Jeg sier altså ja takk begge deler jeg
Har to vogner og kommer nok til å ha det igjen etterhvert. Men til baby som sover i bag på lange trilleturer, i ulendt terreng og i mye snø mener jeg fire faste hjul er det beste altså. Men det er fint å ha en vogn som er liten og lett sammenlagt (babyjoggervognene slås jo sammen på ett sekund) og som man kan svinse rundt med inne på kjøpesenter eller i sentrum. Og som KAN brukes ellers også (vi har hatt med babyjoggervogna i skogen altså)
Jeg er overbevist om at en hvilken som helst vogn med svingbare hjul, selv en til 13-14000 ikke hadde vært nok for oss de 5 månedene jenta vår hadde kolikk, og skreik når vi ikke gikk LANGE trilleturer, så vi gikk 10-15 km om dagen. I store snømengder og skogsveier, gjørme og grus. Og med Simo-vogna med god demping kunne vi ta skikkelig i også, humpe over fortauskanter, opp og ned trapper, trikkeskinner osv osv. Og når jeg satt utslitt på en benk eller en kafé kunne jeg enkelt «bounce»vogna opp og ned med dempinga. Veit man kan trille en vogn med svingbare hjul fram og tilbake, men trilling fram og tilbake var ikke nok for vår jente.
Har man en enkel baby som sover gjennom alt er sikkert en vogn uten noe demping til 3000kr alt man trenger. Men med vår erfaring forbereder vi oss
I området vi bor er kanskje 80% vogner med faste hjul. Når jeg er i Oslo (der jeg jobber) er kanskje 60% (altså litt over halvparten) av vognene jeg dere Emmaljunga Edge eller Mondial med faste hjul.
Jeg telte faktisk her om dagen, da jeg var et par timer i Oslo sentrum og ventet en stund på Oslo S. Av 12 vogner jeg så var 7 Edge/Mondial med faste hjul. Så var det to Edge/Mondial med svingbare hjul. To Bugaboo og en vogn jeg ikke kjente igjen merket på.
Så min erfaring fra forum er at her skal de fleste ha svingbare hjul, men når jeg er ute og der meg rundt har de fleste faste hjul.
Mange sier de er tunge, men jeg er kjempesvak, har ingen muskler, og jeg synes de er lette å trille. Skal sies at vi ikke bor et sted med mye bakker osv