Vaksinerer DU deg?

Hvis jeg har forstått dette riktig så må jeg vaksinere meg igjen om to år, da. ;)

Mens jeg burde gjort det for andre gang neste år... og ikke har gjort det første gang heller.

Ikke tatt noe påfyll her og var heller ikke klar over dette.

Nei det visste jeg ikke :-o

Men det er jo logisk :-o

Aldri tatt noe annet enn de vaksinene jeg fikk på skolen.
Jo-stivkrampe for.... Snart 9 år siden.

Og jeg jobber jo med barn og burde sikkert tatt noen nye :-o

Fyller opp når det er tid for det ja ;-)
Var litt treg med det men fant ut for noen år siden at risikoen for å bli gravid økte litt så greit å fylle på spesielt i forhold til stivkrampe vaksinen ;-)

Jeg har aldri fått innkalling til vaksine hos veterinæren heller...

Jeg har kun fått mmr en gang (15mnd gammel) og aldri påfyll. Hadde imunstoffer mot rubella på blodprøven som gravid. Gjelder kanskje bare den andre vaksinen? Har bare hørt folk ta påfyll av vaksiner ved reiser...folk reiser ganske ofte til syden da....
Vi fikk innkalling annen hvert år fra veterinæren for revaksinering av hund og katt ;)

Sikkert ingen dum idè å revaksinere seg, men snodig at man aldri hører noen sted at det er nødvendig :confused: Vi har ikke reist noen steder hvor vaksine har vært nødvendig... Kun europeiske "sydenland".

har tatt rubella (mmr?) da frøkena fikk den for noen år siden, dette pga mangell på antistoffer eller noe sånt da jeg var gravid. har vist mangel på det under denne graviditeten også.

ellers så har jeg oppdatert stivkrampevaksinen for par år siden, da det er greit å ha den i orden når man trimmer hover og det er fortgjort å skjære seg eller raspe seg på en skitten kniv eller rasp, hvis man er uforsiktig.

Jepp, jobber i helsevesenet, så vil unngå å spre smitte til de som allerede har nok annet å hanskes med. Ble også vaksinert mot hepatitt b under studiene, og tar sesonginfluensavaksine årlig (de som vil får denne på jobben), selv om jeg aldri har hatt influensa selv.

Jepp, samt har hepatitt A, B og gulfeber.

Tar polio og stivkrampe hvert 10 år.

Katta får vaksine hvert eneste år og rabis hvert andre/tredje (husker ikke, men fikk nå i jula).

Uff det visste jeg ikke? Rart de ikke informerer mer om dette :) Jeg fikk kikhoste på ungdomsskolen, hostet i et år :o så der rakk jeg vel akkurat ikke oppfyllingsdosen da :p

Jepp, jobber i helsevesenet, så vil unngå å spre smitte til de som allerede har nok annet å hanskes med. Ble også vaksinert mot hepatitt b under studiene, og tar sesonginfluensavaksine årlig (de som vil får denne på jobben), selv om jeg aldri har hatt influensa selv.
Får du dekt hepatitt b vaksine som helsepersonell?
Jeg er sykepleier og greide å stikke meg... Måtte da teste for hiv og hepatitt i ett år. Utrolig ekkel opplevelse, selv om det var lav risk for smitte. Ble sterkt anbefalt å ta vaksine, men så ble jeg gravid så har ikke gjort det enda. Gjett om jeg skal gjøre det etter jeg har født :D

Jeg er sykepleier og greide å stikke meg... Måtte da teste for hiv og hepatitt i ett år. Utrolig ekkel opplevelse, selv om det var lav risk for smitte. Ble sterkt anbefalt å ta vaksine, men så ble jeg gravid så har ikke gjort det enda. Gjett om jeg skal gjøre det etter jeg har født :D
Jeg er spl og har fått det igjennom jobb:-)
Har også stukket meg på en brukt sprøyte for noen år siden, forferdelig følelse selvom det var nesten ingen risiko for smitte. Fikk forresten ingen anbefaling om vaksine da,var student:/
Tror man kan vaksinere seg selvom man er gravid? googla det:p

Vi fikk innkalling annen hvert år fra veterinæren for revaksinering av hund og katt ;)

Her får jeg innkalling til veterinær en gang i året for hund:)

Ang meg selv har jeg vel kum tatt stivkrampe siden ungdomsskolen, om jeg tok noe da. Husker ikke hva som ble tatt sist av disse vaksinene.

Stivkrampesprøyte i 2010 pga menneskebitt.

Ja jeg har fylt på men fort å glemme det når det er hvert tiende år:/

Jeg er ikke sykepleier men er miljøarbeider innen pleie og omsorg og vi var en utvalgt gruppe som fikk tilbudet om hepatitt b vaksine pga noen brukere. De ansatte i en bolig her fikk og tilbudet og vi fikk alle den gratis, det de ikke informerte oss om var at om vi ville ta alle hepatitt vaksinene kunne vi gjort det for 150 pr gang istedenfor det de egentlig koster...

Har ikke vaksinert meg siden ungdomsskolen, men så er det ikke mer enn sju år siden jeg gikk ut derfra. Men stivkrampen tror jeg sist ble satt på barneskolen, så den skulle nok vært tatt på nytt nå. Bør få sjekket det opp, og har tenkt lenge på det og er klar over at man bør vaksinere seg som voksen også :)

Jeg vet ikke hva som er mest skremmende jeg, alle vi som VET, men ikke gjør det, eller alle de som ikke engang vet det. Ille begge deler. Det må skje en holdningsendring her!

Back
Topp