Så godt å høre at dine hannhunder har roet seg ved løpetiden etterhvert, vi hadde en runde nå og den var slitsom. Han spiste ikke, pep og ulte fikk ikke roen stakkar. Så vi var inne på kjemisk kastrering siden han plagdes så mye, men vi vil avvente å se :) Og nå er det ferdig og han er verdens fineste igjen. Så er det så gøy med lærevillige hunder, som ivrer i treningen.
Tror ikke du skal bekymre deg over å få hund og baby, du har erfaring, er forberedt og vet at en hund trenger mer enn kun en luftetur.
Så bra at du tror det går bra :) men er mitt første barn så føler jeg har mye mer å lære der, vet lissom ikke hva jeg har i vente mer frøkna. Hvor lenge var hunden din urolig under løpetiden? Stiller du den ut? Hva slags rase er det? :happy:

Stor oppdrett å greier :) Jeg elsker mørk terv, er jo såå nydelig, haha men det er kanskje derfor jeg skal ha groenendael igjen :hilarious: dumt at den vare har en testiklel da. Har du stilt den andre mye?:)
Veldig fornøyd med Thunderwolf, føler meg ganske heldig ja! Måtte tross alt skrive "søknad" men altså det var bare 19spørsmål jeg måtte svare på for å se om jeg var "kvalifisert" haha :hilarious: stor interesse for det kullet tydeligvis.
Jeg er jo venn med henne på facebook, og hun virker å ha ordentlige valpekjøpere :D Hadde også følt meg heldig om jeg fikk kjøpe derfra ^^

Tispen vår er bare 1,5 år, vi har stilt henne litt ja :) Hun fikk ofte BIR og en BIG plassering som valp, som voksen har hun fått alt fra gult til rødt med ck og res.cert. Men hun er veldig lita og tynn enda, og er derfor hun får så delt. Så nå skal vi vente litt med å stille til vi får henne opp i vekt tenkte jeg :) Hun trenger å legge på seg hvertfall 3kg! :p

Tispen vår er også fra et groenendael kull, begge foreldrene er svart, og hun var eneste terv valp i kullet av 7 :P Hannhunden vår er fra et kryssparringskull, far groenendael og mor terv. Det kom to stk, en terv og en groenendael i det kullet :P

Så bra at du tror det går bra :) men er mitt første barn så føler jeg har mye mer å lære der, vet lissom ikke hva jeg har i vente mer frøkna. Hvor lenge var hunden din urolig under løpetiden? Stiller du den ut? Hva slags rase er det? :happy:

Barna kommer jo i selvstendighets alderen, og det kan være utfordrende det. Men det er det jo uansett om du har hund eller ikke :)
Ville ikke bekymret meg for det.
Han var urolig lenge nå, tror han holdt på i nærmere 14 dager jeg. Det er første gang han har reagert slik, så håper det ikke skjer igjen for det var veldig stress for han. Er jo ung hund enda, er litt over to år.
Nei, vi stiller ikke ut. Det har vi ikke tid til med tre barn og to i jobb :p haha

Jeg er jo venn med henne på facebook, og hun virker å ha ordentlige valpekjøpere :D Hadde også følt meg heldig om jeg fikk kjøpe derfra ^^

Tispen vår er bare 1,5 år, vi har stilt henne litt ja :) Hun fikk ofte BIR og en BIG plassering som valp, som voksen har hun fått alt fra gult til rødt med ck og res.cert. Men hun er veldig lita og tynn enda, og er derfor hun får så delt. Så nå skal vi vente litt med å stille til vi får henne opp i vekt tenkte jeg :) Hun trenger å legge på seg hvertfall 3kg! :p
Annelie er fantastisk altså! Føler meg veldig heldig! Resultatene er jo veldig forskjellige fra dommer til dommer også, min forje ble champion på første utstillingen(NKK) etter han fylte 2år, gikk bare å ventet på alderen. Han gjorde det generelt veldig bra på utstillinger, blei best i rasen i Østerrike og i Danmark fikk han sin eneste blå sløyfe! Så er jo veldig forskjellig! Vell og merke var det kun en som dommeren dømte den dagen som fikk rødt, det var en grå terv. Kjenner du Annelie godt?

