vallergan

Det er snakk om et lite barn her. Da bruker du ikke ord som søvnproblemer e.l.
Ikke noe robot som man kan sette start og stopp på.
Ville aldri startet å gitt slikt til et menneske som har hele livet foran seg.

Dette må være kødd...[&:]

hei, eg beglage virkelig for eg spurte etter råd!!! de var legen min så anbefalte de, eg og valgte å høyre på legen. beklage at eg gjorde de.

og eg er ikkje inn på her 24/7 så eg kan desverre ikkje svare me ein gang.

ORIGINAL: elisabethl

hei, eg beglage virkelig for eg spurte etter råd!!! de var legen min så anbefalte de, eg og valgte å høyre på legen. beklage at eg gjorde de.

Kan ikke fatte og forstå hva slags grunnlag han har for å gi det til en baby på 3 mnd. Ihvertfall ikke når man ikke vet hva slags effekt det kan ha på spebarn. Det er normalt at en baby på den alderen trenger hjelp til å sovne, og det er ihvertfall normalt at de ikke sover mer enn maks 5-6 timer på natta før de våkner og vil ha mat. Det er de "unormale" babyene som sover nata gjenom når de er så små...

En ting er nå at legen ga de til deg (inkompetent lege uten tvil, hadde aldri stolt på en lege som skrev ut og anbefalte noe sånt) men at DU kan tenke at et lite barn på 3 mnd har søvnproblemer fordi han ikke sover hele natten???????????????????????????????????????????? DET kan du ikke skylde på legen for..... Les litt mer om spedbarn du før du går til legen neste gang, kan hende du finner ut at det er helt normalt for sånne små å ikke sove gjennom natten.......................

jeg bare skjønner ikke legen din...det er ikke å anbefale til spebarn/barn under 2år og hvorfor han da har skrevet det ut til en baby på3mnd synes jeg er sykt. jeg har selv sett åssen min unge blei av det og selv prøvd det og jg kommer aldri til å ha det i mitt hus igjen som sovemedisin i hvertfall.

grunnen til at vi fikk det var at emilie som var 1år sov 2-3 timer på natten noe som faktisk er uvanlig i den alderen..men unger på 3 mnd har ikke søvnmønster.

hei, nokon som har prøvd vallergan på spebarn? funke de? har ein hutt på 3 månder så er vedlig urolig og våken om nettene. fekk de på resept i dag hos legen.

Du må ikke finne på å gi en 3mnd gammel baby sovemedisin!klart han er våken på natta,han er 3mnd!

blir iritert over at leger skriver det ut til barn jeg[:@]

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

vil bare si deg en ting...prøv den selv..det gjorde jeg,og det var da vi kuttet den ut..bare smaken er helt jævli,og har aldri følt meg så "full" før.

vallergan er ett stoff som blir brukt på rusmisbrukere på avrusning så de får sovet seg igjennom natten...[&o]

men de er et antihistamin. å som de fleste antihistaminer såå har de en bivirkning som gjør at man kan bli trøtt av den.
men før  og i flere land hvo de ikke har så gode trygde ordninger som norge, gir de vallergan som allergi medisin.

hvorfor beklager du deg for at du spurte om råd??
alle kan da gjøre det!
og folk her inne har da bare svart på det du spurte om.

kan jeg gi vallergan til ungen minpå 3 mnd?

NEI det burde du ikke.

hei, nokon som har prøvd vallergan på spebarn? funke de? har ein hutt på 3 månder så er vedlig urolig og våken om nettene. fekk de på resept i dag hos legen.

Tør du virkelig gi det til en så liten unge?
Tror jeg ville tenkt meg om både 20 og 30 ganger, og gjør som noen av de andre her har skrevet, prat med en barnelege. Og med tanke for den lille, det er jo slitsomt for han også å ikke sove om natten, igjen: TØR DU VIRKELIG??

Ikke for å kritisere deg eller noe, men det er temmelig sterke preparater, som ikke burde bli gitt til så små barn!!

Sorry ,denne klaer jeg ikke tro på! Mine barn har begge fått vallergan ,av lege - men ikke før de var over året ,og som en kombinasjon av sovemedisin/allegimedisin.. Da min sønn var 13 mnt veide han 14 kg ,og hadde dosering 0,25 ml.
Et tre mnt. gammelt barn får ikke vallergan av en lege som sovemedisin. Nekte å tro deg - du skal lage krangel!

Det forunder meg ikke at legen har skrevet ut det nei.. Hadde aldri i VERDEN gitt barnet mitt det. En liten unge på 3 måneder som sover urolig?  Det er vel ingen barn på 3 måender som ikke sover urolig... Det er jo helt normalt. man skal ve for svarte ikke dytte i de sovemedisnin fordet!
Vær så snill å ikke gi barnet ditt dette... Det vil dope ned ungen din sånn at han sover.
Han er jo bare 3 måneder stakkars...

E har prøvd dissa. Å e ville aldri latt mitt barn ta dei. E fikk først dei sterkeste sovetabelettane e kunne få me legen, tok dei men neij da fikk e ikkje sove. Men når e fikk dissa vallergan, tok e 2 stk å e sovna på 15. Å ditta e tab til små barn, syns de hva kjempeskummelt e. Pluss e blei ganske så hekta av dei etter ei stund. 

