Vallergan, erfaringer, anyone?

ORIGINAL: Inmari

Jeg har prøvd selv en gang for noen år siden. Fikk den fordi jeg ikke fikk sove pga intens kløe. Jeg tok 1 tablett på kvelden og var ikke menneske igjen før kl 5 på ettermiddagen dagen etter. Resten av pakka gikk i do.  

hehe, jeg måtte ta TRE sa legen, kan du tenke deg hvor ape jeg ble da [8D]

ORIGINAL: Dr.FeelBad

ORIGINAL: Vand

mamma måtte bruke det på meg noen ganger da jeg var lita...... jeg holdt det gående til langt utpå natten før jeg sovnet... Det som skjedde når jeg fikk vallergan var at jeg fremdeles holdt det gående, men ble døsig og svimmel - så det ble rett og slett farlig for meg.. (Ikke gunstig når jeg kom opp av sengen hele tiden)

Jeg har vært der du er nå, sov ikke en eneste natt før hun ble 2,5 år.. vil bare nevne kids-sleep, har du prøvd det?

Kids sleep har jeg ikke prøvd, hva er det? Har ikke hørt om det en gang[8|]

Nå har du ikke fortalt hva problemet deres er, men jeg kan kort oppsummere vårt:

Lillejenta vår sov ikke en eneste natt gjennom før hun var 2,5 år. Hun våknet uten grunn HVER time og skrek og ville opp, skulle ha mat osv osv osv! Det var ett mareritt og vi var på randen alle sammen! Har ei jente fra før, så vi hadde jo "babyerfaring"..

Redningen ble denne: http://www.lilleprinsen.no/product/469096/..KID'Sleep-bla.html

Etter en uke sov hun natten gjennom!! Fordi: Når hun våknet på natten sa jeg (og pekte på "kua" som vi har) at kua sover, da må du sove. Så la hun seg ned! Hun skulle også opp klokken 05 om morgenen, med dette snudde seg kjapt da vi bare pekte på kua og sa at det ikke var lov til å stå opp før kua sto opp! [;)]

Etter en ukes innkjøringstid var alt på plass! [:D] ANBEFALES! [:D]

ORIGINAL: ~September~

Sønnen min ble spinnvil av Vallergan. Han bruker Melatonin nå.

Melatonin hadde null funksjon, desverre!! Håper det hjelper dere [:)]

Så dumt da! Var det kapslene el. tabl?
Her må jeg variere dosen, noen ganger trenger han 2x3mg andre ganger 1,5 og så 1..

Kapslene.. Ja, lei meg for at det ikke gikk. Nå har han jo fått en dose Vallergan inatt, og sov 12,5 time i strekk.. aldri skjedd før.. Så JA det gjørm eg jo skeptisk, men TENK om det kan snu det dårlige mønsteret da !!!!!!!

mamma måtte bruke det på meg noen ganger da jeg var lita...... jeg holdt det gående til langt utpå natten før jeg sovnet... Det som skjedde når jeg fikk vallergan var at jeg fremdeles holdt det gående, men ble døsig og svimmel - så det ble rett og slett farlig for meg.. (Ikke gunstig når jeg kom opp av sengen hele tiden)

Jeg har vært der du er nå, sov ikke en eneste natt før hun ble 2,5 år.. vil bare nevne kids-sleep, har du prøvd det?

Nå har du ikke fortalt hva problemet deres er, men jeg kan kort oppsummere vårt:

Lillejenta vår sov ikke en eneste natt gjennom før hun var 2,5 år. Hun våknet uten grunn HVER time og skrek og ville opp, skulle ha mat osv osv osv! Det var ett mareritt og vi var på randen alle sammen! Har ei jente fra før, så vi hadde jo "babyerfaring"..