Annelie er fantastisk altså! Føler meg veldig heldig! Resultatene er jo veldig forskjellige fra dommer til dommer også, min forje ble champion på første utstillingen(NKK) etter han fylte 2år, gikk bare å ventet på alderen. Han gjorde det generelt veldig bra på utstillinger, blei best i rasen i Østerrike og i Danmark fikk han sin eneste blå sløyfe! Så er jo veldig forskjellig! Vell og merke var det kun en som dommeren dømte den dagen som fikk rødt, det var en grå terv. Kjenner du Annelie godt?
Ja, vi har fått mye forskjellig fra dommerne. De fleste liker henne veldig godt, men alle kritikkene sier hun ikke er ferdig og at hun er tynn :P Grå terv er drømmen min, er de jeg liker best, men farge betyr jo egentlig ikke så fryktelig mye! Vi har vært heldig å fått veldig trygge, stabile og sosiale hunder, og det betyr ganske mye for meg! Hva het den du hadde? :)

Nei, jeg har aldri møtt henne. Er kun venn på facebook pga belgerinteressen. Men følger med oppdrettet hennes da jeg liker hundene hennes veldig godt, og jeg ønsker å drive med oppdrett selv en dag :)

Ja, vi har fått mye forskjellig fra dommerne. De fleste liker henne veldig godt, men alle kritikkene sier hun ikke er ferdig og at hun er tynn :p Grå terv er drømmen min, er de jeg liker best, men farge betyr jo egentlig ikke så fryktelig mye! Vi har vært heldig å fått veldig trygge, stabile og sosiale hunder, og det betyr ganske mye for meg! Hva het den du hadde? :)

Nei, jeg har aldri møtt henne. Er kun venn på facebook pga belgerinteressen. Men følger med oppdrettet hennes da jeg liker hundene hennes veldig godt, og jeg ønsker å drive med oppdrett selv en dag :)
Sender deg pm :hilarious:

Haha ja mine hannhunder har vært så slitsomme at jeg har bestemt meg for at neste hund blir en tispe! Den jeg har nå er komplett idiot pga tisper, og siden han er 8 år kan jeg ikke regne med at det blir bedre...:(

Valpen kommer fra brukt og show linjer, faren har trent noe ipo, moren har konkurrert i lydighet og bruks(men hun er også besøkshund for rødekors). Jeg er veldig vandt med hund og har hatt 4 belgere før så det går nok bra mtp rasen :) puberteten har jeg ikke lagt noe særlig merke til med noen av de tidligere hundene, er på sosialisering en dag i uka, pluss at de rundt oss har hunder. Har aldri lagt merke til at de trenger noe mer mosjon under puberteten enn ellers?
Retrievere og staff er gjerne en del mer slitsomme til de bikker 2 år, og har en mer tydelig pubertet. Hadde tenkt at de var større issue enn en hund som er mer i vater hele veien.

Jeg tror også at det er en relativtårlig ide å være førstegangs hundeeier i småbarnstida, men vet man hva man gjør er det ikke et problem for de fleste.

Retrievere og staff er gjerne en del mer slitsomme til de bikker 2 år, og har en mer tydelig pubertet. Hadde tenkt at de var større issue enn en hund som er mer i vater hele veien.

Jeg tror også at det er en relativtårlig ide å være førstegangs hundeeier i småbarnstida, men vet man hva man gjør er det ikke et problem for de fleste.
Har hatt 5hunder i løpet av livet, tre av de er samme som jeg skal ha nå, så er ikke førstegangs hundeeier :p men er førstegangsmamma så føler meg mer utrygg på hva jeg har i vente der!

Ikke helt det samme da, men vi hadde en kattunge når vi fikk poden. Hun krevde veldig mye oppmerksomhet og måtte følge med da hun ikke var helt stueren (kattetiss lukter skikkelig..) og veldig rampete av seg om hun ikke fikk oppmerksomhet når hun ville ha. Det var slitsomt. Min mor og far fikk valp rett etter jeg ble født, hun sa ALDRI mer skulle de ha valp i en lik situasjon [emoji14] å bure inne en valp var uaktuelt for de og de angret på at de ikke fikk gitt den oppmerksomheten og heller ikke fikk startet med disiplin (snakker ikke om å slå valpen her eller være stygg mot den, men korrigering ved dårlig oppførsel osv). Jeg var veldig var på lyder som baby, og den gneldrete valp gikk ikke så fint. Endte med at de byttet på hvem som tok seg av hvem. Mamma hadde meg, pappa hadde valpen også byttet de. Først da gikk det seg til. Pappa hadde med valpen på jobb også.. [emoji14]

Back
Topp