Valgresultatet

Lolo

Forumet er livet
Hva synes dere om valgresultatet da damer?

Lokalt gikk det som forventet, med noen justeringer i det jeg vil kalle riktig retning.

Nasjonalt var det interessant å se dets tore bildet synes jeg. Kjempevalg for AP, gjennombrudd for MDG. Regjeringspartier i tilbakegang. Kanskje det var lettere å sitte i opposisjon likevel? :p

Blir spennende med Oslo da, det ble det superjevnt. Interessant med dette de kaller jordskjelv i Tromsø, og kanskje ikke så overraskende at Høyre tapte tronen i Bergen?

For en gangs skyld et kommunevalg med litt futt i ;)

Så vidt jeg har fått med meg ble det ikke noe skifte her. Klager ikke selv om det ikke var akkurat det partiet jeg stemte på:-)

Og fremmøteprosent på under 60%?
Vet vi ikke hvor heldige vi er som får lov til å være med å bestemme....?

Den nasjonale trenden var påtagende her også, regjeringspartiene tilbake, AP frem, og mdg inn i kommunestyret.

Og ja, 55% oppslutning, hallo, elendig oppmøte!!!

Her var det totalt skifte, og litt over 59% oppmøte, som er vanlig for regionen. Vi er en av kommunene hvor 16 og 17-åringer får stemme på prøve, men det har altså ikke hatt noe å si for valgdeltakelsen. Blir spennende å se hvor mange under 18 som stemte :)

62% oppmøte i kommunen. Byttet fra AP til høyre i kommunen. AP har fylkeskommunen.
Jeg stemte ingen av dem.

Det er ikke avgjort i min kommune, men det ser ut til at det blir skifte :/ Ikke min vei.
Så nei, ikke fornøyd.

Og for et dårlig oppmøte!

Synes valgdeltakelse var kjempe lav denne gangen. I Bergen har de prøvd med stand på bybanestopp hvor man kunne forhåndsstemme, i tillegg til kjøpesenter. Tror vi trenger mange flere slike ting hvor folk kan stikke innom når de har tid.

Bra for AP at de tok Bergen, og ganske selvforskyldt av høyre at de tapte. Trist hvis regjeringen blir byttet igjen i 2017 for da får vi egentlig aldri se effekten av deres politikk.. Synes nordmenn er litt for utålmodige til tider :P

Jeg blir litt provosert av de som ikke stemmer jeg. Spesielt som en kollega av meg som jobber i nabobygget til der vi har kunnet forhåndsstemme. Han har ikke hatt tid i følge seg selv...

Ellers intet skifte i kommunen, AP driver videre.
Enig ellers med Ladyluna, regjeringen bør få noen år til for å faktisk få gjennomført det de ønsker.

Her ble det som jeg håpet:)
Men utrolig dårlig oppmøte, bare 53 %

Synes valgdeltakelse var kjempe lav denne gangen. I Bergen har de prøvd med stand på bybanestopp hvor man kunne forhåndsstemme, i tillegg til kjøpesenter. Tror vi trenger mange flere slike ting hvor folk kan stikke innom når de har tid.

Bra for AP at de tok Bergen, og ganske selvforskyldt av høyre at de tapte. Trist hvis regjeringen blir byttet igjen i 2017 for da får vi egentlig aldri se effekten av deres politikk.. Synes nordmenn er litt for utålmodige til tider :P
Jeg har dessverre sett nok av effekten til denne regjeringen. De har lagt ned sykehuset vårt og flere ting her blir sentralisert. Så for min del får de ikke noen flere år:p

Er godt fornøyd med skifte her. Og helt enig i dårlig oppmøte, skuffende..
Bedre å stemme blankt enn å ikke stemme i det hele tatt!

Er godt fornøyd med skifte her. Og helt enig i dårlig oppmøte, skuffende..
Bedre å stemme blankt enn å ikke stemme i det hele tatt!
Ja, det er nettopp det. Hvorfor da heller ikke stemme blankt. Det er ikke så mye styr å stemme hverken på valgdagen eller forhåndsvalget...

Jeg har dessverre sett nok av effekten til denne regjeringen. De har lagt ned sykehuset vårt og flere ting her blir sentralisert. Så for min del får de ikke noen flere år:p
Samme her! Trenger ikke se mere effekt. Tenker med gru på hva det neste innhugget blir i arbeidsmiljøloven, om de får enda 4 år.
Her gikk kommunevalget slik jeg hadde håpet :-)

Back
Topp