Redningen ble denne: http://www.lilleprinsen.no/product/469096/..KID'Sleep-bla.html

Etter en uke sov hun natten gjennom!! Fordi: Når hun våknet på natten sa jeg (og pekte på "kua" som vi har) at kua sover, da må du sove. Så la hun seg ned! Hun skulle også opp klokken 05 om morgenen, med dette snudde seg kjapt da vi bare pekte på kua og sa at det ikke var lov til å stå opp før kua sto opp! [;)]

Da skal jeg prøve det! [:)] Takk for tips! Probl. her er at han våkner alt fra 3- 15 ganger, og ofte er han bare våken i sånn 2-4 timer.. jeg har prøvd ALT for å få han til å sove igjen, men ingenting funker. Han er ikke ute etter mat, drikke eller kos. Sover ikke selv om jeg tar han i min seng f.eks. Føler det er håpløst [:(]

ORIGINAL: LittleJ.

Jeg har prøvd selv en gang for noen år siden. Fikk den fordi jeg ikke fikk sove pga intens kløe. Jeg tok 1 tablett på kvelden og var ikke menneske igjen før kl 5 på ettermiddagen dagen etter. Resten av pakka gikk i do.  

Hvis målet er å gå i hi, så oppnår man nok det da[8D] Tror jeg hadde sovet i minst 3 mndr da.

Da skal jeg prøve det! [:)] Takk for tips! Probl. her er at han våkner alt fra 3- 15 ganger, og ofte er han bare våken i sånn 2-4 timer.. jeg har prøvd ALT for å få han til å sove igjen, men ingenting funker. Han er ikke ute etter mat, drikke eller kos. Sover ikke selv om jeg tar han i min seng f.eks. Føler det er håpløst [:(]

AKKURAT sånn var det hos oss også!!! Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet på gangen og bare hørt på skriking[:'(] Og det har aldri gått å ta henne inn til oss, da var det kun turning!! Hun bare våknet uten grunn - derav navnet natteterroristen! [8D]

Men prøv en sånn klokke du, den er verd hver en krone for oss! [:)]

har brukt det selv, med hangover, og har brukt det på minsta da hun var ca 8 mnd...
hun hadde ikke klart å få til en 24timers døgnrytme, og måtte bysses i søvn hver kveld..
etter 10 dager på vallergan, la hun seg våken i sengen om kvelden, og våknet ikke før neste morgen,- hver natt!!
det skal også sies at hun slet med å få i seg mat, og allerede etter den første natten halverte hun tiden hun brukte på melkeflaska si, så det var så absolutt vært noen dager med litt mild hangover for hennes del!!

AKKURAT sånn var det hos oss også!!! Vet ikke hvor mange timer jeg har sittet på gangen og bare hørt på skriking[:'(] Og det har aldri gått å ta henne inn til oss, da var det kun turning!! Hun bare våknet uten grunn - derav navnet natteterroristen! [8D]

Men prøv en sånn klokke du, den er verd hver en krone for oss! [:)]

DET skal jeg! Som sagt, TAKK igjen! [:)] Greit å lufte seg på et sånt forum, for erfaringene til folk er ofte GULL verdt i forhold til legen sine råd f.eks.!!

ORIGINAL: solstråla

har brukt det selv, med hangover, og har brukt det på minsta da hun var ca 8 mnd...
hun hadde ikke klart å få til en 24timers døgnrytme, og måtte bysses i søvn hver kveld..
etter 10 dager på vallergan, la hun seg våken i sengen om kvelden, og våknet ikke før neste morgen,- hver natt!!
det skal også sies at hun slet med å få i seg mat, og allerede etter den første natten halverte hun tiden hun brukte på melkeflaska si, så det var så absolutt vært noen dager med litt mild hangover for hennes del!!

Takk for svar! Håper det snur her også, det hjalp jo allerede første natten, så håper for alt i verden dette løser problemet... Skal "bare" gå på det i 5 dager!

ORIGINAL: solstråla

Takk for svar! Håper det snur her også, det hjalp jo allerede første natten, så håper for alt i verden dette løser problemet... Skal "bare" gå på det i 5 dager!

Krysser fingrene for at dette hjelper på å komme inn i en god døgnrytme[:)][:)]
Du merker nok godt om han har hangover, man er nok ikke helt seg selv da.. men uansett så håper jeg at dette snur for dere snart[:)]

ORIGINAL: LittleJ.

