Valg av vogn- jeg gir opp

Chérie Petite Chérie Classic Duovogn 2017, kjøpte denne ny. Kan ikke verken skryte eller si noe negativ da jeg hadde simo vogn før, men denne virker lett å god. Og ikke minst kjempe fiiin♡♡

Har du prøvd denne ute? Vurderer den litt jeg også :p Har emmaljunga edge duo til denne og denne har mange av de tingene jeg liker ved emmaljunga.

Jeg sier altså ja takk begge deler jeg :D Har to vogner og kommer nok til å ha det igjen etterhvert. Men til baby som sover i bag på lange trilleturer, i ulendt terreng og i mye snø mener jeg fire faste hjul er det beste altså. Men det er fint å ha en vogn som er liten og lett sammenlagt (babyjoggervognene slås jo sammen på ett sekund) og som man kan svinse rundt med inne på kjøpesenter eller i sentrum. Og som KAN brukes ellers også (vi har hatt med babyjoggervogna i skogen altså)

Jeg er overbevist om at en hvilken som helst vogn med svingbare hjul, selv en til 13-14000 ikke hadde vært nok for oss de 5 månedene jenta vår hadde kolikk, og skreik når vi ikke gikk LANGE trilleturer, så vi gikk 10-15 km om dagen. I store snømengder og skogsveier, gjørme og grus. Og med Simo-vogna med god demping kunne vi ta skikkelig i også, humpe over fortauskanter, opp og ned trapper, trikkeskinner osv osv. Og når jeg satt utslitt på en benk eller en kafé kunne jeg enkelt «bounce»vogna opp og ned med dempinga. Veit man kan trille en vogn med svingbare hjul fram og tilbake, men trilling fram og tilbake var ikke nok for vår jente.

Har man en enkel baby som sover gjennom alt er sikkert en vogn uten noe demping til 3000kr alt man trenger. Men med vår erfaring forbereder vi oss :D

I området vi bor er kanskje 80% vogner med faste hjul. Når jeg er i Oslo (der jeg jobber) er kanskje 60% (altså litt over halvparten) av vognene jeg dere Emmaljunga Edge eller Mondial med faste hjul.

Jeg telte faktisk her om dagen, da jeg var et par timer i Oslo sentrum og ventet en stund på Oslo S. Av 12 vogner jeg så var 7 Edge/Mondial med faste hjul. Så var det to Edge/Mondial med svingbare hjul. To Bugaboo og en vogn jeg ikke kjente igjen merket på.

Så min erfaring fra forum er at her skal de fleste ha svingbare hjul, men når jeg er ute og der meg rundt har de fleste faste hjul.

Mange sier de er tunge, men jeg er kjempesvak, har ingen muskler, og jeg synes de er lette å trille. Skal sies at vi ikke bor et sted med mye bakker osv
Det var ikke ment som kritikk altså, bare ment som et bilde på at folk er forskjellige - og at HI må gjøre seg egne erfaringer, og ikke basere seg på andres.

Vi bor på landet, uten bil, og er pent nødt til å trille daglig, både i terreng og på asfalt, og har hatt svingbare forhjul på vår gamle Emmaljunga fra 2009, og vært strålende fornøyd med det til to barn. På Super nitro som vi har kjøpt nå er de svingbare hjulene minst 30% større enn på den vogna vi har fra før, dermed regner jeg med at vi blir enda mer fornøyd. Jeg kommer aldri til å kjøpe fire faste hjul igjen. Så det er en smakssak, rett og slett.

Sniker fra juli.
Jeg fant en vogn jeg likte, så la jeg den inn på prisvarsel og kjøpte den når den kom på nesten halv pris :) Sluttet å se etter og lese om vogner nå etterpå, for det er alltid et eller annet jeg sikkert ikke har tenkt på eller som jeg plutselig innbiller meg at jeg trenger i stedet.
Jeg hadde en liste over ufravikelige krav på forhånd. Det var kjekt å ha den før jeg begynte å lete, siden man blir veldig påvirket på alle hold som du sier. Lykke til :)

