Valmed graviditetstest

Mimmie

Gift med forumet
September To Remember 2022
Utmarsj 2024
Noen som har erfaring med disse graviditetstestene kjøpt hos Boots Apotek? Vi prøver ikke. Jeg fødte for bare 3 mnd siden. Jeg fullammer (inkl. flere ganger om natten) og har ikke fått tilbake mensen enda. I tillegg har vi bare hatt samleie én gang etter fødsel. Jeg husker ikke når det var, men det er hvert fall mindre enn fem uker siden. Altså liten sannsynlighet for graviditet, men tenkte jeg skulle ta en test for sikkerhets skyld i dag før jeg drakk litt champagne fordi jeg har kjent på litt bekkensmerter siste to nettene. (Hadde mye bekkensmerter i forrige svangerskap). Har også hatt litt menstruasjonslignende murringer.

Jeg tok en test litt i hui og hast i dag ettermiddag mens jeg gjorde meg klar for nyttårsbesøk og forventet negativ resultat. Den så også negativ ut (men væsken hadde ikke trekt gjennom hele vinduet enda, men kunne se kontrollstreken) så jeg fortet meg å kaste den. Jeg tok en ny titt nå flere timer senere og ser en tydelig strek. Er enda tydeligere enn på bildene. Jeg vet testen ikke er gyldig så lenge etter, men nå ble jeg litt nervøs og kjenner på litt blandede følelser..

Hva tenker dere? Får vel svar om å ta ny test, og det må jeg vel. Men har uansett ingen liggende og er bortreist på familiebesøk så får ikke testet med det første. :oops:
6A3EAE3D-F189-44C2-8B9D-5951788D6DF9.jpeg
6B1B3F67-9D3D-48A6-87C7-5FFFCB8D5BD3.jpeg

Noen som har erfaring med disse graviditetstestene kjøpt hos Boots Apotek? Vi prøver ikke. Jeg fødte for bare 3 mnd siden. Jeg fullammer (inkl. flere ganger om natten) og har ikke fått tilbake mensen enda. I tillegg har vi bare hatt samleie én gang etter fødsel. Jeg husker ikke når det var, men det er hvert fall mindre enn fem uker siden. Altså liten sannsynlighet for graviditet, men tenkte jeg skulle ta en test for sikkerhets skyld i dag før jeg drakk litt champagne fordi jeg har kjent på litt bekkensmerter siste to nettene. (Hadde mye bekkensmerter i forrige svangerskap). Har også hatt litt menstruasjonslignende murringer.

Jeg tok en test litt i hui og hast i dag ettermiddag mens jeg gjorde meg klar for nyttårsbesøk og forventet negativ resultat. Den så også negativ ut (men væsken hadde ikke trekt gjennom hele vinduet enda, men kunne se kontrollstreken) så jeg fortet meg å kaste den. Jeg tok en ny titt nå flere timer senere og ser en tydelig strek. Er enda tydeligere enn på bildene. Jeg vet testen ikke er gyldig så lenge etter, men nå ble jeg litt nervøs og kjenner på litt blandede følelser..

Hva tenker dere? Får vel svar om å ta ny test, og det må jeg vel. Men har uansett ingen liggende og er bortreist på familiebesøk så får ikke testet med det første. :oops:Vis vedlegget 395809Vis vedlegget 395810
Jeg tenker at du sannsynligvis er gravid, men at det dessverre ikke er så mange andre måter å få bekreftet det enn å ta en ny test. Den KAN jo være defekt, men det er uhyre sjeldent!

Har ingen erfaring med den type test.

Enige med Snooze over her. Tenker også at sannsynligheten for at du er gravid er stor.
Men samtidig har du jo ikke lest av testen innenfor tiden.

Hold oss oppdatert da, når du får testet på nytt :)

Takk for innspill. Har ikke turt å fortelle det til noen enda så greit å lufte litt tanker på anonymt forum. Vi har ikke snakket ordentlig om vi ønsker flere barn senere, men mannen har egentlig vært veldig tydelig på at det er mer enn nok arbeid med de to vi har nå. Jeg har vært litt ambivalent. Hadde hvert fall ikke planlagt så tidlig i tilfelle. På en måte hadde det jo vært fint så hadde jeg sluppet å ta en avgjørelse. :p Er jeg faktisk gravid er nurket hjertelig velkommen selv om det blir litt logistikkutfordringer og endring av planer vi har.
Får samtidig dårlig samvittighet for at jeg drakk litt vin og champagne i går dersom jeg faktisk er gravid. :confused:

Mener jeg har lest flere fått falske streker på disse..??