Vet nøyaktig hvor "ape" vi snakker om [8D]
Fikk vannkopper som 18åring og fikk vallergan av legen. skulle begynne med maxdssn på 3 tabletter og så heller redusere hvis det blei for meget.
Etter å ha sovet 16 timer i en stol (blei pang slådd ut etter ca 1/2time) orka jeg aldri ta en til ;)

Vi er også desperate ettersom mini våkner nesten hver time hele natten. Fikk vallergan av legen, men turte ikke bruke den da det sto fra 2 år. Ba dermed om å få polaramine i stedet (samme virkestoff som i phenamin som ikke finnes lenger). Vi prøvde denne i 2 dager og begge nettene våknet mini hver 10. min i over 3 timer og ca hver time resten av natten. Ble altså MYE verre. Visstnok kan medisinen ha en oppkvikkende effekt i stedet for hos enkelte barn. Desverre er nok mini en av de.

jeg syns IKKE det hjalp noe...egentlig ikke så mye mer å si om det...og jeg har nektet å ta det i mot fra legen i senere anledning

Sønnen min ble spinnvil av Vallergan. Han bruker Melatonin nå.

Sign!
Vi har knallbra effekt av melatonin!

Desverre har vi dårlig erfaring med vallergan! Det funket ikke for oss devserre [&o]
Det var også siste utvei for oss, men til ingen nytte [>:] min snupp var også plaget med "hangover"
Hun var så slækk dagen etter, kunne sove i 4 - 5 timer i strekk midt på dagen [:-] så vi avsluttet "kuren" ganske raskt [;)]

Hei..

Jeg har noen spørsmål om bruk av Vallergan? Og jeg vil gjerne bare ha erfaringer fra de som HAR brukt Vallergan eller andre lignende preperat, og ikke en lekson av alle de som mener det er SÅ forferdelig.

Vi har iallefall fått det til gutten vår, og jeg kvir meg sånn for det. Men vi har ikke noen annen utvei, og har prøvd alt annet.. ting har pågått i et år, og både jeg og faren er helt på randen.. Men har noen erfaringer om hvordan barnet er "dagen derpå"? Har lest så mye, og vil gjerne høre hva folk har opplevd..

Jeg fikk det til gutten min på mandag: ) Han har vært våken til 12/1 vær natt no i 3 mnd. Jeg kvidde meg veldig til å gi han det. Men han fikk det 1 time før sengetid å la seg fint, han har litt luft i magen men utenom det så er alt helt fint: ) Å han har blitt en mer opplagt å blid gutt. Det kan brukes opp til 10 dager men gutten vår vise stor endring allerede så vi bruker det sikker bare noen dager til: ) Lykke til, det går så bra: )

Tusen takk for mange gode svar. Har fått mini hjem fra barnehagen nå, og han har hatt en HELT fin og vanlig dag i bhg, de merket ingen forskjell. Eneste er at han fått seg en god kvil på dagen da, men det er jo bare bra! [:)]

Så nå ma bare den dumme dumme samvittigheten forsvinne før den tar helt knekken på meg [:(]

Tusen takk for mange gode svar. Har fått mini hjem fra barnehagen nå, og han har hatt en HELT fin og vanlig dag i bhg, de merket ingen forskjell. Eneste er at han fått seg en god kvil på dagen da, men det er jo bare bra! [:)]

Så nå ma bare den dumme dumme samvittigheten forsvinne før den tar helt knekken på meg [:(]

Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet!
Sønnen min får melatonin hver dag, han trenger det for å sove. Du hadde jo ikke gitt til barnet ditt for ingenting..

Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet!
Sønnen min får melatonin hver dag, han trenger det for å sove. Du hadde jo ikke gitt til barnet ditt for ingenting..

Nei, og jeg prøver jo å overbevise meg selv at når jeg er 100 % sykemeldt fordi jeg er utslitt, og vi har prøvd i et ÅR... så er det jo en siste utvei. Men det er jo ikke noe gøy alikavel..

Men TAKK for sånne gode svar, det gjør godt! [:)]

Back
Topp