Vi skal ha Stokke Trailz, og jeg gleder meg sååå til å få den i hus[emoji7] Har hund, og vil ha store gode luftdekk, samt at jeg liker at barnet sitter såpass høyt. Jeg liker også den moderne looken til Stokke. Har trillet litt på veninner sine vogner, og synes det er veldig fordel med svingbare forhjul, så en slipper å "trykke ned" vogna hver gang en skal svinge bla, også går det jo an å låse hjulene når det er snø og slikt[emoji1] Valget er jammen ikke lett, men en må nok bare lese seg opp og ut å prøve for å finne ut hva som passer best for sitt bruk[emoji1] Lykke til i jakten:)

Har du prøvd denne ute? Vurderer den litt jeg også :p Har emmaljunga edge duo til denne og denne har mange av de tingene jeg liker ved emmaljunga.
Nei har kun prøvd den i gangen inne i huset:) kom i posten i januar så, folk vet jeg er gal men om jeg kommer med vogn uten baby så tar jeg vel kaka.. haha

Nei har kun prøvd den i gangen inne i huset:) kom i posten i januar så, folk vet jeg er gal men om jeg kommer med vogn uten baby så tar jeg vel kaka.. haha
Hahahaha, tenkte kanskje du hadde storesøster å prøve den på ;-) får se om det blir denne eller brukt emmaljunga på oss. Men liker egentlig denne best, bare litt usikker på kvaliteten...

Hahahaha, tenkte kanskje du hadde storesøster å prøve den på ;-) får se om det blir denne eller brukt emmaljunga på oss. Men liker egentlig denne best, bare litt usikker på kvaliteten...
Har en 5åring så den blir litt forstor, hehe.. men virker lett å god(haddr simo sist å den va KJERMPE tung å trille! Mareritt i oppoverbakker)

Dette!

De fleste vogner på markedet nå er gode vogner, det er vanskelig å gjøre et veldig feil valg. Jeg synes det blir lettere å velge for hvert barn, fordi jeg vet hva som funket og ikke funket for meg med forrige barn, og kan luke ut vogner basert på det.

Så, velg ei vogn som treffer på de viktigste punktene deres, og gjør dere egne erfaringer. Kanskje finner dere ut at andre kriterier er viktigere, og da kan man bytte. Andres preferanser er vanskelige å ta et valg på, for man er så forskjellige. Snuppsemammaen preker om fire faste hjul, og deres fortreffelighet f.eks, mens jeg ikke kan fordra det - og har valgt en vogn med svingbare forhjul. Vi er dog enige om merke da.

Bare for nysgjerrighetens skyld, hvilket av understellene med svingbare hjul har du valgt?

Bare for nysgjerrighetens skyld, hvilket av understellene med svingbare hjul har du valgt?
Valgte Lounge. Ville ha lufthjul, men ikke de brune skinndetaljene.

7b24f08e0fe1175fba0c2b7d73d2cec3.jpg

Vi kjøpte nxt90f lounge nå.
Tok med de faste forhjulene som ekstrautstyr så vi kan velge hva som passer best.
Hadde Edge duo før og vurderte mondial eller nxt90f nå.
Valgte bort mondial fordi den krever mye vedlikehold («pussing» etc) og fordi den rett og slett ble for traktor for nxt90f.
Min mann er 195 og nxt90f er en av de høyeste vognene emmaljunga har da man faktisk kan justere understellet.

Lykke til med valget!

Tok med de faste forhjulene som ekstrautstyr så vi kan velge hva som passer best.
Valgte bort mondial fordi den krever mye vedlikehold («pussing» etc) og fordi den rett og slett ble for traktor for nxt90f.
Min mann er 195 og nxt90f er en av de høyeste vognene emmaljunga har da man faktisk kan justere understellet.

Lykke til med valget!