Jeg tenker at i utgangspunktet skal det ganske mye til å gå eggløsning før 3mnd etter fødsel. Personlig har jeg ikke vært ferdig med renselsen 100% innen da engang. :P I tillegg til fullamming, så burde jo sjansene være lav.. men er selvsagt ikke umulig. Jeg ville ikke stolt på denne testen helt og holdent uansett, og heller tatt ny test. Hvis du er gravid, vil du nok få en tydeligere strek om et par dager, uansett. :)

Jeg tenker at i utgangspunktet skal det ganske mye til å gå eggløsning før 3mnd etter fødsel. Personlig har jeg ikke vært ferdig med renselsen 100% innen da engang. :p I tillegg til fullamming, så burde jo sjansene være lav.. men er selvsagt ikke umulig. Jeg ville ikke stolt på denne testen helt og holdent uansett, og heller tatt ny test. Hvis du er gravid, vil du nok få en tydeligere strek om et par dager, uansett. :)
Ja, vet det er liten sannsynlighet men likevel mulig forde. Jeg stoler heller ikke på testen foreløpig siden jeg rotet sånn med å kaste den forhastet og så lese den av på nytt så sent.
Nå var det nettopp mye friskt blod på papirer da jeg var på do. Kanskje det er en kjemisk graviditet?

Jeg tenker at i utgangspunktet skal det ganske mye til å gå eggløsning før 3mnd etter fødsel. Personlig har jeg ikke vært ferdig med renselsen 100% innen da engang. :p I tillegg til fullamming, så burde jo sjansene være lav.. men er selvsagt ikke umulig. Jeg ville ikke stolt på denne testen helt og holdent uansett, og heller tatt ny test. Hvis du er gravid, vil du nok få en tydeligere strek om et par dager, uansett. :)
Jeg hadde eggløsning 3 uker etter fødsel begge gangene, mensen etter 5 uker:confused005:hilarious: Fullammet første og andre var flaskebarn, så fult mulig:hilarious:

Jeg hadde eggløsning 3 uker etter fødsel begge gangene, mensen etter 5 uker:confused005:hilarious: Fullammet første og andre var flaskebarn, så fult mulig:hilarious:

Ja, det er ikke umulig. Men sjeldent likevel. :P

Irriterende med tester som gir falsk positiv. Jeg har aldri opplevd det før, men har heller aldri prøvd dette merket før.

Ja, det er det. RFSU har jo også gitt veldig synlige streker uten å være positiv.. stoler kun på babyplan og make sure generelt, og aldri på svake streker. Det må i så fall være på flere tester, ikke bare én svak strek; da det plutselig er noen som får sterke skygger på alle slags tester..

Ja, det er det. RFSU har jo også gitt veldig synlige streker uten å være positiv.. stoler kun på babyplan og make sure generelt, og aldri på svake streker. Det må i så fall være på flere tester, ikke bare én svak strek; da det plutselig er noen som får sterke skygger på alle slags tester..
Synes streken så rosa ut og ikke grå. Jeg har Babyplan tidligtest hjemme som jeg skal få prøve å få tatt i kveld. Opplevde ikke skygge på de i forrige prøvetid.

Synes streken så rosa ut og ikke grå. Jeg har Babyplan tidligtest hjemme som jeg skal få prøve å få tatt i kveld. Opplevde ikke skygge på de i forrige prøvetid.

Ja, det synes jeg og. Men rfsu har gitt fine rosa streker, og fremdeles være negative. Var jo en tråd her hvor noen fikk rosa strek på en sånn, og negativ blodprøve/ikke gravid.
Så, det er noen som får rett og slett falsk positiv. Ikke skjønner jeg at det skal gå an, men jeg greier ikke selv å stole på testene før flere viser strek, eller streken er ganske sterk. ><

Hvordan gikk det?
Blødningen tok seg opp samme dag og jeg har blødd ganske kraftig. Tok likevel en test fra Babyplan jeg hadde liggende da jeg kom hjem søndagskveld. Den var negativ. Er nok altså ikke gravid. Enten er dette første menstruasjon og testen lørdag var «falsk positiv» eller så var det rett og slett en kjemisk graviditet. Sist fikk jeg ikke mensen før 9 mnd etter fødsel.

Blødningen tok seg opp samme dag og jeg har blødd ganske kraftig. Tok likevel en test fra Babyplan jeg hadde liggende da jeg kom hjem søndagskveld. Den var negativ. Er nok altså ikke gravid. Enten er dette første menstruasjon og testen lørdag var «falsk positiv» eller så var det rett og slett en kjemisk graviditet. Sist fikk jeg ikke mensen før 9 mnd etter fødsel.

Er ikke uvanlig med kraftig menstruasjon etter fødsel generelt.. Og, vet ikke om du har tatt koronavaksinen før eller under graviditet, men det kan visst også påvirke mengden. Jeg tok under graviditet sist, og da jeg "endelig" fikk menstruasjon igjen etter fødsel, så var den så kraftig at det rant overalt. Blødde gjennom alt mulig, selv med største menskopp som er å oppdrive, og det kunne gå bare 1-2 timer.
Måtte tilslutt få blødningsstillende tabletter, og begynne på jerntilskudd.

Forøvrig. Jeg også fikk en slags blødning jeg trodde var mensen rundt den tiden. Ca 3mnd etter fødsel.
Men så fikk jeg ikke mens igjen før 4 mnd deretter (når baby var over 7mnd). Så kan vel også bare være.. en ekstra blødning. :P

Back
Topp