Vaksine

ricke

Elsker forumet
Skal dere vaksinere babyen mot svineinfluensa?

Er skikkelig usikker.. skal - skal ikke - skal - skal ikke- skal
Føler ikke at jeg har blidt så mye klokere av alt jeg har hørt & lest.
Så jeg venter ennå med å ta min endelige standpunkt. ( vurderer muligens å vaksinere han )

Her MÅ vaksineres da hun er i risikogruppen. Fikk vanlig influensa vaksine på Fredag og svinevaksine er bestilt til 12.

er veldig usikker jeg, skal ringe å bestille til meg selv i dag siden jeg har astma og er da i risikogruppen så får vi heller se når de begynner å vaksinere alle... tenkte jeg skulle spør helsesøster i morgen når vi skal på kontroll[:)]

kan de få vaksine??? sist jeg hørte så skulle de være 3 år.. men har ikke fått så mye med meg i det siste heller[8D]

ORIGINAL: Actrine

kan de få vaksine??? sist jeg hørte så skulle de være 3 år.. men har ikke fått så mye med meg i det siste heller[8D]

var det de sa først, nå er grensen 6 mnd[;)]

Har vært ganske så bestemt på å IKKE ta vaksine, verken jeg eller ungene. Men mannen min vil ta, og helst på oss også[8D] Og jeg blir mer og mer i tvil[&:] Ender vel med at vi tar alle sammen.. Mest usikker på minstemann. Hvis vi andre tre tar, så er jo sjansen for at han skal bli smitta ganske liten...

Men tenk om vi ikke tar vaksine og han skulle dø av svineinfluensa, eller vi tar vaksine og han blir skada av det.. Et forferdelig dilemma[:)]

Men vi tar jo sjanser hver dag.....

Er veldig usikker. Men tenker litt at d kan være greit å få d også. Dere tror vel jeg er gal. Men d kommer sikkert noe som er værre og da kan være lurt å ha antistoffene fra svineinfluensaen i kroppen.

Mormor hadde nemlig Asiasyken da den "herjet" og de som hadde den er immune mot influensa. . .

Men er veldig usikker altså!!!

Føler ikke at vi er så utsatt... Tenker å se an litt hvordan d går med de som tar vaksinen nå først, så får jeg ta et nytt standpunkt etter det.

ORIGINAL: Kimsi

Er veldig usikker. Men tenker litt at d kan være greit å få d også. Dere tror vel jeg er gal. Men d kommer sikkert noe som er værre og da kan være lurt å ha antistoffene fra svineinfluensaen i kroppen.

Mormor hadde nemlig Asiasyken da den "herjet" og de som hadde den er immune mot influensa. . .

Føler ikke at vi er så utsatt... Tenker å se an litt hvordan d går med de som tar vaksinen nå først, så får jeg ta et nytt standpunkt etter det.

he he.. for å se om de dør av vaksinen da eller??

ORIGINAL: gravid med nr. 3

ORIGINAL: Kimsi

he he.. for å se om de dør av vaksinen da eller??

JA!!

Neida, men se hvilke bivirkninger som dukker opp. Kan selvfølgelig være bivirkn som ikke dukker opp så tidlig, men uansett.
Ser det hele an litt..

I begynnelsen tenkte jeg bare at denne svineinflu er noe media har blåst opp i hysteri. Hadde et veldig avslappet forhold, og vaksinasjon var helt utelukket.

Men etter at helsemyndigheten anbefaler det såsterkt, så har jeg begynt å revurdere. Sambo vil absolutt at vi alle skal vaksinere oss. Men ble også litt i tvil når jeg først hører at alle barna fra 3 år burde vaksinere seg, også etterpå at barn fra 6 mnd også burde. Tåler min lille kjære vaksinen tru? huff.. ikke lett nei.

Så tenker jeg at viss alle vi andre vaksinerer oss og Brage skal ha fått si, va da? Greit at han liksom blir smittet og ikke oss NEI. Så skal han jo litt alene ut i den store verden feks til barnehage o.l.
Det sies at si vil herje i noen år, og viss vi vaksinerer oss vil vi være beskyttet lenge.

Nå har ingen av oss planer om å ta vaksinen, men er usikker og har ikke slått det helt fra meg. mest skeptisk til å gi den til Adrian, men samtidig redd han skal få svineinfluensa og bli veldig dårlig

Nope, her skal ingen ta vaksinen.

Nå er det en stund til jeg får tatt den allikevel siden risikogruppene blir tatt først. Har hele tiden tenkt at jeg ikke skulle ta den, men er i tvil. Men tenker frem til det eventuelt er mulig å ta den. Da vet vi eventuelt om bivirkninger og.

Back
Topp