Vi så både på edge og nxt-vognene igår. Litt vanskelig å skille mellom de ulike nxt-vognene i butikken (dårlig merket), men jeg synes de bagene ser så smale ut. Redd det skal bli trangt utover høsten når det blir kjøligere, med tykk vognpose og større baby :rolleyes: Dessuten er vel de svingbare forhjulene mindre på nxt-vognene enn på edge. Ellers synes jeg så absolutt nxt er veldig lekre vogner :joyful:

Vi så både på edge og nxt-vognene igår. Litt vanskelig å skille mellom de ulike nxt-vognene i butikken (dårlig merket), men jeg synes de bagene ser så smale ut. Redd det skal bli trangt utover høsten når det blir kjøligere, med tykk vognpose og større baby :rolleyes: Dessuten er vel de svingbare forhjulene mindre på nxt-vognene enn på edge. Ellers synes jeg så absolutt nxt er veldig lekre vogner :joyful:

Edge fungerer ihvertfall fint med en så høy mann, det gjør super nitro også. Har ikke prøvd noen andre bagvogner. Edge sin bag er romsligere enn nxt sine og citybag, men vet sv erfaring at de er klare for sportsdelen når de er 6-7mnd uansett..

Vi har brukt Emmaljunga sin city bag i 8-9 måneder med to barn, så størrelsen på bagen trenger ikke bety så mye. Vi har kjøpt super viking bag denne gangen, den er noe smalere enn city bag, men jeg tror den kan brukes like lenge.

Har en venninne som jeg har kjøpt vogn og bilstol med base. Kan ikke se at det er brukt en gang. Godt understell som besafe bilsete passer i understellet til bagen og sportsdelen. Store gode lufthavn og understellet er lett. I tillegg fått med Simon barnevogn med bag og sportsdel, pluss joggevogn når hun blir litt større.

Lykke til med valget!
Lik smak som meg du :) hadde også valgt 90F og vi skulle hatt en av NXT-vognene. Vi valgte Mondial med Deluxe-understellet. da ble hele vogna høyere (fordi hjulene er høyere) og er mer enn høy nok for mannen min på 190 :) Det var faktisk han som var mest gira på at vi skulle ha Mondial og ikke NXT (han er interaksjonsdesigner, så han er mer opptatt av det estetiske men også funksjonelle enn jeg er: stålunderstell, bremser i stål og ikke plast og likte Mondial-designet bedre, at den var lys osv. (pure lounge)) For meg var ikke det så viktig, men jeg er jo enig i at den er fin da!). Men han tenkte vi kanskje kan kjøpe en NXT 60F som vogn 2 etterhvert. Vi sparte en god del på å kjøpe Mondial brukt (2017-modell, brukt 10 ganger og var helt som ny, men fikk den for 7500!) så da kan vi på en måte rettferdiggjøre å kjøpe en til vogn til rundt 7000 om en stund.

Emmaljunga NXT-vognene virker veldig bra altså. Tror dere blir kjempefornøyd med NXT90F!

Da er valget tatt! :D Vi har bestilt Emmaljunga Nxt90f Outdoor Black :love7 Synes bagen er bittelitt smal, men håååper vi bytter over til sportsdelen før det blir et problem :rolleyes:

Da er valget tatt! :D Vi har bestilt Emmaljunga Nxt90f Outdoor Black :love7 Synes bagen er bittelitt smal, men håååper vi bytter over til sportsdelen før det blir et problem :rolleyes:

Egentlig så er ikke bagen til NXT veldig smal. Bagen til Edge/Mondial er faktisk bare to centimeter bredere (på sitt bredeste antar jeg), og tre centimeter lengre.

Egde/Mondial: L79/B36/H22
NXT: L76xB34xH18

Egentlig så er ikke bagen til NXT veldig smal. Bagen til Edge/Mondial er faktisk bare to centimeter bredere (på sitt bredeste antar jeg), og tre centimeter lengre.

Egde/Mondial: L79/B36/H22
NXT: L76xB34xH18

Oi, nei, det er jo ikke veldig store forskjellen :wideyed: :D Supert, da ble jeg enda litt mer beroliget :happy:

Oi, nei, det er jo ikke veldig store forskjellen :wideyed: :D Supert, da ble jeg enda litt mer beroliget :happy:

Jeg synes super viking bagen ser veldig smal ut også, men når jeg tok ut madrassen og sammenlignet den med madrassen i City bagen vi har etter vesla, oppdaget jeg at madrassene hadde akkurat samme mål. Edge og City bag ser rett og slett bare mye større ut på grunn av utformingen tror jeg. Det at de er mer "ruvende" utenpå, narrer en til å tro at den er større på innsiden også.

Back
Topp