Valg 09???

Finnsikkemer

Forumet er livet
affff.. har ikke fulgt med på politikk i det hele tatt.. aaaaner ikke hva de forskjellige partiene står for..
hmm.. hvem som har sjangs til å bli statsminister.. hvem som leder hvem parti.. æsj.. aldri vært helt min ting.. men tenkte at jeg skulle stemme i år! men hva skal jeg stemme?? noen her som vil dele litt meninger? hvilke parti skal man stemme hvis man ikke er rik, venter barn og har huslån..??? hehehe

Typen sa til meg at KRF er familiepartiet, men eg har sjølv ikkje rukket å forhåndstemme, så blir ingen stemme frå meg i år... Ellers har eg lite peiling på politikk. 

Har heller ikke stemt ennå. Sambo har visst tenkt å tvinge meg m på mandag, blir skikkelig sur når jeg sier jeg ikke bryr meg[&:] Isj, har ingen favoritter, de lover og lyger så mye hele gjengen!!

Jeg har tenkt å stemme Senterpartiet, fordi de tenker på hele landet, virker det som.

Og så er jeg veldig for landbruk og et "grønt norge". Jeg synes at maten skal være mest mulig norsk; ergo så må bøndene få bedre vilkår så de gidder å holde på.

Videre vil jeg at norge skal bruke mer penger på å forske på fornybare ressurser (bli selvforsynte og gjerne tjene penger på strøm), framfor å pumpe opp mer olje (som om noen år vil være "gammeldags", og da blir norge hengende etter, om vi ikke har funnet opp andre måter å tjene penger på)

Men det finnes INGEN parti som mener det samme som meg i ett og alt, og alle partiene har sine gode saker.

Jeg tror ikke det blir noen katastrofe for oss, uansett hvem som styrer, det er jo bare små forskjeller. Og med så mange parti på stortinget, så er det ikke mulig for et parti å "ødelegge" noe for oss, det vil uansett bli ganske likt.

Det er viktig å stemme, uansett hva du stemmer. Ikke bli en sofasliter!

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2009/1.6772127

Her en link der hver partileder sier hvorfor man bør stemme på akkurat demmes parti.

jeg har stemt og stemte det samme som alltid, nemlig SV. De står for familie og miljø. Dåg de blir aldri store, så de vil alltid komme i regjering med storebror AP.

jeg har følgt med hele valgsirkus en stund. Ikke lett kost og vanskelig å ser hva som er valgflesk og hva man realistisk kan forvente. Jeg for min del håper først og fremst at vi ikke få en borgerlig regjering, som vill styre norge rett inn i EU's helvete og at frp ikke få mye stemmer. Personlig liker jeg sv og senterpartiet best

valget er snart ferdig.. vel, så lenge dåke som ikkje stemmer holder kjeft og ikkje klager, så gjer det ikkje meg noko. Men er det noke dåke syter om som burde vert annerledes her i landet.. Då kunne eg ikkje gitt meir F*** og synes igrunn det ville vert vel fortjent om dåke satt i saksa:) Sålenge ein ikkje har stemt, så har ein ikkje prøvd å gjere noko med det...

Prøv partitestestene på Nrk eller TV2. Da skal du svare på noen spørsmål om forskjellige tema (familie, miljø osv.) og så beregner de hvilken parti som kan passe deg best. E ikke nødvendigvis å stole på men gir et pekepinn. :-)

Jeg har ikke bestemt meg enda, for hva jeg skal stemme, altså. Man kan i det minste stemme blankt hvis man ikke vil stemme i utgangspunktet. 

Jeg mener også at alle bør stemme. Jeg har alltid vært opptatt av miljø, nå merker jeg at siden jeg er gravid opptar permisjon, kontantstøtte, barnehagepriser/dekning etc meg mye mer. Så i år blir det Ap på meg.

Høyre her, og det har det vært i mange år.
Jeg er for et bedre helsevesen, kortere ventetider, bedre tilbud til de eldre. Lavere skatter og avgifter, bedre veier og veiutbygging. Masse annet også.
Alle partier er jo selvfølgelig for et mer velfungerende helsevesen men som vi alle ser så har ikke de rødgrønne klarte å håndtere sakene. Vekk med bom og privatisering er jeg også for, men jeg vil ha begge deler. [:)]

Jeg stemmer, som alltid på samme parti, Frp! [:)]

Følger jevnlig med på politikken. Ellers kan man ikke klage over hvordan det er her i Norge, Bare vi selve som kan gjøre noe med det!!!

Helt ærlig så er jeg ikke enig med noen av partiene, men stemmer det jeg føler er det beste, og det nærmeste.

Og med at vi venter unge så har jeg besemt meg for AP, de er kanskje ikke de mest barnevennlige. Men slik helhetlig så liker jeg de best. Tidligre var jeg Frp, men de lover mye mer enn de holder. Og de er langt fra barnevennlige slik jeg ser det. Vurderte også en stund Krf. Sv mener mye bra, men det blir liksom for mye avgifter og skatt....

Har egentli aldri satt meg såååå veldig inn i politikken..... men kjenner eg begynner å engasjere meg litt.....Tatt 3 valgtester-..-.. og ender opp med krf... så d blir nok d for min del.... familie politikk er vel d som opptar meg mest på dette tidspunktet... og ingen har vel bedre familiepolitikk enn krf... Ellers  må eg tilføye at eg er bonde..... OG det ville IKKJE falle meg inn å stemme sp....

blir KrF på meg. pga familiepolitikken:

Fleksiperm:16mnd i løpet av di 10 første årene.
Kontantstøtte
selvstendig opptjeningsrett for far
søskenbonus-en beholde foreldrepenger selv om ungene kommer tett.

Skatt og ikkje skatt er mindre viktig for meg.

ORIGINAL: alexine

Helt latterlig å ikke stemme!!
Føler det er min plikt å gjøre det, og når vi faktisk har muligheten til å påvirke framtiden til barna våre, så syns jeg f*** meg vi har å stille opp for de og!!!
Og ikke engasjere seg i samfunnet syns jeg er ille!! Da har man det altfor bra....

ORIGINAL: MammaTilMarcusAndre

ORIGINAL: alexine

Ohhh jess=) På tide at noen rusker litt opp i nisse_norge:))
Kjenner at jeg ikke enda tenker så mye på kontantstøtte, bhg osv, men asylpolitikken.. selv bor jeg i en frp styrt kommune og vi har full barnehagedekning, bl.a.. :)

Jeg har stemt hvertfall!
Synes det er mye bra med mange av partiene, men også har de alle "dårligere" sider..

Satte meg ikke så mye inn i politikken i år, synes det var så mye krangling og feil fokus på alle debattene og jeg har ikke klart å høre på en hel valgsending siden jeg blir så sliten av det maset.

Ble lei av "drakampen" mellom jens og siv Jensen - hun blir jo aldri statsminister uansett, de er et for lite parti til det og
er lei av at Erna Solberg blir behandlet dårligere fordi hun er overvektig! Og lei av skjørtefokusering, frisør og sminkefokusering og er lei av valgflesk de ikke klarer å holde!! Er også skikkelig lei politikere som står for lover og regler i samfunnet og en etter en viser det seg at de ikke klarer å være ærlige og rederlige mennesker!!!

Men tok valget mitt og føler at jeg står for det jeg valgte selv om jeg ikke ønsker å kommentere hvilket parti jeg stemte på!

Back
Topp