Vaksiner, starter tidlig ;)

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Ja, det er VELDIG tidlig å tenke på dette, men det er alltid noe som kommer tilbake til.

Er du usikker, eller trenger en oppfrisking. Les godt og nøye og flere ganger før du bestemmer deg.

Jeg er selvsagt for vaksine. Jeg er vaksinert og alle barna mine er det, så den i magen skal også vaksineres.

Synes dette var så bra skrevet. Les linker, både for og i mot, og mmr mot autisme.
http://www.aftenposten.no/meninger/...Dere-blir-loyet-til-7589252.html#.U5FpSvl_tFV

Vil veldig gjerne høre deres meninger og hva dere tenker. En liten diskusjon kanskje?

Jeg er for vaksine :)

D er en grunn for at det finnes så mange vaksiner tenker jeg. Jeg er for vaksiner og ungene mine skal vaksineres.

❤️01.01.15❤️

Klart mine barn skal vaksineres! Synes det er egoistisk og uansvarlig å la være!!

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

I USA skjer det nå utbrudd av sykdommer vaksiner kunne forhindret. Årsaken er uvaksinerte barn. (Hentet fra artikelen som det er linket til over av Tullerusk.

Dette er er vel grunn i seg selv for å være for vaksiner. Kjempeskummelt at enkelte sykdommer blusser opp igjen fordi folk lar være å vaksinere barna sine. Hvis jeg kan forebygge at mine barn får smittsomme og potensielt dødelige sykdommer ved å gi dem en vaksine gjør jeg SELVFØLGELIG det! Du setter også andres barn i fare ved å la vær å vaksinere! Sønnen min er selvfølgelig vaksinert og det skal bebien i magen også. Heia vaksiner! :)

Alle bør vaksinere barna sine, for barnas og andres skyld. Det er ikke alle som kan vaksineres, og vi har alle et ansvar for å ikke føre smitte til dem!
Jeg kan kanskje ikke gi baby vaksine de første mnd pga medsinene jg bruker, men skal absolutt gi vaksine når jeg kan

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg skjønner jo litt de som ikke vil vaksinere. Er jo skummelt, men er det mindre skummelt å tenke på at ditt barn kan bli så syk at det kan bli lam, får varige mèn eller verste tilfelle dø? Takler de bivirkningene som kommer.

Jeg er så enig med dere. Er så viktig at vi som kan vaksinere barna våre gjør det så de som ikke kan få alle vaksinene kan være trygge.

Det går jo faktisk ann å vaksinere senere, hvis man er redd for bivirkninger, men i de fleste tilfeller er det som regel litt feber.

Så ja, synes alle som kan gi vaksine så fort de kan gjør det. :)

Det er jo faktisk en grunn til at de finnes ;)

Jeg har vaksinert begge to, den tredje og skal vaksinerest. Jeg fikk kusma tross jeg er vaksinert med utbruddet var en mildere sort. Så jeg mener at kan vaksine forhindre at våre små blir alvorlig syke gjør jeg såklart alt for å unngå det. Så vaksine er en super ting !

Termin 4.januar ❤

polio og turbekulose eller vaksine hmmmm tøft valg NOT. Blir selvfølgelig vaksine :) førstemann har fått alt han også

Vaksinerer. Tar også tilleggsvaksiner som bcg og hep c som vi får tilbud om siden sambo er fra Sør-Afrika. Jeg har veid mye for og imot. Jeg har en sønn som skal utredes for autisme, og jeg som mor vil langt heller ha et autistisk barn enn et barn som ikke lever. Ikke fordi jeg lenger tror det er noen link mellom vaksiner og autisme, men bare for å ha sagt det. Og jeg har virkelig lest endel om det etter at varselklokkene begynte å ringe for sønnen min <3 som for øvrig er verdens nydeligste, skjønneste og gladeste unge. Han bare utvikler seg på en litt annen måte i sitt tempo :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

*hep b

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Både mannen min og jeg er vaksinert så når vi fikk vårt første barn varslet ingen diskusjon her hjemme i hvertfall så den i magen skal også vaksineres:)

Barna har og kommer til å følge standard vaksinasjonsprogram. Vaksina mot svineinfluensa har vi ikke tatt, barna mine skal slippe å være prøvekaniner for nye ting :)

Akkurat den svinevaksina er jeg enig. Inntil videre i alle fall. De var litt tidlig ute med den, men det reddet liv. Om man kan kalle det er liv de som fikk alvorlige bivirkninger/ sykdommer av den.

Jeg tror den er bedret, men jeg må lese meg opp på nytt om den. Ingen av mine barn har fått influensa vaksiner og jeg har heller ikke tatt. Selvom legen min og jm sa sist når jeg bar gravid at må ta den. Tok den ikke.

❤️Termin 17.jan.15❤️

Det vaksineprogrammet vi har fulgt i åresvis i landet her, det kommer jeg til å fortsette å følge. Til tross for at noen sykdommer er så godt som utryddet. Det kommer innvandrere hele tiden, og de har ikke vaksinert seg, og kan gjerne hs med seg polio ig andre smitter. Fikk nettopp inn en familie fra en flyktningeleir i Syria, der gikk det poliosmitte! Alle som skulle jobbe i nærheten av denne familien, fikk tilbud om fornyelse av vaksinen. Disse vaksinene her stoler jeg på! De har vært her i mange år! Men når det brått og plutselig dukker opp nye vaksiner som ikke er særlig utprøvd, da blir jeg skeptisk. Jeg hadde baby og småbarn da svineunfluensaen herjet. Ingen av oss tok vaksinen. Tør ikke å ta sjansen på helt nye vaksiner.

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Er jeg den eneste "mot strømmen" her?!...:p jeg kommer ikke til å stå fremst i vaksinekøen! Nå er min kjære for vaksiner, så det kommer til å bli diskutert her i huset når det nærmer seg!:p

Jeg vil si at etter "svine-vaksina" har jeg begynt å virkelig stille spørsmål rundt denne industrien. Har selv en lege i bygda som omtrent lever av å dele ut nye vaksiner og medisiner.. han har sine kronasjer.. Han (og mangen andre leger) får betalt for å gi ut nye medisiner og vaksiner. Mye likt som svineinfluensa-vaksinen. Jeg vet de vaksinene som barna pleier å få er "gamle" og "trygge" kanskje for noen, men jeg vil ikke risikere å sprøyte gift i min ferske mini vertfall!.. :) ingen av mine nieser eller nevøer er vaksinert og de er de friskeste barna i deres omkrets! Jeg stoler ikke blindt på legene der ute.. til vanlig er jeg naiv, men jeg vet at legemiddelindustrien kjører hardt og setter penger på øverste hylle..

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Mine eldste har kun stivkrampen og det er nok alt den lille vil få, selv om vi da må betale for vaksinen.

Noen vil vel si at vi tar en risiko og det gjør vi, vi tar en kalkulert risiko.
Det er 2 tilfeller hvor barn i fam har blitt skadet av vaksiner fra vaksineprogrammet.

Om noen lurer så nei ingen av mine har hatt noen barnesykdommer, om det er flaks, at "alle andre" er vaksinert eller at de har godt immunforsvar kan de lærde få knives om.

Her følger vi standard vaksinasjonsprogram!

Termin januar 2015

Back
Topp