Du kommer til å takle morsrollen dårlig viss du sliter allerede nå. Du burde heller få hjelp til litt avlastning. For når alt kommer til alt, er det du som sliter og ikke babyen din. Man kan ikke forvente søvnhygiene til små spedbarn.

eg ga sønnen min vallergan når han va rundt 9-10 måneder..å igjen når han va rundt 14 måneder..[&:]
fyste gang slutta eg itte bare någen dager, fordi han ikje sov någe bedre...[&:]
va siste utvei, å gjorde det i samråd med legen min...[:-]
like virkelig ikje å gi någen medisiner, å kjenne det i dag det kanskje ikje va det besta..[&o]
så hvis eg va deg ville eg tenkt meg veldig godt om før du bestemme deg for å gi mediisiner t ein så liten baby...

Kjære alle sammen!!
Vil ikke trakke på noen, så er det sagt!

Jeg mistet REM søvnen min for mange år siden. Etter 5 år uten skikkli søvn skrev legen ut vallergan til meg. Det var jo deili de...å få sove.....MEN OVERHODE IKKE DEN HANGOVER`N MAN HAR TIL LANGT PÅ ETTERMIDDAGEN!!!!
Det er forferdeli slitsomt på karre seg jennom dagen når men bare vil sove.

Jeg kuttet ut vallergan i fjor når vi bestemte oss for å få barn.
Jeg har mistet en del av søvnen min ijenn, men herregud kor godt det er å slippe å føle seg ned-dopa halve dagen!!!!!!!

Jeg har selv en sønn som i dag er 6 år
dei første 9 mnd av livet sitt skreik han 22 tima i døgnet, sov 2 i utmattelse, så var de på an ijenn
KOLIKK, sa legen
Sløve foreldre, sa fysioterapauten når gutten va 5 mnd å ikke klarte å løfte haude.
Låsning siden fødselen kunne kiropraktor fortelle!! Da var gutten 9 mnd, hadde enda ikke sove ei natt, hode var skeivt å gutten hadde sprutbrekninga! (var jennom en heil haug med blodprøver på stakkars gutten, for legen mente de kunne være noe mat han reagerte på)

Kiropraktoren hadde rett!! etter noen behandlinger bynte gutten å bli bedre[:)]
Å fikk endeli sove stakkarn....

Jeg vil anbefale alle som har barn med kolikk, sprutbrekninger, urolig søvn, problemer med søvn osv om å ta kontakt med kiropraktor!!!
E der ingenting så jør dei heller ikke nokke!!!!!! å dei får anna behandling enn oss voksne[:)]
De e så verdt å prøve

Babya på 3 mnd er ofte urolige
det kan skylles mye
kansje for lite melk?
kansje låsning?
kansje vanli rotetid som noen har?
kansje kolikk?
kansje luftsmerter?
kansje babyn bare vil ha varme, nærhet, kos?
kansje våt bleie?
eller at babyn enda ikke har funne si rytme.... det kan være mye

men se tiden an, ikke dop ned barnet på vallergan!! jeg har hatt det stoffet i kroppen i 3 år, aldri mer!!!!

håper noen leser dette og tar det med seg videre og kan dele med andre
jeg vet av erfaring at verken lege, helsesøster, fysioterapaut, spesialister på sykehus osv ikke alltid har rett.... dei e bare menneske som oss andre.

håper min erfaring kan hjelpe andre[;)]

Klem!!

Kjære frustrerte,nybakte mamma.

Barn på 3 mnd sover ikke natten igjennom.Slikt slit sliter mange mødre med i opp til ett år(om ikke mere!)
Det er HELT SIKKERT en grunn til at barnet ditt skriker,og hvorfor lamme h*ns måte å prøve å fortelle deg det på?
Er vel ikke smertestillende den medisinen?

Ikke gi h*n den,finn heller ut HVA som er galt.

Hadde det vært mitt barn hadde jeg funnet ut av problemet,ikke hvordan jeg kunne ignorert det.

Jeg kan ikke fatte at noen vil dytte i ungen sin dette her! Dope ned barnet sitt?? HVORFOR??
Jeg blir skikkelig sint når jeg leser i denne tråden...
Hva så om ungen ikke sover bra om natta? Skulle gjerne fortalt dere min historie igjennom 2,5 år (orker ikke nå) og jeg har enda ikke gitt ungen min noe som helst av dop for å få han til å sove. Synes det bare er skikkelig drøyt. Tenk på ungen, ikke på dere sjøl. Uansett hvor sliten man er, så doper man bare ikke barna sine!
Blir lei meg og sint når jeg leser om folk som gir dette til barna sine.

fikk slike til min 3 åring pga utbrudd av atopisk eksem han fikk ikke sove ordentlig på natta. prøvde de en natt, kasta dritten, skal aldri gi det til noen av mine igjen. satt hele natta hos han. hørtes ut som han skulle kveles i sitt eget spytt, han måtte sove på siden. dette var en ekkel opplevelse. han sovnet så tungt at han ikke klarte å svelge unna spyttet sitt. men veit om andre som det har funket fint for, men er det ikke litt skummelt på de som er så små å ikke kan gi utrykk før om noe e galt. bare min mening da.

Back
Topp